eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiawaria w ING › Re: awaria w ING
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <obus8s$s95$1@gioia.aioe.org> <58e36408$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <oc1620$1b5u$1@gioia.aioe.org>
    In-Reply-To: <oc1620$1b5u$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: awaria w ING
    Date: Mon, 10 Apr 2017 19:50:37 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 88
    Message-ID: <58ebc5ef$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.155.158
    X-Trace: 1491846639 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5145 83.27.155.158:55117
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630325
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oc1620$1b5u$...@g...aioe.org...
    J.F. wrote:
    >> 0) czemu niby pozostawienie blokady spowodowalo podwojne
    >> zaksiegowanie
    >> przelewow i debety ?

    >1. W momencie zapytania o dostępność środków przy płatności bank
    >zrobił
    >blokadę.
    >2. W momencie otrzymania paczki z transakcjami bank obciążył konto i
    >nie
    >zdjął blokady
    >W efekcie konto jest podwójnie obciążone do momemtu zdjęcia blokady.

    >> Ale tu akurat ... na poczatku mowa o podwojnym zaksiegowaniu
    >> przelewow, na koncu o sciaganiu podwojnych blokad.
    >> Jesli bylo jak piszesz, to ewentualny debet jest fikcyjny.
    >Po co się wypowiadasz, skoro nie masz pojęcia o tym temacie?

    Bo tak mi sie jakos wydaje, ze blokada sie nazywa jak sie nazywa, zeby
    nie byla pobraniem z konta.

    Zebysmy sie zrozumieli - dla tych, co im bankomat odmowi wyplaty, czy
    bank odmowi autoryzacji kolejnej transacji, debet bedzie jak
    najbardziej realny i dotkliwy.
    Ale jakies karne odsetki czy oplaty za wejscie w debet nie powinny
    miec miejsca - przynajmniej tak mi sie wydaje.
    Bo i na jakiej podstawie ?

    >>>1) W jakich godzinach weszły obciążenia z paczki przesłanej przez
    >>>mc?
    >>>2) W jakich godzinach zaczęły być zdejmowane blokady?
    >>>3) Ile procent blokad (albo jakiego rodzaju) zostały zdjęte w
    >>>poniedziałek?
    >>>4) Jaka była przyczyna (techniczna?) po stronie banku?
    >
    >> Ja tam nie wiem, ale czemu banki nie ksieguja obciazenia z
    >> debetowki
    >> od razu, tylko po dwoch dniach ?

    >Dlatego, że blokada środków to tylko zabezpieczenie się banku przed
    >ewentualnym wejściem danego rachunku w debet. Dopiero paczka
    >transakcji
    >przesyłana przez organizację płatniczą jest podstawą do wykonania
    >faktycznego obciążenia.

    I ta paczka jest wysylana po dwoch dniach ?
    Musze sie przyjrzec, ale IMO - niektore banki ksieguja szybko.

    >Zwróć uwagę, że dla transakcji off-line (gdy nie ma
    >zapytania o dostępne środki) banki nie robią blokad bo nawet nie
    >wiedzą o
    >takich transakcjach. Dopiero paczka przynosi im te informacje.

    Ale ja tu o on-line, bank jak najbardziej wie, bo blokade zalozyl.

    >> No coz:
    >> a) rzecznik ma ladnie wytlumaczyc i pozostawic dobra opinie o
    >> banku,
    >> za to ma placone :-)
    >> b) w okreslonym momencie rzecznik moze nie calkiem wiedziec co sie
    >> stalo,
    >> c) troche w zwiazku z a) - banki, i inni tez, taki juz maja
    >> zwyczaj,
    >> ze o problemach na stronie nie napisza.
    >> widac wola, zeby klient przeklął wiecznie zajętą infolinie, niż
    >> dowiedział sie, ze bank ma problemy :-)
    >
    >> d) awaria oprogramowania (sprzętu ?) to normalna sprawa, a nie
    >> zadne
    >> chamstwo :-)

    >Nie dość że się wypowiadasz w temacie o którym - jak widać - nie masz
    >pojęcia, to dodatkowo nie czytasz ze zrozumieniem. Chamstwem jakie
    >wskazałem
    >nie jest awaria oprogramowania, tylko to że zespół PR tego banku nie
    >przekazał informacji o faktycznej awarii a jedynie odniósł się do
    >jednego z
    >jej skutków.

    Patrz pkt c).
    "to zadne chamstwo, to jest praktyka biznesowa" :-P

    J



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1