  • 1. Data: 2005-06-22 06:36:26
    Temat: bezpieczenstwo bankowania przez internet
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    wittam,

    wyjezdzam z kraju na kilka miesiecy. W tym czasie na pewno zajdzie
    potrzeba przynajmniej kilkukrotnego skorzystania z serwisow
    transakcyjnych. Niestety, nie mam swojego laptopa, wiec bede musial
    korzystac z przygodnych komputerow (kafejki lub napotkani znajomi). Mam
    konta w mBanku i Lukasie. Czy jest jakis sposob szybkiego sprawdzenia,
    np online'owym skanerem, czy dany komputer jest bezpieczny (np nie ma
    zainstalowanych keyloggerow)? Teoretycznie nie jest zle, ostatecznym
    zabezpieczeniem jest lista hasel jednorazowych, ale wolalbym zeby mi
    nikt nie buszowal po koncie.

    pozdrawiam
    Kwik

  • 2. Data: 2005-06-22 06:46:58
    Temat: Re: bezpieczenstwo bankowania przez internet
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Kwik napisał(a):

> [...]
    > zainstalowanych keyloggerow)? Teoretycznie nie jest zle, ostatecznym
    > zabezpieczeniem jest lista hasel jednorazowych, ale wolalbym zeby mi

    Większość producentów programów antywirusowych ma swój skaner online (MKS,
    Panda, F-Secure, Symantec itd)

    Skanery powyższe nie pomogą jednak w sytuacji gdy na dysku jest spyware lub
    keylogger. Tutaj już musi być program zainstalowany na dysku lokalnym.
    Ściągnij sobie Spybot Search&Destroy 1.4 http://www.spybot.info i
    przeskanuj system zanim rozpoczniesz "działalność"

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2005-06-22 07:06:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Markus Sprungk wrote:

> [...]

    Sprawdź czy twoje konto można obsłużyć pod konoppixem, lub nawet jakąś
    inna dystrybucją linuxa odpalaną z płyt CD 3,5". W mBanku można. Jeśli
    w Lukasie też to nagraj sobie takie coś (najlepiej 2-3 szt.) a potem
    korzystaj z kawiarenek, które pozwalają na odpalenie knoppixa z własnej
    płyty. W większości kawiarenek pozwolą.

  • 4. Data: 2005-06-22 07:08:27
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    Uzytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisal w wiadomosci
    > wittam,
    >
    > wyjezdzam z kraju na kilka miesiecy. W tym czasie na pewno zajdzie
    > potrzeba przynajmniej kilkukrotnego skorzystania z serwisow
    > transakcyjnych.

    Korzystalem z Lukasa, mbanku w bibliotece i tylko Polacy gapili sie na mnie
    z zainteresowaniem. Reszta nie wiedziala o co chodzi, poco mi taki wisiosrek
    z tokenem.
    Uzywalem pol roku, zadnych wlaman ani nieautoryzowanych transakcji.
    Konta: mbank, Lukas, podglad karty kredytowej w BZWBK.

    AO

  • 5. Data: 2005-06-22 10:07:04
    Od: zet <z...@z...pl>

    uz.yj permutowania wpisywanego has?a:

    Suppose one enters some letters of
    length K using my method. The password is of the same length and contains
    the same set of letters. To crack the password with a chance of 30% one
    needs (1/3)*K! attempts, because my method is nothing else but a
    permutation. This is what I do. I write down my password on a piece of
    paper and under each letter I write a number in a random way.

    Suppose my password is :
    c - a - v - a - l - i - e - r - d - e - f - u - b - l - a - s
    12 - 8 - 2 - 7 - 1 - 4 - 6 - 3 - 11 - 9 - 10 - 14 - 5 - 13 - 15 - 16

    Numbers tell me the order of letters I type into the passphrase window.
    That is simple. So what the keylogger gets in this particular example is:
    lvribeaaefdcluas

    Now I need to know where in the created string I need to enter next
    character. So after entering each character I cross out that character.
    While entering next character I count the number of crossed out letters on
    the left of that character (or on the right, if it is a smaller number, so
    easier to count). What I get is the current position to which I should move
    the caret with a mouse. This I repeat until entering all the string. I
    have made a test. It took me four minutes to type in the 18-letters
    password

