  • Data: 2002-02-19 11:49:43
    Temat: Re: bezpieczenstwo kart...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "mops" <m...@v...pl> writes:

    > Duzo sie tu mowi i mowilo o bezpieczenstwie kart platniczych. Tak sobie
    > sledzilem te dyskusje i zrobilem maly experyment. Po odebraniu na
    > poczatku stycznia tego roku karty wypuklej WBK i electron WBK (obie
    > VISA) nie podpisywalem iich na odwrocie.
    > Sa czyste i dziewicze.
    > Wykonalem juz tymi kartami ze 30 operacji ktore byly potwierdzane moim
    > podpisem i jak na razie NIC! Zero reakcji kasjerek. Nie ma podpisu
    > mojego na odwrocie a kasjerki to totalnie wali.

    Ich blad. Jakby im szef po premii pojechal, to by przestalo.

    > Wczesniej jakos sie nie przejmowalem tematem bezpieczenstwa transakcji
    > kartami ale teraz to powiem szczerze jestem lekko przerazony...

    Ale nie jestes tym szefem?

    > Chyba z wypuklych calkiem zrezygnuje (bede trzymal je w domu) a
    > elektronami bede placil (tylko w razie kradziezy ktos mi konto wyczysci
    > i debetu nie zrobi... tylko).

    Ladne mi tylko.

    Tak czy owak, dla Ciebie akurat niebezpieczenstwo zwiazane z brakiem
    podpisu jest minimalne - tzn. podpisanie karty niewiele zmienia
    w przypadku kradziezy i braku szybkiego zastrzezenia.

    > BTW co bedzie jak ktos sie w konu kapnie ze nie ma podpisu na karcie?
    > zatrzyma karte?

    Kaze podpisac, albo odmowi przyjecia zaplaty w taki sposob.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator