  • 1. Data: 2005-03-09 10:07:06
    Temat: arkusz do symulacji kredytu
    Od: JurEkS <jerys@`usun_to`poczta.fm>

    Witam,
    może komuś się takie coś przyda, bo ja właśnie chodzę po bankach, i
    ostatecznie sobie coś takiego stworzyłem sam...
    http://jerys.spymac.net/symulacja_kredytowa.ods
    (są tam też w sxc, xls i xml, wystarczy zmienić rozszerzenie - ale za
    dwa ostatnie nie ręczę bo nie używam;) ten pierwszy format to
    openDocument a drugi openoffice dla niezorientowanych,
    trzeba ustawić kwotę kredytu, okres w latach, kursy jeśli trzeba -
    wszystko na zakłądce podsumowanie, reszta powinna hulać,
    no i w walutowych pokusiłem się o dodanie ryzyka kursowego oraz różnic
    kursów kupna/sprzedaży ale nie wiem czy jest to poprawnie zrobione
    pozdr

  • 2. Data: 2005-03-09 12:40:41
    Temat: Re: arkusz do symulacji kredytu
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Mar 2005 11:07:06 +0100, JurEkS <jerys@`usun_to`poczta.fm>
    napisał:

> [...]
    > no i w walutowych pokusiłem się o dodanie ryzyka kursowego oraz różnic
    > kursów kupna/sprzedaży ale nie wiem czy jest to poprawnie zrobione

    Przyda się, ale nie moge tego rozgyść. Jeżeli można to poproszę bardziej
    łopatologicznie

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 3. Data: 2005-03-09 17:18:15
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Mar 2005 11:07:06 +0100, JurEkS <jerys@`usun_to`poczta.fm>
    wklepał(-a):

> [...]
    >dwa ostatnie nie ręczę bo nie używam;) ten pierwszy format to
    >openDocument a drugi openoffice dla niezorientowanych,

    Gdzie niby ten XLS? Bo nijak tego nie mogę otworzyć. Możesz to wyeksportować do
    XLS?

  • 4. Data: 2005-03-09 17:56:00
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Sławomir Szyszło wrote:

    > Gdzie niby ten XLS? Bo nijak tego nie mogę otworzyć. Możesz to
    > wyeksportować do
    > XLS?

    http://jerys.spymac.net/symulacja_kredytowa.xls

    tutaj jest naprawde moze masz starszego exela

    a do autora mam propozycje zmiany:
    tam gdzie liczysz kapitalowa czesc raty robisz tak:
    cały kredyt / liczba miesiecy, np.

    a lepiej byłoby tak:

    jeżeli (suma dotychczas pobranych rat) < cały kredyt to
    jezeli kredyt / (suma dotychczas pobranych rat) >= (kredyt / liczba
    miesiecy) to
    kredyt / liczba miesiecy
    else
    cały kredyt / suma dotychczas pobranych rat
    (+ wczesniejsza splata)

    pozwala to po pierwsze uniknąć przekraczania zera i liczeniu rat ze znakiem
    przeciwnym
    a po drugie daje mozliwosc symulacji wczesniejszej splaty - w moim zapisie
    opcjonalnie, gdybys utworzyl dodatkową kolumnę na wpisanie takowej

    pozdr
    trainer

  • 5. Data: 2005-03-09 17:59:27
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    autopoprawka

> [...]
    > kredyt / liczba miesiecy
    > else
    > cały kredyt - suma dotychczas pobranych rat

    miało być tutaj^ minus a nie podzielić!!!!