  • 1. Data: 2012-02-24 18:47:43
    Temat: odstąpienie od umowy
    Od: Majka <m...@w...pl>

    Nie wiem do której grupy powinnam się zwrócić, bankowej, czy
    konsumenckiej, więc piszę do obu:

    Witam.
    Zawarłam z bankiem umowę i w ciągu 2 tygodni bez problemu odstąpiłam od
    niej po wypełnieniu takiego druku" OŚWIADCZENIE POSIADACZA/Y RACHUNKU
    OSZCZĘDNOŚCIOWO-ROZLICZENIOWEGO O ODSTĄPIENIU OD UMOWY RACHUNKU
    OSZCZĘDNOŚCIOWO-ROZLICZENIOWEGO. Odstąpienie następuje /na podstawie
    przepisów
    Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny(Dz.U.2000.22.271 z póż.zm./
    Przed wizytą w banku wstąpiłam do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta,
    by przygotować się na rozmowę w banku. Wizyta u Rzecznika nic mi nie
    dała, bo powiedział, że od umowy nie mogę odstąpić. Stało się inaczej,
    ban bez problemu przyjął moją rezygnację. Rzecznik twierdzi, że to było
    dobra wola banku, ale dlaczego bank powołuje się na Dz. U? Fakt, że
    odszukałam w internecie ten dziennik i to co odszukałam to dotyczy umowy
    zawartej poza siedzibą, ale ja zawierałam umowę w banku.
    Może ktoś wie jak jest na prawdę z tymi przepisami i kto tu ma rację
    Pozdrawiam
    Majka

  • 2. Data: 2012-02-24 18:57:07
    Temat: Re: odstąpienie od umowy
    Od: "Konfabulator" <w...@N...gazeta.pl>

    Majka <m...@w...pl> napisał(a):

    > Może ktoś wie jak jest na prawdę z tymi przepisami i kto tu ma rację

    Tyle się napisałaś, a nic z tego nie wynika. Przepisy o odstąpieniu dotyczą
    wyłącznie umów zawartych na odległość, od umowy zawartej w banku, powołując
    się na te przepisy, rozwiązać nie można, bez zgody banku. Poza tym, jeśli już
    nawet powoływać się na te przepisy to przecież na odstąpienie jest dni 10, a
    nie 2 tygodnie. Złożone przez Ciebie pismo powinno pozostać bez reakcji banku,
    chyba, że masz na piśmie potwierdzenie wykonania tej dyspozycji.

  • 3. Data: 2012-02-24 19:15:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Konfabulator wrote:

> [...]
    > Ciebie pismo powinno pozostać bez reakcji banku, chyba, że masz na
    > piśmie potwierdzenie wykonania tej dyspozycji.

    I tak się stanie. Po dwóch miesiącach przyślą jej kartę i wtedy ona się
    zorientuje,
    że coś nie tak. Albo nie przyślą i tylko saldo pewnie będzie przeurocze:
    niedozwolony debet,
    bo naliczyli opłaty, a klientka nie zasiliła itp
    To się da odkręcić :-)

  • 4. Data: 2012-02-24 22:13:06
    Od: Majka <m...@w...pl>

    W dniu 2012-02-24 20:15, cef pisze:

> [...]
    > niedozwolony debet,
    > bo naliczyli opłaty, a klientka nie zasiliła itp

    Odstąpienie nastąpiło na druku banku, na którym zawarte były podane
    wyżej przepisy i konto zostało zamknięte od ręki, a środki znajdujące
    się na koncie zostały przelane na podane przeze mnie konto.
    Tak myślę teraz, że to pracownica banku popełniła błąd, tylko ten
    oryginalny druk? Pomyślałam też, że może dlatego, że choć umowa zawarta
    w banku to dotyczyła konta internetowego. Jednak i ta hipoteza upada w
    świetle tych 2 tygodni i tego co do mnie mówiła pani z banku, że zawsze
    można odstąpić od umowy.
    No to chyba pana Rzecznika będę musiała przeprosić, a pani z banku chyba
    się oberwie.
    Pozdrawiam Majka

  • 5. Data: 2012-02-25 09:14:10
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Majka <m...@w...pl> wrote on 2012-02-24_23:13

> [...]
    > podane wyżej przepisy i konto zostało zamknięte od ręki, a środki
    > znajdujące się na koncie zostały przelane na podane przeze mnie

    Znowu się rozpisałaś a nie napisałaś zasadniczego: czy masz w ręku
    dowód (jakiś dokument - papier zadrukowany z podpisem i pieczęcią
    banku), potwierdzający fakt rozwiązania umowy, o który pytał
    Konfabulator.
    Problemy z rozumieniem tekstu pisanego? Przecież nie był długi,
    nie przekraczał ćwierć strony...

    Eh, pokolenie MTV...

    witrak()

  • 6. Data: 2012-02-25 09:50:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > banku to dotyczyła konta internetowego. Jednak i ta hipoteza upada w
    > świetle tych 2 tygodni i tego co do mnie mówiła pani z banku, że zawsze

    Czy placowka w ktorej byla zawierana umowa jest wpisana do KRS? Ustawowo
    jest 10 dnia na odstapienie od umowy w przypadku zawarcia jej poza siedziba,
    ale nie ma zadnego zapisu, ktory by uniemozliwial przedsiebiorcy wydluzenie
    tego okresu. Ustawowo 14 dni jest na odstapienia w przypadku produktu
    kredytowego.

    > No to chyba pana Rzecznika będę musiała przeprosić, a pani z banku chyba
    > się oberwie.

    Dlaczego ma sie oberwac? Sa banki gdzie przy zwyklym wypowiedzeniu zamyka
    sie rachunek od reki.

    MK

  • 7. Data: 2012-02-25 21:13:49
    Od: Majka <m...@w...pl>

    W dniu 2012-02-25 10:50, MK pisze:

    > Dlaczego ma sie oberwac? Sa banki gdzie przy zwyklym wypowiedzeniu
    > zamyka sie rachunek od reki.
    >
    > MK

    Ponownie witam po przerwie i wyjaśniam, że odstąpienie nastąpiło
    zgodnie z treścią druku banku /BOŚ/ OŚWIADCZENIE POSIADACZA/Y RACHUNKU
    OSZCZĘDNOŚCIOWO-ROZLICZENIOWEGO O ODSTĄPIENIU OD UMOWY RACHUNKU
    OSZCZĘDNOŚCIOWO-ROZLICZENIOWEGO.
    Mam na piśmie odstąpienie od umowy z pieczątką banku i pracownicy. I
    teraz tak myślę, że pracownica być może nie popełniła błędu kiedy mają
    gotowy taki druk, tylko jedynie minęła się z okresem odstąpienia . Ja
    zawarłam umowę 19.01, a zrezygnowałam 01.02 /więcej niż 10 dni jednak/.