  • 1. Data: 2004-08-19 13:35:45
    Temat: czy numer banku ma sumę kontrolną?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    spotkałem się z programikiem, który po wprowadzeniu numeru banku mówił czy
    jest prawidłowy czy nie

    np. 10201039 - OK
    10201038 - nieOK

    czy ten programik ma w sobie zaszytą bazę banków czy może jest jakiś
    algorytm do sprawdzania poprawności takiego numeru ?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 2. Data: 2004-08-19 13:46:33
    Temat: Re: czy numer banku ma sumę kontrolną?
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> writes:

> [...]
    >
    > np. 10201039 - OK
    > 10201038 - nieOK
    >
    > czy ten programik ma w sobie zaszytą bazę banków

    tak

    > czy może jest jakiś algorytm do sprawdzania poprawności takiego
    > numeru ?

    nie

  • 3. Data: 2004-08-19 13:52:09
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Marcin Kasperski wrote:
    > tak
    > nie

    A po mojemu - na odwrót ;-)
    Ośmiocyfrowe numery oddziałów też miały sumę kontrolną.
    Jak znajdę opis to wstawię link.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-08-19 13:55:31
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Bogdan B. wrote:
    > Ośmiocyfrowe numery oddziałów też miały sumę kontrolną.
    > Jak znajdę opis to wstawię link.

    Znalazłem:
    http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/banki.html

  • 5. Data: 2004-08-26 13:35:47
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

    >Znalazłem:
    >http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/ba nki.html

    generalnie patrzac na koncowki nr oddzialow poszczegolnych bankow to przeskok
    jest o 13 ostatniej liczby ale sa tez co 3 i co 7

    16701043 ABNA
    16701056 ABNA 13
    16701069 ABNA 13
    19600004 AIGB
    19600017 AIGB 13
    19601030 AIGB 13
    19601043 AIGB 13
    19601056 AIGB 13
    11300007 BGK
    11300010 BGK 13
    11301017 BGK
    11301020 BGK 3
    11301033 BGK 13

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2004-08-26 18:57:04
    Od: Marek <m...@w...interia.i-to.pl>

    Al501 napisał(a):
    > generalnie patrzac na koncowki nr oddzialow poszczegolnych bankow to przeskok
    > jest o 13 ostatniej liczby ale sa tez co 3 i co 7

    A przeczytałeś opis algorytmu?

    Marek

  • 7. Data: 2004-08-26 19:03:45
    Od: "Pulemito" <p...@o...pl>

    Ech Panowie, Panowie. Liczba kontrolna jest, bo ją Prezes Balcerowicz wstawił.
    Szczegóły są tu:
    http://www.nbp.pl/aktyprawne/dziennik/2002/dzu08_02.
    pdf

    pozdrawiam Ala na trope tajemniczych interwałów między poszczególnymi
    numerami.
    ;)

    P.

  • 8. Data: 2004-08-26 19:09:15
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Pulemito wrote:
> [...]
    pdf

    > pozdrawiam Ala na trope tajemniczych interwałów między poszczególnymi

    Ależ Droga Pani, Pani raczy pisać o sprawie późniejszej o jakieś dziesięć
    lat. A numerów rozliczeniowych banków nie ustalał prezes Balcerowicz, bo
    wtedy był AFAIR wicepremierem ;-)
    Bogdan B.

  • 9. Data: 2004-08-26 19:22:46
    Od: "pulemito" <p...@o...pl>

> [...]
    > lat. A numerów rozliczeniowych banków nie ustalał prezes Balcerowicz, bo

    heh - okej - Waltzowa zarądziła 8- cyfrowe numery obowiązujące obecnie. W
    cytowanym roporządzeniu Balcerowicz beszczelnie przepisał od niej algorytm ;)

    P.