  • 21. Data: 2005-06-07 15:10:30
    Temat: Re: autoryzacja tranzakcji kartowej
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Tylko, że w przypadku utraty karty, gdy przed zastrzeżeniem karty
    > zostanie dokonana transakcja bez PINu i podpisu, i tak zostana ona
    > wliczona (chyba) do limitu 150 EUR jako odpowiedzialności ponoszonej
    > przez klienta.

    zmień bank i kartę. najlepiej na zagraniczną.
    te 150 euro wzięło się z poziomu kombinowania polaków i banki się
    przestraszyły, że pójdą z torbami.

  • 22. Data: 2005-06-07 15:11:08
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    ken napisał(a):

    > napisałem to co przeczytałem na stronie o bankowości

    To co to była za strona... :/

    Debetowość lub kredytowość kart nie ma żadnego znaczenia w omawianej
    kwestii, to jedynie sposób rozliczenia banku z klientem i nic ponadto...

    Karty elektroniczne (płaskie) należy zawsze autoryzować, ZWYKLE są to
    karty debetowe, ale mogą być też kredytowymi.

    Karty embosowane (wypukłe) które ZWYKLE są kartami kredytowymi (ale mogą
    być też debetowymi, charge) nie zawsze muszą być autoryzowane, choć w PL
    rzadko zdarza się aby cokolwiek szło bez autoryzacji.

    A jeśli już jest autoryzacja to ZAWSZE trafia ona do CA banku-wystawcy.

  • 23. Data: 2005-06-07 15:11:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    ken said the following On 2005-06-07 17:01:
    [..]

    > napisałem to co przeczytałem na stronie o bankowości

    A gdzie ?
    KJ

    --
    Siłownie, sprzęt sportowy http://strony.aster.pl/kjonca/aster.xhtml#f4y
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 24. Data: 2005-06-07 15:13:44
    Od: ken <k...@k...pl>

    > A jeśli już jest autoryzacja to ZAWSZE trafia ona do CA banku-wystawcy.

    przy kredytowych trafia ale zbiorczo a nie w chwili transakcji

  • 25. Data: 2005-06-07 15:14:57
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    ken napisał(a):

    > przy kredytowych trafia ale zbiorczo a nie w chwili transakcji

    Na cholerę ja ci cokolwiek tłumaczę?

  • 26. Data: 2005-06-07 15:32:43
    Od: ken <k...@k...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Na cholerę ja ci cokolwiek tłumaczę?
    Niektóre banki w swych umowach z organizacjami płatniczymi zastrzegają, że
    nie wszystkie zapytania autoryzacyjne będą do nich docierały. Pozwalają na
    uproszczona autoryzacje transakcji opiewających na niewielkie kwoty. W tej
    sytuacji organizacja sprawdza tylko czy karta nie została zastrzeżona, i
    jeśli karta jest ważna to autoryzuje taka transakcję bez kontaktowania się
    w wystawcą.
    ==================
    naprawdę Pana sposób reakcji nie należy do dobrego tonu

  • 27. Data: 2005-06-07 15:40:21
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    ken napisał(a):

> [...]
    > nie została zastrzeżona, i jeśli karta jest ważna to autoryzuje taka
    > transakcję bez kontaktowania się w wystawcą.

    No i ślicznie. De facto piszesz o braku autoryzacji (sprawdzenie
    stop-listy i daty ważności to żadna autoryzacja). Ja tego nie neguję,
    tylko pytam - gdzie tu jest napisane że dotyczy do kart *KREDYTOWYCH*?

    > naprawdę Pana sposób reakcji nie należy do dobrego tonu

    Wybacz, ale jak tłumaczę Ci jasno i wyraźnie, że kredytowość lub
    debetowość nie ma związku z autoryzacjami i jest jedynie umowną kwestią
    między klientem a bankiem jeżeli chodzi o ich wzajemne rozliczanie, a Ty
    w odpowiedzi piszesz, że "przy kredytowych..." to ręce opadają.

  • 28. Data: 2005-06-07 21:38:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

> [...]
    > choć w PL rzadko zdarza się aby cokolwiek szło bez autoryzacji.
    >
    > A jeśli już jest autoryzacja to ZAWSZE trafia ona do CA banku-wystawcy.

    Nie zawsze. Gdyby bylo jak piszesz, nie daloby sie przeprowadzic
    autoryzowanej transakcji w sytuacji braku odpowiedzi od wydawcy karty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2005-06-08 07:59:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 07 Jun 2005 15:38:41 +0200, Bogusz <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Czy takie postępowanie jest poprawne?

    Jest.

    >Czyli teraz TEORETYCZNIE mogłbym złożyć rekamację tych tranzakcji?

    Tak. I dostaniesz zwrot. To działanie na ryzyko sprzedawcy.

    --
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/pregierz/ZLP_2/

  • 29. Data: 2005-06-08 07:59:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 07 Jun 2005 17:11:08 +0200, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >A jeśli już jest autoryzacja to ZAWSZE trafia ona do CA banku-wystawcy.

    Nie zawsze.