  • 1. Data: 2004-02-22 23:40:31
    Temat: Re: calkiem nowa falszywa strona logowania mBanku
    Od: Krystek <k...@s...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:
    > Z tego co wiem mBank juz wie i sie sprawa zajmuje. Strona bedzie
    > prawdopodobnie wisiala do poniedzialku, bo admin w weekendy nie pracuje, a
    > pod telefonem tylko przestraszony pracownik firmy.. ;)

    Już jej nie ma. Pewnie ktoś bardzo się zdenerwował i ściągnął admina z
    weekendowego wypoczynku ;-)

    > Nie wiem czy widzieliscie mail - wyglada baaardzo profesjonalnie - duzo
    > lepiej niz ten z Inteligo.

    Jak to dobrze, że maile z mBanku otrzymuję jako plain-text. ;-) Ale fakt
    faktem przydałoby im się podpisywanie maili cyfrowymi certyfikatami...

    K.

    P.S. wysłałem tego posta wcześniej ale pie^H^H^ news.tpi albo Hamster go
    zjadł... Wrrr

  • 2. Data: 2004-02-22 23:54:26
    Temat: A ja mialem siedziec i pisac o zarzadzaniu dzialaniami PR w badanych bankach wirtualnych ;P
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krystek <k...@s...pl> wrote:
    > Już jej nie ma. Pewnie ktoś bardzo się zdenerwował i ściągnął admina z
    > weekendowego wypoczynku ;-)

    Sieciowi oszusci znowu zaatakowali!
    Nie ucichly jeszcze echa ostatnich atakow na Citibank i Inteligo, a po
    raz kolejny dali o sobie znac internetowi przestepcy. Tym razem za swoj
    cel wybrano wirtualny mBank. W sobotnie popoludnie niektorzy klienci
    banku dostali poczta elektroniczna wiadomosc, ktora zalecala szybkie
    zaktualizowanie przegladarki Internet Explorer. Wlamywacze chcieli
    wykorzystac te sama luke, przed ktora ostrzegali w mailu.
    PRnews.pl jako pierwszy ujawnia kulisy tego ataku. Poznaj szczegoly:
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,4382

  • 3. Data: 2004-02-23 08:29:16
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    napisała:

    > Sieciowi oszusci znowu zaatakowali!
    [ciach]
    > PRnews.pl jako pierwszy ujawnia kulisy tego ataku. Poznaj szczegoly:
    > http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,4382

    "Jak mówi Szymon Midera, rzecznik prasowy mBanku, w czasie kiedy
    funkcjonowała witryna nie zanotowano żadnego przypadku ujawnienia danych
    (...)"

    Ciekawe skąd to wiedzą ?
    Szczególnie że ja z ciekawości zalogowałem się (na fałszywy login i
    hasło).

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 4. Data: 2004-02-23 08:46:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    gornik <g...@g...w.pl> wrote:
    > Ciekawe skąd to wiedzą ?
    > Szczególnie że ja z ciekawości zalogowałem się (na fałszywy login i
    > hasło).

    Tez tak zrobilem - tylko w hasle napisalem wlamywaczowi co o nim sadze ;)
    Nie wiem do konca skad to wiedza (tajemnica), ale podejrzewam ze 100%
    pewnosc beda mieli jak przejrza logi na serwerze.
    Z drugiej strony tak sobie mysle, ze w tym przypadku nie trzeba wielkiej
    filozofii. (moje dywagacje ;)
    W PRnewsie mam dosyc dokladne statystyki kto skad przyszedl na strone i co
    pozniej zrobil. Z pewnoscia w bankach maja to lepiej dopracowane. Poza tym
    zdziwilbym sie jakby chcieli wszystko ujawnic ;)
    Inteligo informowalo, ze nikt nie ucierpial i tylko dwoch klientow objeto
    wzmozonym monitoringiem.
    Tez musieli wiedziec, ze akurat dwoch a nie 20tu ;) Jednym slowem swoje
    sposoby maja.
    Mnie martwi natomiast czestotliwosc tych atakow - troche za duzo ich...
    Przydaloby sie zlapac gnojkow i ich przykladnie (glosno ;) ukarac.

  • 5. Data: 2004-02-23 08:59:35
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    napisała:

    > Tez tak zrobilem - tylko w hasle napisalem wlamywaczowi co o nim sadze ;)
    Ty też ? :-)

    > Nie wiem do konca skad to wiedza (tajemnica), ale podejrzewam ze 100%
    > pewnosc beda mieli jak przejrza logi na serwerze.
    No i właśnie w logach są przynajmniej dwa zalogowania (moje i Twoje).
    Czyli innymi słowy ściemniają...

