  • 1. Data: 2003-06-01 19:16:54
    Temat: dziura w przelewach
    Od: "wob" <s...@s...polbox.pl>

    Witam
    o to przykład http://allegro.pl/show_user.php?uid=1253087
    jak żaden z banków BZWBK, BŚ, PBH,mBank Poczta nie sprawdza poprawności
    danych na zleceniu przelewu z tym do kogo należ naprawdę konto

    ciekawe po co to się wpisuje jak i tak nikt tego nie sprawdza

    --
    wob

  • 2. Data: 2003-06-02 05:58:48
    Temat: Re: dziura w przelewach
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > jak żaden z banków BZWBK, BŚ, PBH,mBank Poczta nie sprawdza poprawności
    > danych na zleceniu przelewu z tym do kogo należ naprawdę konto

    Bilgoraj ;-) moje rodzinne miasto ...

    Jak bede na urlopie to zobacze, co jest pod tym adresem ... o ile nie
    zapomne.

  • 3. Data: 2003-06-02 08:45:01
    Od: i...@p...onet.pl

    Zgodnie z prawem bankowym aby zrealizować przelew wystarczy podanie poprawnego
    numeru rachunku. Nazwa rachunku (dane właściciela) jest wpisywana z dwóch
    powodów:
    1. powód historyczny - dawno dawno temu gdy każdą operacje księgował człowiek
    to rzeczywiście te dane porównywał
    2. powód praktyczny - jeżeli numer rachunku jest błędny to na podstawie nazwy
    właściciela można spróbować skorygować błąd w numerze rachunku.
    Tak więc jeżeli numer beneficjenta istnieje (choć jest niezgodny z rzecywistymi
    intencjami nadawcy) to pieniązki by by. Warto o tym pamiętać!!!

  • 4. Data: 2003-06-02 11:01:32
    Od: "Fender" <fender@usun_to_z_adresu.aleksandry.v1.pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zgodnie z prawem bankowym aby zrealizować przelew wystarczy podanie
    poprawnego
    > numeru rachunku.

    BZDURA. Pokaż taki zapis w ustawie.

    > 2. powód praktyczny - jeżeli numer rachunku jest błędny to na podstawie
    nazwy
    > właściciela można spróbować skorygować błąd w numerze rachunku.

    Kto ma korygować ten błęny numer?? W ogromnej większości przypadków taki
    przelew jest bezwzględnie odrzucany.

    Pozdrawiam

    Fender

  • 5. Data: 2003-06-02 11:17:14
    Od: i...@p...onet.pl

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 10 grudnia 2001 r.
    w sprawie szczególnych zasad rachunkowości banków.
    (Dz. U. z dnia 22 grudnia 2001 r.)
    Na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 8 lit. a) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
    rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591, z 1997 r. Nr 32, poz. 183, Nr 43, poz.
    272, Nr 88, poz. 554, Nr 118, poz. 754, Nr 139, poz. 933 i 934, Nr 140, poz.
    939 i Nr 141, poz. 945, z 1998 r. Nr 60, poz. 382, Nr 106, poz. 668, Nr 107,
    poz. 669 i Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 9, poz. 75 i Nr 83, poz. 931, z 2000
    r. Nr 60, poz. 703, Nr 94, poz. 1037 i Nr 113, poz. 1186 oraz z 2001 r. Nr 102,
    poz. 1117 i Nr 111, poz. 1195) zarządza się, co następuje:

    § 9. 1. Dowodem księgowym stanowiącym podstawę ewidencji zdarzeń gospodarczych
    jest dyspozycja wystawiona przez klienta banku, dyspozycja własna banku lub
    inne dokumenty otrzymane bądź sporządzone w ustalonej formie i spełniające
    warunki, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy.
    2. Za dowód księgowy uznaje się zlecenie płatnicze (dyspozycję klienta)
    zawierające co najmniej:
    1) określenie rodzaju dowodu,
    2) określenie stron dokonujących operacji gospodarczej, poprzez
    podanie:
    a) numeru rachunku bankowego dłużnika lub jego nazwy oraz numeru
    rachunku bankowego wierzyciela, przy zleceniu płatniczym uznaniowym,
    b) numeru rachunku bankowego dłużnika oraz numeru rachunku bankowego
    wierzyciela lub jego nazwy, przy zleceniu płatniczym obciążeniowym,
    3) kwotę i opis operacji,
    4) datę dyspozycji klienta i datę dokonania operacji,
    5) podpis wystawcy dowodu, a w przypadku wpłat - podpis
    upoważnionego pracownika banku potwierdzającego wykonanie operacji,
    6) stwierdzenie zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach
    rachunkowych, przez wskazanie daty księgowania oraz sposobu ujęcia dowodu w
    księgach, oraz podpis osoby odpowiedzialnej za wprowadzanie tych danych.

    no comments.

  • 6. Data: 2003-06-02 12:17:34
    Od: "Fender" <fender@usun_to_z_adresu.aleksandry.v1.pl>

    > ROZPORZĄDZENIE
    > MINISTRA FINANSÓW
    > z dnia 10 grudnia 2001 r.
    > w sprawie szczególnych zasad rachunkowości banków.

    [ciach przepis]

    Po pierwsze to nie jest zapis ustawy "Prawo Bankowe" (czepiam się).

    Po drugie są to przepisy wykonawcze dotyczące sposobu ewidencjonowania
    dowodów księgowych w bankach, a nie wymogi stawiane zleceniom płatniczym
    przy ich realizacji. Zresztą każdy bank ma swoje wewnętrzne wymagania
    dotyczące zleceń płatniczych - w większości banków, z którymi współpracuję
    przelew w którym nazwa beneficjenta nie odpowiada rejestrowi jest odrzucany.

    Pozdrawiam

    Fender