    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: brak środków na pokrycie prowizji (ujemne saldo).
    Date: Wed, 14 Nov 2007 12:12:28 GMT

    news:fhd2aj$sh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Dlatego że obsługa tego kosztuje więcej niż zarobi na tych "kokosach"
    > składowanych na koncie?

    Te "kokosy" jak piszesz, wcale bym w "" nie wsadzal...
    Policz:
    jeden klient ma deponowana wyplate na koncie w banku (nie wazne jakim,
    liczymy wszystkie banki na raz jako jeden)
    powiedzmy ok 1200 miesiecznie lub niech bedzie 600zl/miesiac.
    Wg Balcerowicza z ubieglego roku w Polsce jest ponad 22 mln kont.
    Przyjmijmy, ze 70% z nich to zwykle ROR-y gdzie ludzie dostaja swoje
    wyplaty.
    Pomnoz teraz 600zl razy 15 mln wyjdzie jakies 9 000 mln zlotych deponowanych
    miesiecznie !!!
    Sadzisz, ze to "kokosy"? Policzylem zanizone wartosci by uwzglednic to, ze
    niektorzy od razu wydadza kase lub zrobia z nia cos innego, wiekszosc kasy
    jednak i tak wedruje miedzy bankami...
    Teraz policzmy w przyblizeniu ile bank zarabia na "kosztach" prowadzenia
    rachunku:
    Przyjme, ze sednia cena konta to 10zl/miesiac. Biorac pod uwage 20mln kont
    daje to jak latwo policzyc 200 mln zlotych miesiecznie!!!
    Nie uwzgledniam kosztow przelewow i calej masy innych rownie "tanich"
    operacji...
    Czy teraz mozesz mi wytlumaczyc sensownie dlaczego bank dodatkowo kroi ludzi
    za to, ze ci daja mu zarobic?