    From: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co to za zwyczaj płatnosc kartš tak ale powyzej 20 pln
    Date: Wed, 31 Dec 2003 17:55:18 +0100

    Użytkownik "noe" <brak@ANTYSPAM/konto.pl> napisał w wiadomości
    news:bsuiv1$ra5$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Ale ten sklep (ta sieć) tak ma od dawna. I ma do tego prawo.
    >
    > Czy mozesz rozciągnąć ten temat,bo z tego co wiem raczej nie ma
    takiego
    > prawa lub powiem inaczej kiedys nie było.
    > A jesli jest tak jak piszesz to dziwi mnie fakt ze prawie nikt z tego
    prawa
    > nie korzysta a na pewno było by zainteresowanie przynajmniej w małych
    > placówkach.

    Nie jestem ani bankowcem, ani przyjmuję płatności kartami
    płatniczymi, więc nie mogę podać przykładów (np zapisów umowy) z
    autopsji, ale o ile wiem, nie ma w umowach między CA (być może są
    wyjątki) żadnego zapisu, ze przyjmujący płatność nie może sam ustalić
    jakiegoś dolnego limitu transakcji, innego, wyższego, niż dolny limit
    transakcji honorowanych przez CA. Stąd dowolność ustalania tego limitu.
    O ile się orientuję, istnieje natomiast obowiązek wyraźnego informowania
    o tym klientów.
    Oddzielną sprawą jest zakaz obciążania klientów płacących kartą
    kosztami transakcji, czyli doliczania prowizji sklepu do ceny towaru dla
    płacących kartami. Nikt nie jest natomiast w stanie zabronić sprzedawcy
    podnieść wszystkie ceny o kwotę prowizji, jaką zapłaciłby przyjmując
    płatność kartą i wprowadzić rabat o dokładnie taką kwotę dla wszystkich
    płacących gotówką (lub w inny, niekartowy sposób).

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl