  • 31. Data: 2008-07-19 06:34:16
    Temat: Re: bank przekazal info pracodawcy
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "Romek Roman"

    > zgodnie z moja wiedza wynikajaca z maili wyslanych przez pracodawce
    > tak to sie odbylo jak powyzej - bank wyslal przelewy dwukrotnie

    to co powyzej jest niejasne - wyslanie 2 razy forsy na konta pracownikow
    nie musi dwukrotnie obciazac konta pracodawcy - w tej sytuacji
    bank sie buja sam i nie ma prawa prosic pracodawcy o pomoc

    w warianci gdy 2 razy obciazono r-k pracodawcy i wyslano pracownikom
    - jesli to wina pracodawcy to widzi ktorzy pracownicy mu zwrocili
    i pomoc banku (lista opornych) jest tu zbedna
    - jesli to wina banku, to uwazam tak jak "krzysztofsf": bank jest
    zobowiazany
    zwrocic pieniadze na konto pracodawcy a przelanych drugi raz srodkow
    dochodzi juz we wlasnym zakresie.
    *** blad ***

  • 32. Data: 2008-07-19 07:59:41
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Czesc,
    > wystapila taka sytuacja:
    > 1. bank wyplacil omylkowo podwojne wynagrodzenie od danego pracodawcy
    > (sporej liczbie osob),
    > 2. bank poprosil za posrednictwem pracodawcy o zwrot omylkowo
    > wyslanych pieniedzy,
    > 3. po uplywie wyznaczonego terminu bank wyslal liste osob, ktore nie
    > zwrocily pieniedzy do pracodawca

    Po co to zrobi? Pracodawca nie ma ksiegowosci i nie bedzie widzial kto
    przelal pieniadze?

    B.Z.

  • 33. Data: 2008-07-19 08:04:47
    Od: Romek Roman <r...@g...com>

> [...]
    > zobowiazany
    > zwrocic pieniadze na konto pracodawcy a przelanych drugi raz srodkow

    wg informacji dostarczonych przez pracodawce jest to wina banku, więc
    tak jak napisałeś powyżej

    Romek

  • 34. Data: 2008-07-19 08:06:17
    Od: Romek Roman <r...@g...com>

    On 19 Lip, 09:59, "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze
    autograf.pl> wrote:

    > Po co to zrobi? Pracodawca nie ma ksiegowosci i nie bedzie widzial kto
    > przelal pieniadze?

    bo pieniadze nalezalo zwrocic na osobne, prawdopodobnie specjalnie do
    tego celu przez bank zalozone konto i pracodawca nie ma wgladu, kto
    zwrocil, a kto nie

    Romek

  • 35. Data: 2008-07-19 11:13:43
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > bo pieniadze nalezalo zwrocic na osobne, prawdopodobnie specjalnie do
    > tego celu przez bank zalozone konto i pracodawca nie ma wgladu, kto
    > zwrocil, a kto nie

    Przyznam, ze jest to dla mnie smieszne... jezeli na takiej zasadzie dziala
    ten bank to pracodawca powinien wystapic o odszkodowanie. Niech bank placi
    za swoje bledy...

    > Romek
    B.Z.

  • 36. Data: 2008-07-19 11:54:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> wrote in message

    > Przyznam, ze jest to dla mnie smieszne... jezeli na takiej zasadzie dziala
    > ten bank to pracodawca powinien wystapic o odszkodowanie. Niech bank placi
    > za swoje bledy...