  • 6. Data: 2004-02-23 09:18:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    gornik <g...@g...w.pl> wrote:
    >Ty też ? :-)

    No ciekawy bylem co sie stanie ;)

    > No i właśnie w logach są przynajmniej dwa zalogowania (moje i Twoje).
    > Czyli innymi słowy ściemniają...

    eee takich logow bylo wiecej. Wydaje mi sie. ze wazniejsze jest co dany
    uzytkownik robil pozniej i czy np IP sie rozni od tego, z ktorego loguje sie
    zazwycaj itp.
    Pamietam jak mnie zjechano na ebanki w przypadku Citka. Nawet tam chociaz do
    zabezpieczenia sluzy jedynie login i haslo stosuje sie zaawansowane techniki
    uniemozliwiajace (ponoc? :) wiekszy przekret.
    Pozostaje pytanie co tam znajda na serwerze w tej firmie. Z tego co
    sluszalem pukali juz wczoraj ;) Zastanawiam mnie jednak czy cokolwiek
    ujawnia - na zachodzie chociaz co kilka dni oglaszaja takie przypadki, to
    jeszcze ani razu nie slyszalem o efektach, chociaz jak sie okazuje te jednak
    sa. Ponoc najwiekszy problem maja jednak w przypadku Rosjan ;), ktorzy wrecz
    nalogowo takie numery robia.
    Byc moze ostatni przypadek - to nasi poludniowi sasiedzi??? (na co
    wskazywalaby tresc wiadomosci? ;))))

  • 7. Data: 2004-02-23 09:28:19
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    [...]
    > Mnie martwi natomiast czestotliwosc tych atakow - troche za duzo ich...
    > Przydaloby sie zlapac gnojkow i ich przykladnie (glosno ;) ukarac.

    ... o, to, to!

    Złapać gnojków i ukarać, tak samo jak ostatnio złapali
    i ukarali tych, co kradną auta, okradają mieszkania,
    napadają na niewirtualne banki...

    :/

    Szy.

  • 8. Data: 2004-02-23 09:48:37
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Szymon Nitka <s...@u...pl> wrote:
    > Złapać gnojków i ukarać, tak samo jak ostatnio złapali
    > i ukarali tych, co kradną auta, okradają mieszkania,
    > napadają na niewirtualne banki...
    >
    > :/

    No ja wczoraj slyszalem, ze kradzieze aut sa juz na tyle ryzykowne, ze
    wiekszosc grup zajmujacych sie tym procederem przerzucilo sie na obrabiane
    podwarszawskich domow :) Proceder bezpieczny, rownie jesli nie bardziej
    zyskowny - nic tylko zakasac rekawy do roboty.
    nie wiem czy czytaliscie w GW bylo jak po kilka razy obrabiaja mieszkacow
    Magdalenki. Mimo, ze te wlasciciele maja podpisane umowy z firmami
    ochroniarskimi, a i taka zolta Cordobe czesto tam widze jak stoi (w sobote
    nawet patrol policyjny szedl ;).
    Jednym slowem - albo ci zlodzieje sa cudotwocami, albo badziej prozaiczna
    przyczyna, ze te agencje ochrony mienia niezbyt pilnuja ;)

  • 9. Data: 2004-02-23 10:25:14
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

> [...]

    > Magdalenki. Mimo, ze te wlasciciele maja podpisane umowy z firmami
    > ochroniarskimi, a i taka zolta Cordobe czesto tam widze jak stoi (w sobote

    ... jam nie warszawiak, i nie 'willowiec', więc gdy
    czasem mam okazję zajrzeć do Konstancina w sprawach
    zawodowych zawsze się dziwię - co ludzi pcha, by dobytek
    i rodzinę wystawiać w taki sposób na pastwę mniejszych
    lub większych bandziorów...

    Ale to już inna grupa :].

    Szy.

  • 10. Data: 2004-02-23 13:40:07
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    > Ciekawe skąd to wiedzą ?
    > Szczególnie że ja z ciekawości zalogowałem się (na fałszywy login i
    > hasło).

    W logach serwera jest informacja skąd się przyszło. Wystarczy sprawdzić, kto
    przyszedł na stronę logowania z fałszywej strony i co się później działo.
    Dodatkowo bez problemu można wyłapać ile osób próbowało się logować na różne
    konta z tego samego adresu IP.