    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: brak środków na pokrycie prowizji (ujemne saldo).
    Date: Thu, 15 Nov 2007 23:45:50 GMT

    news:fhi4rk$82o$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > swen wrote:
    > [...]
    >
    > Nie wiem, nie pracuję w banku. Myślę jednak że to może być koszt
    > porównywalny lub przekraczający dochód banku z konta na które jednego dnia
    > wpłynie pensja, a drugiego dnia wypłynie w całości. Lub z konta
    > wątkotwórcy.

    Czyli mozna przyjac, ze to ok 0.5zl rocznie:))

> [...]
    > skarpetkach czy walizkach :). I jestem pewien że znakomita większość
    > klientów nie korzysta z banku w celu generowania nowego pieniądza na
    > rynku,
    > tylko po to żeby zaspokoić *własne* potrzeby (np. rzeczone nienoszenie
    > kasy
    > w skarpetkach).
    >
    > Podobnie bank też raczej nie myśli o tym żeby generować pieniądz,
    > tylko
    > żeby na mnie zarobić. Spotykamy się, umawiamy warunki i obie strony są
    > zadowolone (z wyjątkiem takich którzy najpierw sobie zakładają płatne

    Wybacz. Ale bank ma cie za przeproszeniem w dupie. Sory za to, ale taka jest
    prawda (zreszta nie tylko ciebie ale i mnie i wszystkich uczestnikow tej
    dyskusji razy milion:)) Bank mysli jak zarobic na pieniadzach ktorymi ty
    obracasz a pochodza z kredytu twojego lub nie twojego...proste.

    > No widzisz. A u nas jakoś nie odchodzą, i banki nie mają problemów
    > zebraniem gotówki.

    I to jest wlasnie tragedia, ze Polacy nie umieja szanowac swoich pieniedzy:(

    > Ale też większy zarobek banku.

    Juz ci wyjasnilem na czym sie wiecej zarabia.
    Po prostu, koszty banku sa proporcionalnie nieznaczace do zyskow z rachunkow
    ludnosci. Bank obraca milionami kont, glownie wirtualnie, nikt by nie byl w
    stanie zapanowac nad cala papierowa dokumentacjia. Koszty takiego
    prowadzenia sprowadzaja sie do osob wklepujacych dane, budynkow, pradu,
    gazu, zakupu serwerow i ich amortyzacji oraz stacji roboczych. Zapytaj
    pierwszego lepszego ksiegowego z firmy ktora ma wiecej jak 10 pracownikow
    niech ci powie jakie to sa koszty jednostkowe na jeden towar/usluge.

    > Ani to moja ani twoja tajemnica. To jest tajemnica banku. My możemy
    > się
    > tylko domyślać tego że te koszty są i w jakich wysokościach.

    > A czy ktoś tak powiedział?

    No skoro banki w UK nie pobieraja za prowadzenie konta, za przelewy, za
    wyplaty/wplaty gotowki, za bankomaty, za karty ... to na tym nie zarobia...
    wiec sa charytatywne w rozumieniu od strony Polski.

    > Pamiętam o tym. Ty za to zdajesz się zapominać o tym że są różne
    > produkty
    > skierowane do różnych osób. Jeżeli ktoś chce mieć za darmo, to wybiera
    > mBank gdzie płaci mało. Jeżeli ktoś chce mieć coś więcej - wybiera coś
    > gdzie płaci więcej.

    Ale co to jest cos wiecej?

    > Spróbuj sobie załatwić zaświadczenie o zamknięciu linii kredytowej (lub
    > jakieś inne zaświadczenie) w Citibanku, Millenium i mBanku, wtedy dowiesz
    > się na czym polega różnica.

    To sprawa personelu banku a nie "ceny" konta.

    > Kawę mogę sobie zrobić w domu. Zaświadczenia które może się okazać być
    > albo
    > nie być dla otrzymania kredytu hipotecznego musi mi udzielić konkretny
    > bank.

    j.w.

> [...]
    > zadzwoniłbym
    > na mLinię, dowiedziałbym się że mają na to 30 dni, po 30 dniach
    > zadzwoniłbym żeby się dowiedzieć co jest z zaświadczeniem, pani
    > niedysponentka szczerze by się zdziwiła i stwierdziłaby że nie widzi
    > takiej
    > dyspozycji w systemie, i że właśnie to mogę zamówić. Po następnych 30
    > dniach by przyszło, być może na stary adres :). A w międzyczasie bym
    > stracił zadatek wpłacony na poczet zakupu mieszkania, lub po prostu bank
    > by
    > mi odmówił kredytu bez podania przyczyny.

    Czyli mBank to dno i powinno zniknac z rynku. Zrozum to nie ma znaczenia
    cena - bo albo to bank albo jarmark....
    Jesli tego w Polsce ludzie nie zrozumieja to przykro...