  • 21. Data: 2005-06-23 08:42:45
    Temat: Re: bezpieczenstwo bankowania przez internet
    Od: zet <z...@z...pl>

    Marcin Kasperski wrote:

    > I chyba tyle o tej metodzie.
    >
    > Acz fakt, że koncepcja by zaburzać wpisywanie hasła w stylu: wpisać
    > końcówkę, kliknąć myszą na początku, dopisać resztę, może być niezła
    > (i jej adaptacje typu napisać środek, potem początek, potem koniec).
    > Ważne tylko, by doklikiwać w odpowiednie miejsca myszą a nie
    > strzałkami, strzałki keylogger zaloguje.

    ja mam hasło 10 literowe to 3 minuty wystarczy do wpisania go, może nawet
    mniej przy wprawie, bo można przecież zawsze stosować ten sam ciąg
    spermutowany a przecież na konto się często nie wchodzi

  • 22. Data: 2005-06-23 08:55:10
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...obetnij-to-onet.pl> napisał w
    wiadomości news:17dvllsqc91kx.moi8dqh5gbjz.dlg@40tude.net...
    > Dnia Wed, 22 Jun 2005 08:36:26 +0200, Kwik napisał(a):
    >

    > Najbardziej sensownym rozwiązaniem (najtrudniejszym do złamania) jest
    > metoda podana przez jureq'a: własny system operacyjny odpalany np. z CD.
    >
    > Ale i tu trzeba być ostrożnym i nauczyć się zmieniać ustawienia serwera
    > DNS, aby ustrzec się czegoś, co nazywa się farming.

    Ludzie !
    Z taka wiedza mozecie zostax adminami w Dublinie zarabiajacymi po 3000 Euro
    .
    Ja mialem do czynienia z klientem bazy DB2 zrobionym w Accessie.
    Jak toto sie posypalo to nie dzialalo 2 miesiace.
    Ani Irlandczyk ani hindus nie byli w stanie tego naprawic.
    A byl to kluczowy system do nadzoru jakosci i sprawnosci wykorzystania
    urzadzen na "floor"-rze

    co Wy jeszcze w Polsce robicie ? :-)

  • 23. Data: 2005-06-23 09:05:42
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    Użytkownik "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał w wiadomości
    > 2005-06-23 10:16- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    > Artur O., gdy pisał(a):

    > Jeśli wyjdzie Ci 10 to albo wyrzuć zegarek, albo reklamuj token.
    > Dla ułatwienia dodam, że normalnie to jest 60 sekund.
    > --

    Potwierdzam Twoj pomiar.
    Zatem pierwsze tokeny zmienialy haslo czesciej.
    Mam w tej chwili token po wymianie.
    ale moje twierdzenie nadal dziala: tylko Lukas jest bezpieczniejszy 6 razy
    od VWB.
    6/1 = 6

    Wyszlo na moje i na Twoje tez.

    AO

  • 24. Data: 2005-06-23 09:34:11
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:d9duf2$t2p$1@nemesis.news.tpi.pl grupowicz Artur O. napisał:

> [...]
    > Mam w tej chwili token po wymianie.
    > ale moje twierdzenie nadal dziala: tylko Lukas jest bezpieczniejszy 6 razy

    Heh, to spisz sobie wskazanie tokena z Lukasa i zaloguj się za 10 minut. Nie
    powinno być problemu.
    Skąd bank ma wiedzieć że np. logujesz się codziennie i 1 minuta ważności
    wskazania ci wystarcza do synchronizacji?
    Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan rura ;)

    --
    S pozdravem,
    August

  • 25. Data: 2005-06-23 09:43:23
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    napisał:

    > Heh, to spisz sobie wskazanie tokena z Lukasa i zaloguj się za 10 minut.
    Nie
    > powinno być problemu.

    Przyjacielu, nie zrobie tego bo zablokuje konto :-)

    AO

  • 26. Data: 2005-06-23 09:52:47
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:d9e0ld$eft$1@nemesis.news.tpi.pl grupowicz Artur O. napisał:

    > Przyjacielu, nie zrobie tego bo zablokuje konto :-)

    Poświęć jedną próbe dla rozwoju swojej edukcji ;)
    Chyba masz ze 3, nie ?
    Tylko nie przeginaj, przesuniecia 20 minut VW nie zaakceptował. ;)
    Spróbuj w okolicach 5 minut.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 27. Data: 2005-06-23 09:57:41
    Od: miko <m...@n...wp.pl>

    On 06/22/2005 12:24 PM, Marcin Kasperski wrote:

> [...]
    > Ważne tylko, by doklikiwać w odpowiednie miejsca myszą a nie
    > strzałkami, strzałki keylogger zaloguje.

    To ja dorzuce gratisowo jeszcze jedna metode przeciwko keyloggerom:
    Wchodzimy na dowolna strone WWW zawierajaca wszystkie (potrzebne) znaki
    alfabetu, cyfry i to tam jeszcze uzywamy w hasle (albo sami robimy w jakims
    wordzie czy innym spis potrzebnych znaczkow), a nastepnie po kolei (albo w
    dowolnej kolejnosci) zaznaczamy myszka potrzebne nam literki i wklejamy jako
    haslo (z uzyciem CTRL-C CTRL-V albo srodkowego guzika myszki, jesli pozwala na
    to OS). Literki mozna oczywiscie zaznaczac pojedynczo albo grupami.
    Wada tej metody to mozliwosc podejrzenia hasla przez ramie.

    Miko

  • 28. Data: 2005-06-23 09:59:59
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    napisał:

    > Poświęć jedną próbe dla rozwoju swojej edukcji ;)
    > Chyba masz ze 3, nie ?
    > Tylko nie przeginaj, przesuniecia 20 minut VW nie zaakceptował. ;)
    > Spróbuj w okolicach 5 minut.

    Ale ja jestem w Lukasie, mylisz watki.............

  • 29. Data: 2005-06-23 10:22:16
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    > Ale ja jestem w Lukasie, mylisz watki.............

    W Luasie po 3 min. wyskoczyło zeby wpisac nastepne wskazanie tokena bo
    system stwierdzil ze wskazanie tokena rozjechalo sie ze wskazaniem serwera
    :)

  • 30. Data: 2005-06-23 10:36:54
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:d9e1ob$mmg$1@nemesis.news.tpi.pl grupowicz Artur O. napisał:

    > Ale ja jestem w Lukasie, mylisz watki.............

    Wszystko jedno, IMHO powinno być tak że im częściej się logujesz to ta
    tolerancja jest mniejsza, im rzadziej tym większa.
    Np. sztuczka z wczoraj (dobrych kilka dni bez logowania) nie udała się dziś
    bo w międzyczasie się poprawnie logowałem.
    W okresie nieużywalności załóżmy tolerancja wzrasta mu np. do 8 minut, tj.
    można podać liczbę z tokena 8
    wskazań do przodu lub do tyłu, ze względu na kwarce w zegarze tokena i
    serwera.

    W żadnym stopniu nie umniejsza to bezpieczeństwa. Ktoś się loguje za raz na
    pół roku. 8 minut do pół roku ma się o wiele mniej niż 1 minuta do 1 dnia,
    gdy ktos
    loguje się codziennie. Aczkolwiek jeśli ktoś będzie się na ciebie jedynego
    czaił pół roku tylko po to, by mieć kilka minut a nie jedną to ciężko
    powiedzieć że jest to dziura w bezpieczeństwie.

    Ja tak to rozumiem, pytanie czy dobrze.

    --
    S pozdravem,
    August