    Zapytam jeszcze raz, bo nie dostalem odpowiedz. Skad wiadomo, ze to wina
    banku?
    Dla mnie bardziej prawdopodobne jest, ze ktos ze strony pracodawcy sie
    pomylil i bank chce swojemu klientowi maksymalnie pomoc. W tym celu zostalo
    otwarte dodatkowe konto i banku po prostu przeslal wyciag do niego. Na
    podstawie wyciagu stwierdzono kto jeszcze nie dokonal zwrotu.
    Zaraz na pewno pojawia sie glosy, ze pracodawca sam moglby potracic, ale
    osoby ktore mialy stycznosc z takimi przypadkami dobrze wiedza, ze
    pracodawca moze cokolwiek potracic z wynagrodzenia tylko za zgoda pracownika
    (ew. wyroku sadu). Pracodawca to nie bank gdzie mozna korygowac bledne
    ksiegowania.

    MK

  • 37. Data: 2008-07-19 12:05:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > zostalo otwarte dodatkowe konto i banku po prostu przeslal wyciag do
    > niego. Na podstawie wyciagu stwierdzono kto jeszcze nie dokonal

    Podejrzane, bank nie musialby otwierac nowego konta (po co?), zwrotu
    mozna dokonac na istniejace.

> [...]
    > pracodawca moze cokolwiek potracic z wynagrodzenia tylko za zgoda
    > pracownika (ew. wyroku sadu). Pracodawca to nie bank gdzie mozna

    Natomiast pracodawca moze bez problemu potraktowac to jako
    wczesniejsza wyplate wynagrodzenia za kolejny np. miesiac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2008-07-19 12:54:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Podejrzane, bank nie musialby otwierac nowego konta (po co?), zwrotu
    > mozna dokonac na istniejace.

    Nie musi, ale ulatwia rozliczenie. Tak samo duze firmy przy platnosciach nie
    musza miec oddzielnych kont dla kazdego klienta, a jednak maja.

    > Natomiast pracodawca moze bez problemu potraktowac to jako
    > wczesniejsza wyplate wynagrodzenia za kolejny np. miesiac.
    > --

    Tak? To czemu w tytule przelewu jest napisane, ze wynagrodzenie za czerwiec?
    ;)
    Odzyskanie kasy nie jest takie proste o ile nie chce oddac pracownik.

    MK

  • 39. Data: 2008-07-19 13:09:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Nie musi, ale ulatwia rozliczenie. Tak samo duze firmy przy
    > platnosciach nie musza miec oddzielnych kont dla kazdego klienta, a
    > jednak maja.

    Piszesz o platnosciach masowych, to zupelnie inna sprawa.

    > Tak? To czemu w tytule przelewu jest napisane, ze wynagrodzenie za
    > czerwiec? ;)

    A jest? A skad wiesz ze nie np. "Lista 12345"?

    Ale nawet jesli jest, to nie widze problemu.
    Jak dostaniesz przelew "wynagrodzenie za czerwec", to tez bedziesz
    żądał wynagrodzenia za "czerwiec", a za "czerwec" zatrzymasz do czasu
    uzyskania przez pracodawce klauzuli?

    > Odzyskanie kasy nie jest takie proste o ile nie chce oddac pracownik.

    Dlatego nie pisalem o odzyskiwaniu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 40. Data: 2008-07-19 13:21:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Ale nawet jesli jest, to nie widze problemu.
    > Jak dostaniesz przelew "wynagrodzenie za czerwec", to tez bedziesz
    > żądał wynagrodzenia za "czerwiec", a za "czerwec" zatrzymasz do czasu
    > uzyskania przez pracodawce klauzuli?

    Gdybys mial doczynienie z takimi przypadkami to zobaczylbys problem.

    > Dlatego nie pisalem o odzyskiwaniu.
    > --

    Semantyka. Ktos pracuje caly miesieac to nalezy mu sie wynagrodzenie. Jesli
    okaze sie, ze bedzie roznica miedzy kwota nalezana miedzy jednym i drugim
    m-cem? Poza tym jakos nie widze nawet ksiegowania wynagrodzenia z gory.
    Raczej wygladaloby to na pozyczke, a splata pozyczki moze odbyc sie na
    podstawie umowy. Tak czy inaczej wynagrodzenie w kolejnym m-cu musiasz
    wyplacic.

    MK