  • 11. Data: 2012-02-26 16:05:50
    Temat: Re: czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2012 09:17:09 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowiązek.

    Tylko w sytuacji, kiedy nie oferuje płatności kartą w ogóle. Kiedy
    informuje, na przykład przez wywieszenie odpowiednich piktogramów, że
    oferuje zapłatę kartą, to już takiej swobody nie ma.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2012-02-26 16:31:57
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Miałem ostatnio nieprzyjemne zajście z kelnerką -barmanką w knajpie.
    > Chciałem zapłacić kartą kredytową, rachunek opiewał na 27 zł. Pani
    > odmówiła tłumacząć, że mogę zapłacić kartą dopiero od 30 zł. Czy słusznie?
    > Czy istnieje kwota minimalna transakcji kartami? Czy to jest zwykłe
    > "widzimisie". Pani była uparta ja też :-). W końcu dokupiłem do 30 złotych
    > herbatę i wyszedłem zniesmaczony. Czy istnieją jakies przepisy które
    > nakazują sprzedawcy realizować kartą każdą kwotę? Nie mówię tu o płaceniu
    > kartą np. za toaletę:-) ale 30 zł to juz jest jakiś rachunek.

    Nic nie zdzialasz. Pozostaje podkablowac do acquirera.

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 13. Data: 2012-02-26 18:26:10
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Marcepan" <b...@t...maila> napisał w wiadomości

    > Niby dlaczego? Transakcja PP to nawet kilkadziesiąt razy większy koszt dla
    > sprzedawcy niż tradycyjna transakcja kartą.

    Uzasadnisz to twierdzenie?

  • 14. Data: 2012-02-26 19:43:22
    Od: PKL <P...@i...lublin.pl>

    Dnia 26.02.2012 <b...@g...pl> napisał/a:
    > jaki poseudo menager tej knajpy to co się dziwisz? są miejsca gdzie jest
    > paypass/wave i limity... debile.

    Lublin, Tesco ul.Orkana
    Zoo King,
    Pani PayPassa pozwoliła użyć dopiero powyżej 10zł.
    w dupie im się poprzewracało ;]

  • 15. Data: 2012-02-26 20:37:12
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    On 26 Lut, 11:17, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Na tego typu ograniczenia bardzo dobrze robi skarga do banku, który wydał
    > kartę. Bank w umowie z klientem gwarantuje jej honorowanie. Po skardze Bank
    > (który też nie ma umowy ze sklepem) przesyła ją dalej w łąńcuszku i dlatego
    > ważne jest, by w skardze napsiać, kto obsługuje dany punkt. Na końcu
    > łąńcuszka jest punkt, który ma umowę z firmą dostarczajacą terminal, w
    > której jest dośc wysoka kara finansowa za bezpodstawne niehonorowanie kart.

    Skąd masz dane o karach?
    Czy mam rozumieć, że skoro sklepy Lidl, które przez jakieś 10 lat
    przyjmowały płatności kartą wyłącznie powyżej 20 zł pomimo skarg
    składanych m. in. przez dyskutantów tego forum, płaciły bajońskie sumy
    "za bezpodstawne niehonorowanie kart"?

  • 16. Data: 2012-02-26 21:12:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowiązek.

    czasem w menu lub innym widocznym miejscu jest info, że płatność kartą
    od kwoty X, jeżeli są nalepki i nie ma info o ograniczeniach to
    zakładam, że zapłacić można każdą kwotę
    miałem już sytuację, że chciałem zapłacić 50 zł, ale ponoć limit był
    min. 80 zł, powiedziałem że nie mam tyle, nie wiedziałem że jest limit i
    co dalej, jak zaproponowali wypłatę z bankomatu to zapytałem kto za to
    zapłaci, ze swojej strony propozycja płatności przelewem, a jak nie to
    niech wzywają policję czy kogo tam chcą i się okazało, że jednak można
    przyjąć i 50 zł...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2012-02-26 23:24:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacenty" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > Skąd masz dane o karach?

    Ze szkolenia.

> [...]
    > przyjmowały płatności kartą wyłącznie powyżej 20 zł pomimo skarg
    > składanych m. in. przez dyskutantów tego forum, płaciły bajońskie sumy

    Nie wiem. U mnie przestały sie wygłupiać po pierwszej skardze. Czy płacili
    karę, to nie wiem.

  • 18. Data: 2012-02-26 23:50:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 26 Lut, 21:37, Jacenty <j...@w...pl> wrote:

    > Czy mam rozumieć, że skoro sklepy Lidl, które przez jakieś 10 lat
    > przyjmowały płatności kartą wyłącznie powyżej 20 zł

    jednak nieraz spotyka sie sytuację, że sprzedawca nie czepia się tych
    kilku złotych.
    z resztą czasem sam proponuje kartę przy niższej kwocie jak nie ma
    drobnych by wydać;)

  • 19. Data: 2012-02-27 00:03:40
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 26 Lut, 19:26, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

    > Uzasadnisz to twierdzenie?

    może tu:
    http://www.mastercard.com/us/wce/PDF/Poland.pdf

    nie wiem czy ta tabela ma zastosowanie..może sa jakies inne umowy,
    ponad to...

    np. dla MCC Utilities (including Bill Payment) & Transportation &
    Telecom
    mamy
    PayPass 1,50%
    a chip full chip i Chip terminal jest 0,25zł.

    wiec teraz zalezy od kwoty....

  • 20. Data: 2012-02-27 02:23:49
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Krasnal" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > nakazują sprzedawcy realizować kartą każdą kwotę? Nie mówię tu o płaceniu
    > kartą np. za toaletę:-) ale 30 zł to juz jest jakiś rachunek.

    A co by bylo jak bys odmowil?
    I powiedzial, ze nie masz gotowki?