    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 13 Jul 2019 05:47:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: bitmarket.pl
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 14:35:15 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > To nie ma nic wsólnego z amber goldem, tam ludzie nie wpłacali kasy, żeby
    > czekać aż urośnie tylko handlowali krypto, czyli jak mówisz trejdowali,
    > dokładnie tak samo jak na GPW, tylko swobodniej, taniej i łatwiej.
    > A upadek giełdy nie jest związany z naturą bitcoina czy innej kryptowaluty,
    > lecz po prostu zwykłym złodziejstwem i kombinatorstwem.

    Hehe, przeczytaj to, co napisałeś, i sam znajdziesz podobieństwa - a wręcz to, że z
    amber gold wspólne jest wszystko (no, może trochę krótszy horyzont czasowy).

    "nie wpłacali kasy" - jak to nie? I Plichcie wpłacali, i na tą giełdę wpłacali -
    przelewali na konto giełdy zarówno fiat jak i krypto. Na giełdzie mieli taką samą
    iluzję możliwości wypłaty i takie same zerowe gwarancje jak w AG.

    Nie "czekać aż urośnie"? A czym jest "trejdowanie"? Jedna różnica, że czeka się
    krócej. Chyba że się nie trafi - "co to jest długoterminowa inwestycja?" - "to każda
    nietrafiona inwestycja krótkoterminowa" - innymi słowy: "to będzie dla dzieci" ;P

    "swobodniej, taniej i łatwiej" - i jeszcze dodaj "szybciej można zarobić" - czy to
    nie to samo, co wpłacić do AG, a nie na lokatę czy do funduszu inwestycyjnego?
    "swobodniej, taniej i łatwiej" == "duzo niebezpieczniej".

    "upadek nie jest związany z naturą bitcoina" - a kto tak twierdzi? Tak samo upadek AG
    nie był związany z naturą złota.

    "złodziejstwo i kombinatorstwo" - no, to się w końcu zgadzasz, że coś wspólnego jest.
    Zaś samo "inwestowanie" w bitcoina, czyli zwykła spekulacja czymś, co nie istnieje,
    jest takim samym złodziejstwem (niby okrada się baranów, będących dobrowolnymi
    honorowymi dawcami kapitału, ale jednak się okrada) i hazardem jak każdy inny.
    Stąd moje stwierdzenie, że jak ktoś tam stracił dużą kasę, to trafił swój na swego
    (tylko mądrzejszego).