  • 21. Data: 2008-03-06 01:28:41
    Temat: Re: bank z karta rozliczana na koniec miesiaca
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    paulusz pisze:

    > Polecam kk BGŻ, rozliczna na koniec miesiąca jedyny koszt karty 3,5 zł/
    > miesięczne, w przypadku transakcji bezgotówkowych za minimum 300 zł nie ma tej
    > opłaty. Karta może być podpięta do konta np. plan internet - konto nic nie
    > kosztuje, przelewy przez internet i ivr również 0 zł, jedyny koszt to karta
    > debetowa maestro - 2 zł.

    ja jestem posiadaszem konta w bgz, wlasnie plan internetowy, chwale
    sobie, bo obsluge mam bezplatna, przelewy tez, a karty maestro nie mam,
    bo mi niepotrzebna w tym banku (traktuje go tylko do przelewow). czy
    zatem moge dodac wspolposiadacza konta, pod ktorego podpieta zostalaby
    karta kredytowa? transakcje bezgotowkowe na pewno sa powyzej 300 zl
    miesiecznie. a jest jakis koszt wyrobienia takowej karty? i jakie trzeba
    miec zarobki, by z niej skorzystac?

  • 22. Data: 2008-03-06 01:30:05
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Slavekk pisze:

    > Po prostu mama chce taką kartę bo nie wie że teraz wiele banków ma w
    > ofercie lepsze.

    dobra, dowiem sie w sprawie kredytowek. najwazniejszy, by miala
    zamkniecie okresu na koniec miesiaca

  • 23. Data: 2008-03-06 06:11:42
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    > PS. Jest cos w czym obciazeniowka jest lepsza od kredytowki?

    PKO BP dawał duże limity dla karty charge.

    S.

  • 24. Data: 2008-03-06 06:44:07
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 06 Mar 2008 02:30:05 +0100, Sarpedon napisał(a):

    > dobra, dowiem sie w sprawie kredytowek. najwazniejszy, by miala
    > zamkniecie okresu na koniec miesiaca

    Spraw mamie np w Citi VISA-BP[1] do zakupów mam dorzuci także opłaty za
    różne media, którą w Citi są traktowane jak tr. bezgotówkowe. Przy takich
    obrotach na pewno karta będzie w pełni darmowa. Do tego konto w mbanku i
    Twoja mama ma tandem za 0 PLN na miesiąc.

    [1] Za zebrane punkty w programie BP co jakiś czas można sobie jakąś
    nagrodę wybrać.

    Xenocide

  • 25. Data: 2008-03-06 09:47:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > dobra, dowiem sie w sprawie kredytowek. najwazniejszy, by miala zamkniecie
    > okresu na koniec miesiaca

    Uwzgledniwszy zazwyczas 21 dniowy grace period, to okres zamkniecia moze byc
    w okolicach 9-10 dnia miesiaca. Pod koniec grace period nastapi automatyczna
    splata (ze skojarzonego rachunku lub poleceniem zaplaty z dowolnego rachunku
    takze w innym banku).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 26. Data: 2008-03-06 10:25:47
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Slavekk pisze:

    > PKO BP dawał duże limity dla karty charge.

    limit wystarczy 1500-2000 zl

  • 27. Data: 2008-03-06 10:55:12
  • 28. Data: 2008-03-06 11:07:22
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>

    > pytanie: jaki inny bank oferuje cos takiego? a moze ktorys z
    > internetowych? dodam, ze karta nie bedzie wykorzystywana do placenia przez
    > internet.

    Moze bede nudny jak kolina, ale zasugerowalbym Ci Multibank (jezeli jest
    oddzial w Twoim miescie i jezeli do bankomatow Wam po drodze) - zarowno co
    do konta, jak i karty kredytowej. Karta kredytowa przy wskazanych przez
    Ciebie parametrach (30 transkacji miesiecznie) powinna byc w ogole darmowa
    (tzn. brak oplaty za wydanie i oczywiscie brak tej 1% prowizji za obrot), da
    sie ustawic automatyczna splate z Multikonta, a jezeli Twoja Mama z jakichs
    pryncypialnych przyczyn chce, zeby splata byla pod koniec miesiaca (bo
    pozniej np. pieniadze sie rozejda - troche to rozumiem :-)), to mozna
    jeszcze poeksperymentowac i np. pod koniec miesiaca kwote na splate
    przelewac na MultiMaxa (to takie oddzielne konto - tylko trzeba go
    oddzielnie zalozyc) i zlecac przelew powrotny w przeddzien automatycznej
    splaty karty kredytowej. Bedzie troche kasy z odsetek, chociaz przy takich
    kwotach to raczej nie duzo.

    Oczywiscie podobne parametry ma mBank (bedzie nawet jeszcze tanszy). Co do
    Citi, to mnie zawsze wnerwiala przerwa konserwacyjna w okolicach 23.00, bo
    wtedy zazwyczaj dokonywalem operacji.
    Aaa... podobno inteligo szykuje nowa strategie, ma byc karta kredytowa,
    rachunki oszczednosciowe itp. (?)

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 29. Data: 2008-03-06 16:09:28
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy>
    > czyli karte, ktorej transakcje z danego miesiaca sa rozliczane
    > ostatniego dnia tego miesiaca miesiaca. pobierana jest co miesiac
    > oplata 1% wartosci transakcji + oplata za wydanie karty
    >
    > planujemy zmienic bank, ale mama upiera sie, ze musi byc
    > funkcjonalnosc roliczania transakcji na koniec miesiaca.
    >
    > pytanie: jaki inny bank oferuje cos takiego? a moze ktorys z
    > internetowych? dodam, ze karta nie bedzie wykorzystywana do placenia
    > przez internet.

    Nordea Bank ma kartę Visa Classic (typu charge)
    http://www.nordea.pl/4652
    a przy okazji, jak tam założycie rachunek "spektrum" (darmowy)
    to do niego jest VE - wypłaty bez prowizji z dowolnego bankomatu
    krajowego
    *** blad ***

  • 30. Data: 2008-03-06 18:15:05
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Sarpedon pisze:

    > pytanie: jaki inny bank oferuje cos takiego? a moze ktorys z
    > internetowych? dodam, ze karta nie bedzie wykorzystywana do placenia
    > przez internet.

    dowiadywalem sie dzis w BGZ i:
    - wszystkie transakcje przeprowadzone w marcu tworza jakby zamkniety okres
    - rozliczenie z marca przychodzi 10 kwietnia
    - pieniadze sa sciagane z konta 21 kwietnia

    i tak w kolko: caly kwiecien, 10 maja, 21 maja

    prawda to?

    mowili tez, ze nie ma mozliwosci sciagniecia kasy innego dnia (powiedzmy
    nie 51 dni a 31 dni po rozpoczeciu okresu transakcyjnego). prawda to?