  • 1. Data: 2003-06-02 06:03:46
    Temat: certyfikat zabezpieczen Lukas Banku
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Wpadlem wlasnie na szatanski pomysl zalogowania sie do Lukas Banku i nagle
    oczom mym pojawil sie komunikat, ze certyfikat zabezpieczen byl wazny do 2
    czerwca 2003 01:59:59.
    W sumie niby ok, co za roznica, a jednak nie powino chyba nikogo cos takiego
    spotkac w banku?

    --
    kasza

  • 2. Data: 2003-06-02 06:41:12
    Temat: Re: certyfikat zabezpieczen Lukas Banku
    Od: "Grzesio" <g...@s...net.pl>

    "kasza" <k...@2...pl.nospam> wrote in message
> [...]
    > czerwca 2003 01:59:59.
    > W sumie niby ok, co za roznica, a jednak nie powino chyba nikogo cos

    Wcale nie ok. Bank, ktoremu to sie zdarza pokazuje, ze nie ma skutecznych
    procedur do zarzadzania informatyka.
    A to juz bardzo duza roznica.... prawda?

    --
    Grzesio

  • 3. Data: 2003-06-02 08:19:04
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    > Wcale nie ok. Bank, ktoremu to sie zdarza pokazuje, ze nie ma skutecznych
    > procedur do zarzadzania informatyka.
    > A to juz bardzo duza roznica.... prawda?
    > Grzesio
    =========
    A jak sie to ma do RZECZYWISTEGO bezpieczenstwa w korzystaniu z serwisu
    Lukasa?
    Pozdrawiam :-)!
    PL

  • 4. Data: 2003-06-02 09:04:37
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "kasza" <k...@2...pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    > czerwca 2003 01:59:59.
    > W sumie niby ok, co za roznica, a jednak nie powino chyba nikogo cos
    Name E-BANK.LUKAS.COM.PL
    Status Valid
    Validity Period 29-MAY-02 - 07-JUN-03

    Piotrek

  • 5. Data: 2003-06-02 12:38:24
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Piotr Solarz wrote:

    > Użytkownik "kasza" <k...@2...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > takiego

    > Name E-BANK.LUKAS.COM.PL
    > Status Valid
    > Validity Period 29-MAY-02 - 07-JUN-03

    To ciekawe, bo u mnie jest wazny do 8 czerwca. Ale tak w ogole to o co
    ta afera. nawet jakby byl wazny do drugiego to dzis jest wlasnie drugi,
    a wiec certyfikat jest wazny.

  • 6. Data: 2003-06-02 12:45:03
    Od: "Grzesio" <g...@s...net.pl>

    (...)
    > To ciekawe, bo u mnie jest wazny do 8 czerwca. Ale tak w ogole to o co
    > ta afera. nawet jakby byl wazny do drugiego to dzis jest wlasnie drugi,
    > a wiec certyfikat jest wazny.

    Waznosc certyfikatow jest okreslona co do sekundy.
    A ten konkretnie obowiazywal do 2 czerwca 2003 01:59:59

    I z cala pewnoscia wazny juz nie jest.

    --
    Grzesio

  • 7. Data: 2003-06-02 13:34:14
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Użytkownik "Grzesio" <g...@s...net.pl> napisał w wiadomości
    > Waznosc certyfikatow jest okreslona co do sekundy.
    > A ten konkretnie obowiazywal do 2 czerwca 2003 01:59:59
    >
    > I z cala pewnoscia wazny juz nie jest.

    tak wlasnie bylo. rozwiazaniem bylo wejscie na strone logowania mimo
    przedawnionego certyfikatu i zainstalowanie nowego, waznego do 8.06.2003.

    --
    kasza

  • 8. Data: 2003-06-02 23:03:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "kasza" <k...@2...pl.nospam> writes:

    > tak wlasnie bylo. rozwiazaniem bylo wejscie na strone logowania mimo
    > przedawnionego certyfikatu i zainstalowanie nowego, waznego do 8.06.2003.

    Na stronie logowania byl inny certyfikat do zainstalowania? Nic nie
    rozumiem.
    Czy chodzi o root certificate?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-06-03 17:29:50
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Na stronie logowania byl inny certyfikat do zainstalowania? Nic nie
    > rozumiem.
    > Czy chodzi o root certificate?

    Generalnie moja wiedza o certyfikatach konczy sie na tym ze sa ;-)

    2 czerwca przytrafilo mi sie wejsc na strone logowania do lukasa i powitala
    mnie informacja ze certyfikat wygasl, po nacisnieciu szczegolow pojawila sie
    informacja ze byl wazny do 1:59 02-06-2003. Po zignorowaniu tej informacji
    pojawila sie strona logowania i tam kliknalem na klodke i "zainstaluj
    certyfikat" co zaowocowalo zainstalowaniem nowego certyfikatu, waznego do
    8-06-2003.

    Czy teraz juz troszke jasniej?

    --
    kasza

  • 10. Data: 2003-06-04 01:29:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "kasza" <k...@2...pl.nospam> writes:

> [...]
    > pojawila sie strona logowania i tam kliknalem na klodke i "zainstaluj
    > certyfikat" co zaowocowalo zainstalowaniem nowego certyfikatu, waznego do

    Dziwne. Moze to byly dwa rozne serwery, i na jednym byl (jest) nieco
    nowszy certyfikat (ale czemu komputer chcial potwierdzenia?)
    Oba serwery z SSL? Dziwne.

    Ale moze jak nie wiem jak IE dziala, moze on jakos inaczej to traktuje.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator