  • Data: 2005-09-13 19:25:31
    Temat: Re: czy Allekarta jest z chipem?
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "flash" <f...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:dg4h69$pef$1@ns.master.pl...

    > Użytkownik "rsa127" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mogę
    >
    > Zarówno w terminalu, jak i w padzie do wpisywania kodu pin, znajdowały się
    > osobne wejscia na karte z chipem.
    >
    > Sądziłem więc, że skoro sklepy posiadają takie terminale, to powinny
    > korzystać z chipa, ktory jest bezpieczniejszy dla obu stron.

    Sporo terminali na rynku ma "dziurę". Jednak oprócz tego musi być wgrane i
    uruchomione odpowiednie oprogramowanie. Ponadto acquirer musi scertyfikować
    się w VISA i MC zanim będzie mógł akceptować karty chip. To kosztuje. Dla
    przykładu jeden z dużych acquirerów (przez litość nie powiem, który)
    twierdzi, że ma wiele terminali EMV. Okazało się jednak, że są źle
    skonfigurowane i od ponad pół roku mają zakazane obługiwanie transakcji EMV.