  • 1. Data: 2004-08-19 12:29:29
    Temat: Z czym do Czech? Odp w poście ;-)
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Test kart płatniczych przeprowadzony 12 sierpnia 2004

    - bankomat: Ceska Sporitelna A.S.

    Pod względem kursów najlepiej wypadły karty:

    - VE Eurobanku - 0,1427
    - VE Inteligo - 0,1430
    - Maestro BZWBK - 0,1434
    - Maestro ING - 0,1436

    Całość na: http://jakii.w.interia.pl/1k.jpg

    Pod względem kosztu wypłaty 100 koron klasyfikacja wygląda następująco:

    - Maestro ING - 14,79
    - VE ING - 14,99
    - Maestro Citibank - 18,56

    Całość na: http://jakii.w.interia.pl/100k.jpg

    Pod względem kosztu wypłaty 5000 koron klasyfikacja wygląda następująco:

    - VE Inteligo - 729,30
    - Maestro Citibank - 732,00
    - VE Eurobank - 734,91
    - Maestro BZWBK - 738,25
    - Maestro ING - 739,54

    Całość na: http://jakii.w.interia.pl/5000k.jpg

    W teście ogólnie kiepsko wypadły karty VE BZWBK, a najgorszą na podróże
    zagraniczne VE Lukasbanku - najgorsze kursy i największa prowizja (4%).

    Dla porównania - w tym samym dniu kurs korony w kantorach:

    - Kielce - 0,158
    - Karpacz - 0,148
    - Jakuszyce - 0,146

    Ok. 5 min przed testem wypłat z bankomatu, dokonywałem transakcji europejska
    KK BPH - kurs 1 korony wyniósł 0,1434

    Jeśli ktoś lubi wypłacać często i niewielkie kwoty to bezkonkurncyjny jest
    ING Bank Śląski - kurs zbliżony do kantorowego w Karpaczu. W przypadku
    jednokrotnej dużej wypłaty warto zabrać ze sobą VE Inteligo i Maestro
    Citibanku - uzyskamy kurs lepszy niż w kantorze.

  • 2. Data: 2004-08-20 07:08:28
    Temat: Re: Z czym do Czech? Odp w poście ;-) [lekko OT]
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    W artykule <cg26fb$mso$1@inews.gazeta.pl>
    JaKi napisał(a):
    > Citibanku - uzyskamy kurs lepszy niż w kantorze.
    Od kursu&prowizji w Praskich kantorach, zwlaszcza w centrum chyba kazdy kurs
    kartowy bedzie lepszy ;-)

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 3. Data: 2004-08-21 11:52:33
    Temat: Re: Z czym do Czech? Odp w poście ;-)
    Od: "blad" <b...@o...pl>

    Użytkownik "JaKi"
> [...]
    podróże
    > zagraniczne VE Lukasbanku - najgorsze kursy i największa prowizja

    no, no - aż 9 kart przetestowałeś :-)
    mam godnego następcę - sam już niestety zredukowałem liczbę kart do 5
    szkoda, że nie miałeś karty Fortisa (teoretycznie bez prowizji)

    za najważniejsze wyniki uwazam te ktore pozwalają oszacować koszt
    wypłaty z bankomatu ok 100-200 USD oraz sam kurs wymiany
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-08-21 13:36:05
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "blad" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > za najważniejsze wyniki uwazam te ktore pozwalają oszacować koszt
    > wypłaty z bankomatu ok 100-200 USD oraz sam kurs wymiany

    3 karty pożyczone ;-) VE Lukasa, VE z BZWBK i Maestro z Citibanku.

    --
    JaKi