    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 18 Jan 2024 10:09:31 -0800 (PST)
    Subject: Re: czek BLIK
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 18 stycznia 2024 o 18:18:39 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    czeki 9 (+4 cyfry PIN, więc razem 13).

    > O ile wypłaci, a nie powie "nie mozna zrealizować transakcji".

    A tu co żeś znowu zmyślił?

    > Empik przyjmuje 9-cyfrowy kod i prosi o 4 kolejne.

    Widać przez lata się poprawiło, ciekawe, po co,
    bo ile ludzi wie, co to jest "czek blik"?

    No, jedno co pomaga, to jak ktoś ma konto w santanderze, to może używać
    blika (przynajmniej w necie) bez potrzeby posiadania smarkofona.
    A ostatnio pojawia się coraz więcej firemek, które upierają się, by im płacić
    przez jakiś pay-by-link, choć wcześniej bez problemu chodziły przelewy.
    A że przy okazji oszczędzają, to nie ma w tym marnym pay-by-link
    opcji płatności kartą - tylko lamerskie "szybki przelew" i blik.
    I tak czek blik może być alternatywą dla "nie będę tu więcej kupował".

    Poza tym sam pomysł czeków bardzo fajny (poza krótkim okresem ważności),
    ale ten "PIN do czeków" mega debilny - co to za PIN, skoro go podajesz obcym?
    I do tego nie jest tak, że do każdego czeku możesz zrobić inny PIN, albo zrobić
    sobie inny na chwilę tworzenia czeku, który masz zamiar komuś dać,
    tylko istnieje w danej chwili jeden jedyny.
    Jedno do czego może służyć to szybkie unieważnienie wszystkich rozdanych czeków
    (opcjonalnie niepermamentne - potem ew. można wybranym podać nowy PIN).

    > A łączyc płatnosci pewnie też nie można, i musi być na dokładnie 45zł?

    Jednym czekiem można zapłacić tylko raz, ale niekoniecznie na sumę czeku - może być
    zapłata na mniejszą sumę.

    A czy można łączyć to już sprawa kasy, a nie bliku czy czeku blik.
    Np. w takim kerfurze kasa pyta "czy chcesz zapłacić całą sumę" i można sobie
    płatność rozbić np. na 3 karty, jeśli akurat potrzebujesz "napykać transakcji"
    (granulacja to jeden grosz - i w ogóle trzeba się nauczyć wpisywania sumy w groszach,
    jak na terminalu - ostatnio znów musiałem panią prosić, żeby mi kasę odblokowała,
    bo za szybko wpisałem 5gr - a chciałem 5zł - a nie jest tak łatwo, że można sobie
    samemu dać na terminalu "czerwony" i załatwione - nie wiadomo, po jaką cholerę, ale
    musi przyjść
    to zaakceptować obsługa).
    Ale daną kartę akceptuje tylko raz "dla jednego paragonu".
    Nic jednak nie stoi na przeszkodzie (chyba że z tyłu kolejka - ale ja chodzę rano),
    żeby każdy artykuł robić na osobny paragon.