  • 6. Data: 2005-06-22 10:20:55
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    Uzytkownik "zet" <z...@z...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > the same set of letters. To crack the password with a chance of 30% one
    > needs (1/3)*K! attempts, because my method is nothing else but a

    To ile to jest ???
    Musisz trafic za 3ma razami, inaczej konto sie zablokuje.
    Obserwuj nieudane logowania na swoim koncie.
    Jesli konto sie zablokowalo gdy nie uzywales konta znaczy ze ktos probowal
    sie logowac za ciebie.
    W Lukasie nawet jak ktos pozna haslo ma 10 sekund bo co tyle zmienia sie
    token.

    Jest bezpiecznie.
    Oczywiscie na razie, bezpieczenstwo nie jest wieczne. Dlatego stare banknoty
    wygladaja gorzej niz wydruki z dzisiejszej drukarki laserowej.

    AO

  • 7. Data: 2005-06-22 10:24:20
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > It took me four minutes to type in the 18-letters
    > password

    I chyba tyle o tej metodzie.

    Acz fakt, że koncepcja by zaburzać wpisywanie hasła w stylu: wpisać
    końcówkę, kliknąć myszą na początku, dopisać resztę, może być niezła
    (i jej adaptacje typu napisać środek, potem początek, potem koniec).
    Ważne tylko, by doklikiwać w odpowiednie miejsca myszą a nie
    strzałkami, strzałki keylogger zaloguje.

  • 8. Data: 2005-06-22 11:38:31
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    Artur O. wrote:
> [...]
    > Oczywiscie na razie, bezpieczenstwo nie jest wieczne. Dlatego stare banknoty
    > wygladaja gorzej niz wydruki z dzisiejszej drukarki laserowej.

    dzieki za odp
    metoda z wpisywaniem hasla na wyrywki jest niezla, chyba jej uzyje. Wiem
    ze jest w miare bezpiecznie, dlatego nie obawiam sie korzystac z banku
    na nie swoim komputerze. Chce tylko to bezpieczenstwo zwiekszyc. Tokena
    w lukasie nie mam, to konto sluzy mi tylko i wylacznie do wplat
    gotowkowych, mam na nim 20 zl. A w mbanku sa przeciez hasla jednorazowe

    Kwik

  • 9. Data: 2005-06-22 11:49:29
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    . Tokena
    > w lukasie nie mam, to konto sluzy mi tylko i wylacznie do wplat
    > gotowkowych, mam na nim 20 zl. A w mbanku sa przeciez hasla jednorazowe

    Token kosztuje 30 zl rocznie i umozliwia realizacje dowolnej liczby
    przelewow za 0 zl.
    Dlaczego wolisz hasla jednorazowe ?
    W mbanku kazdy przelew to 0.5 czy 1 zl .....

    AO

  • 10. Data: 2005-06-22 13:52:03
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    > Token kosztuje 30 zl rocznie i umozliwia realizacje dowolnej liczby
    > przelewow za 0 zl.
    > Dlaczego wolisz hasla jednorazowe ?
    > W mbanku kazdy przelew to 0.5 czy 1 zl .....

    poza mbank 50gr.
    Ale nie o to chodzi. Jak zakladalem oba konta (zakladalem w tym samym
    czasie), to w mbanku byly darmowe. Nie ukrywam - przyzwyczailem sie i
    nie chce mi sie teraz zmienic. Oczywiscie ze token jest lepszy niz hasla
    jednorazowe. Tyle ze jestem studentem, a co za tym idzie - nie mam
    jeszcze rachunkow do placenia, stalych dochodow itd. Wyjezdzam raz w
    roku na wakacje, wracam z kasa, wplacam na konto a potem zuzywam. Przede
    wszystkim place karta, czasem wyplacam z bankomatu (mbank - wszystkie
    wyplaty w sieci wbk i euronetu za darmo, lukas - tylko te w bankomatach
    przy siedzibie banku). Na pewno nie robie 60 przelewow rocznie, zeby
    token zaczal mi sie oplacac. Ot cala historia.

    Kwik