  • 1. Data: 2012-02-26 08:10:21
    Temat: czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Miałem ostatnio nieprzyjemne zajście z kelnerką -barmanką w knajpie.
    Chciałem zapłacić kartą kredytową, rachunek opiewał na 27 zł. Pani odmówiła
    tłumacząć, że mogę zapłacić kartą dopiero od 30 zł. Czy słusznie? Czy
    istnieje kwota minimalna transakcji kartami? Czy to jest zwykłe
    "widzimisie". Pani była uparta ja też :-). W końcu dokupiłem do 30 złotych
    herbatę i wyszedłem zniesmaczony. Czy istnieją jakies przepisy które
    nakazują sprzedawcy realizować kartą każdą kwotę? Nie mówię tu o płaceniu
    kartą np. za toaletę:-) ale 30 zł to juz jest jakiś rachunek.

    Krasnal
    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

  • 2. Data: 2012-02-26 08:17:09
    Temat: Re: czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-26 09:10, Użytkownik Krasnal napisał:
> [...]
    > przepisy które nakazują sprzedawcy realizować kartą każdą kwotę? Nie
    > mówię tu o płaceniu kartą np. za toaletę:-) ale 30 zł to juz jest jakiś

    Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowiązek.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-02-26 08:58:40
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    > Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowiązek.

    Może, błagam, nie pier.......?

    Sprzedawca oklei się nalepkami mc, visa, itp, a przy kasie mówi "cash
    bitte?". Co do minimalnej kwoty to mam"taką pewną nieśmiałość", ze
    zrozumieniem podchodzę do takich ograniczeń, 10, 20 czy max 30 zł. Wstyd, że
    o te 3 zł kelnerka tak walczyła (może szef kazał). Powinna 27 skasować, a
    herbata za free.

  • 4. Data: 2012-02-26 09:47:31
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-26 09:58, mx pisze:

    > Może, błagam, nie pier.......?

    Nawzajem :)

    > Sprzedawca oklei się nalepkami mc, visa, itp, a przy kasie mówi "cash
    > bitte?". Co do minimalnej kwoty to mam"taką pewną nieśmiałość", ze

    Nie pamiętam jaka "instytucja" zarządzała kasą (okienkiem), które było
    jak najbardziej pooklejane "visami" itp. Miałem tam kupić znaczki
    skarbowe. Chciałem płaćkartą (~20zł). Wała! A co znaczą te naklejki?
    "Może pan Visą wypłacić tutaj gotówkę."
    ;)

    O ile się nie mylę, poczta też jest oklejona. Próbował ktoś płaćkartą np
    abonament RTV (pomijając ewidentną głupotę samej tej czynności)?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 5. Data: 2012-02-26 10:17:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nawzajem :)
    Nie masz racji, tyle, że osoba przed okienkiem nie jest stroną tej umowy.
    Na tego typu ograniczenia bardzo dobrze robi skarga do banku, który wydał
    kartę. Bank w umowie z klientem gwarantuje jej honorowanie. Po skardze Bank
    (który też nie ma umowy ze sklepem) przesyła ją dalej w łąńcuszku i dlatego
    ważne jest, by w skardze napsiać, kto obsługuje dany punkt. Na końcu
    łąńcuszka jest punkt, który ma umowę z firmą dostarczajacą terminal, w
    której jest dośc wysoka kara finansowa za bezpodstawne niehonorowanie kart.
    Nie ma w tej umowie wpisu o minimalnej kwocie. Knajpa zapłaci karę, to na
    drugi raz okaże się, że i 5 zł da sie zapłacić. Ja kilka sklepów i punktów
    wyleczyłemw ten sposób z limitów w mojej okolicy - bez wrzasków w sklepie
    i czepiania się personelu, który wykonuje po prostu polecenia szefa.

> [...]
    >
    > O ile się nie mylę, poczta też jest oklejona. Próbował ktoś płaćkartą np
    > abonament RTV (pomijając ewidentną głupotę samej tej czynności)?

    Zapłacisz, tylko jakoś dziwne jest to rozliczane. Zdaje się, że jako
    wypłata gotówki, a nie transakcja bezgotówkowa i przy karcie kredytowej
    naliczana jest prowizja.

  • 6. Data: 2012-02-26 10:22:44
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-26 11:17, Robert Tomasik pisze:

    > Zapłacisz, tylko jakoś dziwne jest to rozliczane. Zdaje się, że jako
    > wypłata gotówki, a nie transakcja bezgotówkowa i przy karcie kredytowej
    > naliczana jest prowizja.

    Ciekawe czy w przypadku kart debetowych z darmowymi wypłatami z
    bankomatów prowizja wyniosłaby zero. Bo też kiedyś słyszałem, że poczta
    uznaje taką transakcję jako wypłata gotówki, a nie płatność bezgotówkowa.

  • 7. Data: 2012-02-26 10:45:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2012 11:22:44 +0100, Szymon napisał(a):

> [...]
    > bankomatów prowizja wyniosłaby zero. Bo też kiedyś słyszałem, że poczta
    > uznaje taką transakcję jako wypłata gotówki, a nie płatność

    To jest traktowana jako "wypłata w oddziałach innych banków" a nie jako
    "wypłata w bankomacie" i dla większości kart debetowych jest raczej
    drogie.

  • 8. Data: 2012-02-26 11:24:59
    Od: " " <b...@g...pl>

    jaki poseudo menager tej knajpy to co się dziwisz? są miejsca gdzie jest
    paypass/wave i limity... debile.
    technicznie - 1zł jest granicą.

  • 9. Data: 2012-02-26 11:32:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    maruda <m...@n...com> writes:

    > O ile się nie mylę, poczta też jest oklejona. Próbował ktoś płaćkartą
    > np abonament RTV (pomijając ewidentną głupotę samej tej czynności)?

    Naklejenie naklejek dziwnym trafem jest uznawane praktycznie przez
    wszystkich za ofertę... poza tylko jednym wyjątkiem, jeśli w grę wchodzi
    jakiś urząd RP (włączając pocztowy). Tu nagle wszelkie ustalenia
    i np. ustawy (Kodeks Cywilny) przestają mieć zastosowanie.

    Nie dotyczy to tylko kart, problem jest znaaaacznie szerszy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2012-02-26 15:09:39
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > są miejsca gdzie jest
    > paypass/wave i limity... debile.

    Niby dlaczego? Transakcja PP to nawet kilkadziesiąt razy większy koszt dla
    sprzedawcy niż tradycyjna transakcja kartą.

    > technicznie - 1zł jest granicą.

    Na czym polega techniczna niemożność wpisania zera przed przecinkiem?