  • 1. Data: 2003-12-17 18:16:39
    Temat: czy przy konwersji FI płaci sie belkowe?
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@...to.tez.pf.pl>

    Jak w temacie.
    Jeśli tak to jaka jest właściwie różnica między zbyciem jednotek i zakupem
    innych a konwersją? (w Supermarkecie mBanku)
    A może ktoś wie ile realnie się czeka na konwersję/zbycie SEB3 ?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica
    ogłoszeniowa
    'szukam ludzi do wyprawy', rozkład PKS Katowice

  • 2. Data: 2003-12-17 18:21:11
    Temat: Re: czy przy konwersji FI płaci sie belkowe?
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > Jak w temacie.

    Oczywiscie !

    > Jeśli tak to jaka jest właściwie różnica między zbyciem jednotek i zakupem
    > innych a konwersją? (w Supermarkecie mBanku)

    W zasadzie zadna, czasami konwersja odbywa sie szybciej. A poza tym jest to
    mniej upierdliwa operacja.

    > A może ktoś wie ile realnie się czeka na konwersję/zbycie SEB3 ?

    konwersja SEB3 -> SEB2 zlozona do godz 15:30 odbywa sie po wycenie z
    nastepnego dnia, czyli ze stanu gieldy z dnia biezacego. Owszem jest to
    bardzo wygodne dla wszelkich spekulantow :)

    MAd Hat
    ter

  • 3. Data: 2003-12-17 18:26:24
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Z tego co wiem, to tak czasem jest dziwnie bo licza metoda FIFO.IMHO
    oczywiscie.
    Jezeli zlozysz konwersje wieczorem to odbedzie sie ona nastepnego nia po
    cenie z tego dnia.Czyli sie nie czeka.Jest male ale,na koncie i na Twojej
    stronie pojawia sie to jeszcze dzien( rzadziej dwa pozniej).i dopiero wtedy
    mozesz zrobic nastepna konwersje
    TMK

  • 4. Data: 2003-12-17 19:25:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    $$Szalony_Kapelusznik$$ wrote:

    > Oczywiscie !

    Już kiedyś prosiłem o paragraf na to "oczywiście" i się nie doczekałem.
    Czy ktoś go może podać ?
    Bo tak jak pisałem to ze "funkcjonalnie' jest to "zbycie i zakupienie"
    to nie znaczy ze prawnie też. A więc ? poda mi ktoś ten paragraf?

    KJ

  • 5. Data: 2003-12-17 20:28:58
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"
    > Bo tak jak pisałem to ze "funkcjonalnie' jest to "zbycie i zakupienie"
    > to nie znaczy ze prawnie też. A więc ? poda mi ktoś ten paragraf?

    Sprawdź statuty funduszy. Np. w statucie tego funduszu TFI ING który mam pisze że
    konwersja
    to odkupienie w jednym funduszu a nabycie w innym.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2003-12-17 22:13:47
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2003 21:28:58 +0100,
    osoba podpisana: Bogdan B. <b...@h...pl>
    napisała:
> [...]
    konwersja
    > to odkupienie w jednym funduszu a nabycie w innym.

    Tylko, że:
    "1b) z odsetek lub innych przychodów od środków pieniężnych
    zgromadzonych na rachunku podatnika lub w innych formach oszczędzania,
    przechowywania lub inwestowania, prowadzonych przez podmiot uprawniony
    na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem środków pieniężnych
    gromadzonych w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą - w
    wysokości 20% uzyskanego przychodu,

    1c) od dochodu z tytułu udziału w funduszach kapitałowych - w wysokości
    20% wypłacanej kwoty dochodu,"

    Podkreślam "wypłaconych"

    Dalej

    "4. Płatnicy wymienieni w ust. 1 oraz podmioty uprawnione na podstawie
    odrębnych przepisów do prowadzenia gier i zakładów wzajemnych, do
    prowadzenia rachunków podatników albo do gromadzenia środków pieniężnych
    podatnika w innych formach oszczędzania, przechowywania lub
    inwestowania, są obowiązane pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od
    dokonywanych wypłat lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub
    wartości pieniężnych z tytułu:(...)"

    Podkreślam "dokonywanych wypłat" lub "stawianych do dyspozycji
    podatnika pieniędzy.

    Gdzie mamy wypłatę ? Lub pozostawienie do dyspozycji podatnika
    pieniędzy?

    Nie jestem prawnikiem, ale w przypadku konwersji żadna z tych sytuacji
    nie zachodzi. Tak samo uważa(ł?) CU który przy konwersji nie pobiera
    podatku.

    KJ

    --
    The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

  • 7. Data: 2003-12-17 22:43:19
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca"

    > Nie jestem prawnikiem, ale w przypadku konwersji żadna z tych sytuacji
    > nie zachodzi. Tak samo uważa(ł?) CU który przy konwersji nie pobiera
    > podatku.

