eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny? › Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Date: Thu, 22 Dec 2005 01:05:25 +0100

    On Wed, 21 Dec 2005 00:56:58 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    >To wlasnie mialem na mysli, lekka nadplynnosc.

    Mnie sie cos pomylilo, odczytalem odwrotnie - ze powinna dzialac
    na kredycie obrotowym :-)

    >Oczywiscie. Tylko trzeba pamietac co to jest "inwestycja". Przede
    >wszystkim jest to cos co na siebie zarobi i jeszcze zostanie.

    A to niekoniecznie. Kupujesz np auto - zadna inwestycja,
    a lepiej nie wydawac calej posiadanej gotowki.

    >Zalezy dosc mocno. Stopy procentowe i inflacja to jedno ale nikt
    >normalny (bank) nie pozyczy klientowi (klientom danej grupy) pieniedzy
    >na 10% jesli szansa na ich niewyplacalnosc wynosi 20%.

    Tak pisza w podrecznikach, ale czy w Polsce stosowane ?

    >W ktora?

    Ze jak BC zabraknie, to mu rzad pozyczy. W druga strone
    to juz nie takie pewne :-)

    >W Polsce mamy NBP ale jest wiele krajow ktore obywaja sie bez

    Ktore ?

    >"narodowego" banku panswowego. Emisje pieniedzy moga robic tak samo
    >dobrze banki prywatne.

    Hm ... poki pieniadz byl w zlocie to tak.
    Jak jest calkowicie wymienialny na inne walory to tez.
    Ale jak sie zabezpieczyc przed nadmierna emisja ?

    A jakie panstwo ma dzis pelne pokrycie narodowej waluty ?

    J.