    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy macie ubezpieczenie OC?
    Date: Thu, 18 Oct 2018 20:56:31 +0200

    W dniu 2018-10-18 o 20:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > No chyba, ze jednak znajda zapis w polisie, uwalniajacy ich
    > odpowiedzialnosci.
    >
    > I na skutek wyroku sadu ty bedziesz cos winien sasiadowi, a
    > ubezpieczyciel tobie nic :-)
    >
    > Np. jak czesto nalezy wymieniac wężyki doprowadzajace wode, i czy brak
    > wymiany to nie jest rażące niedbalstwo ?

    Wystarczy kupić OC, które rażące niedbalstwo obejmuje (linkowane przeze
    mnie wcześniej PZU to ryzyko ma).

    Pomijając już fakt, że nie jest to rażące niedbalstwo. Rażącym
    niedbalstwem jest bowiem (jak to definiowali to już chyba Rzymianie)
    "nierozumienie tego, co wszyscy rozumieją", czyli prawnicza definicja
    głupoty. Nie wydaje mi się, aby wiedza o wymianie i o badaniu stanu
    wężyków miałaby być powszechna. Tu trzeba szukać bardziej oczywistych
    szkód - np. wyrzucenie żarzących się węglów do siana i dziwienie się, że
    się zapaliło.

    --
    Liwiusz