    Tak dla pewności: CU TFI nie pobiera podatku przy konwersji? I nie chodzi tu o jakiś
    typ
    ubezpieczenia kapitałowego, tylko "normalne" inwestycje?
    Przypuszczam że swoje prowizje przy konwersjach pobierają, inaczej byłoby to już za
    piękne?

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2003-12-17 23:32:32
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2003 23:43:19 +0100,
    napisała:
> [...]
    > ubezpieczenia kapitałowego, tylko "normalne" inwestycje?
    > Przypuszczam że swoje prowizje przy konwersjach pobierają, inaczej byłoby to już za
    OIMW to nie ma różnicy, czy mówimy o normalnym funduszu czy też
    ubezpieczeniu z funduszem. To raz. Jak już wspomniałem CU uważa ( a
    przynajmniej +- rok temu uważało) że podatek przy konwersji _nie_
    powinien być pobierany. To dwa. A poza tym czy ktoś przytoczy paragrafy, które
    powodowałyby, ze przytoczone przeze mnie fragmenty z odpowiedniej
    nowelizacji UoPDoOF nie mają zastosowania ?

    A prowizje pobierane przez CU to jakby troche inna bajka niż ta w tym
    wątku....
    KJ

    --
    If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.
    -- Bertrand Russell

  • 9. Data: 2003-12-18 10:05:29
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Kamil Jonca wrote:
> [...]
    > podatnika pieniędzy.
    >
    > Gdzie mamy wypłatę ? Lub pozostawienie do dyspozycji podatnika

    Uparty jesteś ;) Myślę że odpowiedzią jest ustawowa definicja funduszu ;
    Ustawa o funduszach. (Dz. U. Nr 139, poz. 933, z 1999 r. Nr 72, poz. 801, z
    2000 r. Nr 103, poz. 1099 i Nr 114, poz.1192)
    Art. 2. 1. Fundusz inwestycyjny jest osobą _prawną_, której wyłącznym
    _przedmiotem_ _działalności_ jest lokowanie środków pieniężnych zebranych
    publicznie lub niepublicznie jeżeli ustawa tak stanowi, w określone w
    ustawie papiery wartościowe i inne prawa majątkowe.

    W rozumieniu przytaczanej przez Ciebie uopdoof każdy fundusz inwestycyjny
    jest oddzielnym podmiotem uprawnionym przez ustawę o funduszach do
    inwestowania w imieniu podatnika przez wydzielony rachunek inwestycyjny.
    Każdy z tych podmiotów jest zobowiązany pobierać zryczałtowany podatek
    dochodowy.
    Chcąc przenieść środki z jednego funduszu do drugiego musisz wypłacić środki
    z jednego podmiotu prawnego (płatnika) i wpłacić do drugiego (też płatnika),
    więc konwersja to nic innego jak jednoczesne zlecenie wypłaty i
    natychmiastowej wpłaty.

    > Nie jestem prawnikiem, ale w przypadku konwersji żadna z tych sytuacji
    > nie zachodzi. Tak samo uważa(ł?) CU który przy konwersji nie pobiera
    > podatku.

    Chyba nie pobierał do marca 2001 roku kiedy to weszła w życie nowelizacja
    ustawy o funduszach i precyzyjnie ustaliła że płatnikiem jest każdy fundusz
    oddzielnie a "Towarzystwo jedynie tworzy fundusz inwestycyjny oraz, jako
    jego organ, zarządza nim i _reprezentuje_ fundusz w stosunkach z osobami
    trzecimi"* (*cytat z ustawy). TFI nie jest płatnikiem podatku od dochodów
    kapitałowych. Obecnie składasz zlecenie do TFI (bo reprezentuje fundusze
    inw.) a ten w Twoim imieniu zleca wypłatę z jednego FI a postawione do
    dyspozycji środki zgodnie z Twoją wolą przeznacza na wpłatę do drugiego FI.
    Konsekwencją wypłaty jest podatek.

    Przepraszam że nie wycinam cytatów. Tylko porównanie obydwu ustaw rodzi
    nadzieje na pełne zrozumienie ;)

    > KJ

    pozdr.
    Krzysztof K.

  • 10. Data: 2003-12-18 10:45:53
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    3...@n...home.net.pl,
    Krzysztof K <o...@p...onet.pl>:

> [...]
    > rachunek inwestycyjny. Każdy z tych podmiotów jest zobowiązany
    > pobierać zryczałtowany podatek dochodowy.

    Doslownie 2-3 dni temu w ktoryms z serwisow czytalem, ze sa prace (w
    komisji?) w toku nad nowym zapisem, ktory w efekcie niebawem zwolnilby
    konwersje od opodatkowania. Niestety nie moge obecnie w rozsadnym czasie
    zlokalizowac tego doniesienia. Moze ktos inny, kto tez o tym czytal, tu poda
    link.

    --
    Robert