    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: brak środków na pokrycie prowizji (ujemne saldo).
    Date: Thu, 15 Nov 2007 12:50:44 +0100

    swen wrote:
    [...]
    > Wiec jaki jest koszt utrzymania konta osoby ktora nic nie trzyma?
    > Zapis w bazie danych, teczka z papierami oraz co jeszcze?
    > Jaki jest koszt utrzymania jednego konta w banku?

    Taki klient może w każdej chwili zacząć używać tego konta - więc jest to
    potencjalny koszt który trzeba uwzględnić.
    Bank trzyma jego dane osobowe - musi je chronić. To też jest koszt.

    > Czyli banki nic a nic nie zarabiaja, nie obracaja pieniedzmi, tylko i
    > wylacznie sluza jako "duza skarpeta" na kase ludzi.
    > Po co sa wiec banki?

    Banki są po to, żeby nie musieć nosić pieniędzy w walizkach, oraz po to
    żeby tych pieniędzy pożyczać. Na obu tych funkcjach chcą (słusznie)
    zarabiać.

    > To jest inna strona medalu. Zastanawia mnie fakt, dlaczego w takiej
    > Wielkiej Brytani konta sa darmowe, przelewy darmowe, wyciag z bankomatow
    > tez darmowy (innych bankow niz nasz) i cala sterta operacji jest darmowa.

    Nie wiem dlaczego, ale prawdopodobnie dlatego że doszły do wniosku jakby
    próbowały dać wyższe ceny, to by mniej zarobiły.

    Może w UK ludzie trzymają w bankach więcek kasy?

    > Moim zdaniem, jest darmowa, bo bank potrzebuje kasy od ludzi by nia
    > obracac, tak jak wspomniales, kasa od jednego Kowalskiego to bedzie 10zl
    > od rugiego zero, a od trzeciego 10 000zl - to nadal nic, i z takimi
    > pieniedzmi nic sie nie zrobi ale wez to na ilosc... pomnoz 10 zl razy 15
    > mln.... to juz jest troche grosza za ktory mozna sporo kupic, chocby
    > obligacjie, akcjie czy inwestowac w budowe biurowca w centrum miasta.

    Super mnożenie, teraz jeszcze pomnóż sobie przez te 15 mln koszta stałe o
    których wspomniałem.

    > Bank sam z siebie kasy nie bedzie miec, bo prezes kasy do banku nie
    > przynosi tylko wlasnie ludzie, a powiem ci wiecej, ze najlepszym klientem
    > jest ten co ma najmniejsze dochody lub nie za wysokie z prostej przyczyny
    > - takich klientow sa cale armie,

    I od nich bierze się prowizje, bo inaczej bank na nich nie zarobi.

    Ewentualnie zamiast prowizji zarabia się na reklamach skierowanych do
    klienta, na przelewach, na potwierdzeniach, zaświadczeniach i Bóg wie na
    czym jeszcze, jednocześnie obniżając koszty obsługi do minimum, np. poprzez
    niemalże zerowy standard obsługi klienta (jak w mBanku), brak
    jakiegokolwiek indywidualnego podejścia do klienta - zamiast tego sztywna
    procedura, która jest tańsza (jak w mBanku).

    > kliewntow ktorzy do banku laduja po 10
    > 000zl i wiecej to jednostki.

    Tacy klienci nie płacą prowizji za prowadzenie rachunku, bo bank zarabia na
    ich depozytach. Często mają przelewy za darmo, obsługę na wyższym poziomie
    itd....

    p. m.