eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy takim cudem można zapłacić w hipermarkecie albo w internecie? › Re: czy takim cudem można zapłacić w hipermarkecie albo w internecie?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy takim cudem można zapłacić w hipermarkecie albo w internecie?
    Date: Wed, 30 Aug 2017 22:15:59 +0200
    <on5mtc$ohb$1@dont-email.me> <59975dac$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <5997dc72$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <d...@g...com>
    <3...@g...com>
    <1...@g...com>
    <f...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <c...@g...com>
    <599e8e54$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <3dvctt964554$.dlg@int007.dyndns.org.invalid>
    <599ee5a5$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <59a00a09$0$15187$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5...@g...com>
    <m...@p...waw.pl> <59a6ce6b$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No i rodzi sie nam problem - paliwo nalane, plakietka Visy jest, a w
    > portfelu gotowki nie ma.
    >
    > Co wtedy ?

    Ano, trzeba by wyssać z baku :-)
    Albo zapłacić w inny sposób.
    Z jednej strony, prawnym środkiem płatniczym (w sensie "spełnienia
    zobowiązania") są banknoty i monety NBP. Domyślam się, że wpłata na
    konto (przelew itp) sprzedawcy też daje podobny skutek. Karta to jednak
    inna sprawa.
    Z drugiej strony, naklejki na drzwiach, element oferty itd. Za warunki
    niemożliwe do spełnienia odpowiada pewnie ten, po czyjej stronie one
    wystąpiły (= stacja). Myślę, że w takich okolicznościach trzeba dojść do
    jakiegoś porozumienia.

    > pare razy mi sie zdarzylo, ze sprzedawca zamiast pin zazadal podpisu.
    > Zapewne tak mu terminal kazal, ale czemu ?

    A kto to może wiedzieć. Może terminal nie miał opcji wpisywania PINu,
    albo był tylko PIN offline (a karta - tylko PIN online). Albo sprzedawca
    wymusił podpis. Pewnie są inne możliwości.

    > Kiedy wlasnie to sie zmienilo.
    > Po fali wydawania w kraju Visy Electron, po cichutku ten "Electron"
    > znikl z dokumentow i cennikow.
    > W sumie to chyba i tak nie mial wiekszego znaczenia, bo w regulaminy
    > byly ogolne i niczym sie nie wyroznial, ale klient umowe mial na
    > produkt o konkretnej nazwie ...

    Tyle że kiedyś karta Electron zasadniczo różniła się od Classic. Karta
    Electron mogła być wydawana każdemu klientowi. Teraz ta różnica nie ma
    praktycznego znaczenia.

    Pamiętam że niektóre banki kiedyś reklamowały karty Electron jako
    "bardziej bezpieczne", bo nie umożliwiały transakcji CNP, i w związku
    z tym nie można było robić (w praktyce) fraudów CNP. Pomijając tę,
    wątpliwą moim zdaniem, zaletę, karty Electron nie miały chyba innych
    (dla klienta, bo dla sprzedawcy transakcje kartami Electron mogły być
    tańsze).
    --
    Krzysztof Hałasa