  • 1. Data: 2004-05-08 18:58:33
    Temat: czipowe początki
    Od: "Przemyslaw Kowalik (z domu)" <p...@A...pl>

    W środę odebrałem darmową następczynię VC charge z KB czyli VC kredytową
    z czipem.
    W czwartek postanowiłem zobaczyć, co się stanie jak spróbuję nią
    zapłacić. Padło na Stokrotkę w Świdniku (POSy PolCardu). Prawdę mówiąc
    nie spodziewałem się, że są wogle czip-compatible. Kasjerka przejechała
    paskiem, a tu zonk - komunikat "Transakcja anulowana. Użyj czipa". Na
    szczęście zamiast zażądać innej karty lub gotówki, zawołała koleżankę,
    która wiedziała, co z taką kartą należy zrobić. Wsadziła kartę do slotu
    pod PINpadem i poszło. Powiedziała, że widzi taką kartę pierwszy raz,
    ale teraz już będzie wiedziała co robić.
    W piątek testuję dalej - POS PolCardu (inny typ niż w Stokrotce) w
    Empiku w lubelskiej Galerii Centrum. Znowu zonk, ale tu też kasjerka
    zawołała kolegę, który pomógł. Niestety ja się nie spisałem bo
    zapomniałem PINa (ale to z emocji - zobaczyłem, że mają dobro luksusowe
    pt. startery Heyah ;-) ) i zapłaciłem VE.
    Dzisiaj znowu zakupy w Stokrotce - inna kasa i inna kasjerka. Tym razem
    ja ją pouczyłem ;-) Też powiedziała, że widzi taką kartę po raz pierwszy...

    Eh, trudno jest być pionierem postępu ;-)

    A tak przy okazji mam 2 pytanka.
    1) Czy wszystkie polskie POSy z PINpadami są już czip-compatible?
    2) Czy czipy z kart KB są kompatybilne z POSami u żabojadów - przecież
    oni się uczipowili po swojemu już chyba ze 20 lat temu?

    Przemek

  • 2. Data: 2004-05-08 19:55:36
    Temat: Re: czipowe początki
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > 1) Czy wszystkie polskie POSy z PINpadami są już czip-compatible?

    nie, posiadam u siebie 2 FastPOSy z BZ WBK które mają odpowiednią
    szczelinę na akceptację karty z chip'em, ale ich nie obsługują niestety
    :( z danych jakie otrzymałem od opiekuna banku - do 2005r. Visa daje
    termin na zamianę/przestawienie POSów tak by mogły obsługiwać karty
    chip'owe.

    pozdr
    david

  • 3. Data: 2004-05-08 20:09:15
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 08 May 2004 20:58:33 +0200, w <c7jal3$o8v$1@inews.gazeta.pl>, "Przemyslaw
    Kowalik (z domu)" <p...@A...pl> napisał(-a):

    > (ale to z emocji - zobaczyłem, że mają dobro luksusowe
    > pt. startery Heyah ;-)

    Są wszędzie w Careefuorach i milionach innych miejsc :)

  • 4. Data: 2004-05-09 06:09:07
    Od: "bartek" <xtek[no-zpam]@neostrada.pl>

    A jak myslicie kiedy wprowadza chipowe karty do Inteligo ? ;)

    Pozdrawiam
    bartek

  • 5. Data: 2004-05-09 14:07:31
    Od: "Przemyslaw Kowalik (z domu)" <p...@A...pl>

    > Są wszędzie w Careefuorach i milionach innych miejsc :)

    A nie pomyśłałeś o tym, że w Lublinie nie żadnego Carrefoura ani
    milionów innych miejsc ;-) Tu jest naprawdę dzicz i wiocha :-(

    Przemek

  • 6. Data: 2004-05-09 14:15:40
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Przemyslaw Kowalik (z domu) napisał:

    > A nie pomyśłałeś o tym, że w Lublinie nie żadnego Carrefoura ani
    > milionów innych miejsc ;-) Tu jest naprawdę dzicz i wiocha :-(

    A to hooyah tam w ogole dziala? :-P

    Bartol

  • 7. Data: 2004-05-09 19:10:15
    Od: "Przemyslaw Kowalik (z domu)" <p...@A...pl>

    > A to hooyah tam w ogole dziala? :-P

    Zasadniczo to działają tylko gołębie pocztowe, jak tylko znajdą coś
    nadającego się do żarcia, zeby mieć siłę pomachać skrzydłami. A sołtys,
    co się każe tytułować "prezydętem" podobno ma telefon na korbkę - ale
    kto by tam w ludzkie gadanie wierzył. A jeden taki co miesiąc wołamy z
    Warsiawy jechał, gadał coś o jakimś internecie, komórkach i kartach co
    to piniondze zastępują. Musi zgłupiał cosik, jak caluśki miesiąc w
    drodze był i ino się w wołowe zady gapił ;-)))))

    Przemek

  • 8. Data: 2004-05-10 08:21:37
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    > A tak przy okazji mam 2 pytanka.
    > 1) Czy wszystkie polskie POSy z PINpadami są już czip-compatible?
    Nawet nie wszystkie POSy Polcardu są kompatybilne. Poza tym chyba nadal
    przyjmują tylko katy chipowe Visa, a nie MC. Co jest za to istotne od 1
    stycznia 2005r. jeżeli zostanie dokonane fałszerstwo przy użyciu paska
    magnetycznego z karty chipowej, a fałszerstwo to było możliwe bo POS nie
    obsługiwał chipa to koszty fałszerstwa poniesie właściciel POSa (czyli np.
    sklep).

    > 2) Czy czipy z kart KB są kompatybilne z POSami u żabojadów - przecież
    > oni się uczipowili po swojemu już chyba ze 20 lat temu?

    We Francji jest (był) zupełnie inny standard chipa (B0'). We Francji
    aktualnie jest przeprowadzana migracja do nowego standardu (EMV). W
    zmingrowanych POSach da się już zapłacić kartą KB (używając chipa).

  • 9. Data: 2004-05-10 13:12:39
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    > Eh, trudno jest być pionierem postępu ;-)

    Ja wiem, czy takim znowu pionierem.
    Kartę z chipem mam już od ponad 4 lat z PKO BP, więc taki znowu wielki
    wynalazek to to nie jest.

  • 10. Data: 2004-05-10 13:37:19
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    darsoon wrote:

    > Ja wiem, czy takim znowu pionierem.
    > Kartę z chipem mam już od ponad 4 lat z PKO BP, więc taki znowu wielki
    > wynalazek to to nie jest.

    Tylko, że te karty to były wydawane chyba tylko w 100lycy jako jakaś
    bardzo pilotażowa seria AFAIK (bo inaczej IMHO kasjerki nawet u nas
    "aglomeracji" lubelsko-świdnickiej by coś wiedziały na ten temat...).
    W każdym bądź razie OTOH znam parę osób z kontem w PKO BP i nikt z nich
    nie ma czipówki...

    Przemek