  • Data: 2018-02-28 01:10:21
    Temat: Re: anatomia ataku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Waldek" p74mae$on5$...@n...news.atman.pl

    > Ta, ponoć zamknęli Bazylikę Grobu Pańskiego
    > w formie protestu ...
    > Co ciekawe, szybko się dogadali
    > bo jak wiesz (albo i nie) obiekt jest podzielony
    > bodajże pomiędzy 3 odłamy religijne kościoła,

    Nie miałem pojęcia -- do tej pory uważałem, że na 4.

    - trzeba naprawić dach, ale drabina należy do
    prawosławnych a stoi na terenie należącym do
    żydów...

    Czy jakoś podobnie...

    Odłamy? Matka Boska Riazańska (czy Kazańska) staje w szranki
    na ringu do boju przeciwko Matce Boskiej Jasnogórskiej czy
    Ostrobramskiej... ;)

    Sułtan oblegał (u kresu średniowiecza) Konstantynopol ludźmi
    wołającymi o pomoc do... Matki Boskiej. :) Walczył ów sułtan
    wtedy nie przeciwko prawosławnym, lecz łacinnikom, choć
    Konstantynopol był wtedy jeszcze stolicą prawosławia...

    Po upadku Konstantynopola stolicą prawosławia stała się
    Moskwa, choć prawosławne Kościoły (a raczej -- Cerkwie)
    są... autokefaliczne, więc stolicę mają nie na tym świecie... ;)

    Warto też wspomnieć o rycerstwie średniowiecznym -- zakutym
    w stalowe zbroje, jako że stal (żelazo wzbogacone pierwiastkiem
    życia) to wynalazek raczej niedawny... I sama stal, i jej
    produkcja, i metody obróbki -- typu walcowanie...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stal

    Stal otrzymuje się z surówki w procesie świeżenia
    lub -- w nowoczesnych instalacjach hutniczych -- z wykorzystaniem
    pieców konwertorowych, łukowych i próżniowych, pozwalających na
    uzyskanie wysokiej jakości stali. Pierwotnym produktem hutniczym
    jest staliwo (np. w postaci kęsów, kęsisk lub kęsisk płaskich),
    które przerabiane jest na stal za pomocą obróbki plastycznej.
    Stalowe wyroby hutnicze to m.in. pręty okrągłe, kwadratowe
    lub sześciokątne, rury okrągłe, profile zamknięte i otwarte
    (płaskowniki, kątowniki, ceowniki, teowniki, dwuteowniki), blachy.

    > a jak mnie skleroza nie myli, to brama obiektu należy do muzułmanów

    > No ale widać, że gdy chodzi o kasę to można się szybko dogadać :)
    > - gorzej jak trzeba się zrzucić - choćby na remont

    Nie wiń kapłanów za niechęć wiernych do zrzucania się na remont. ;)

    -=-

    Ponoć po zajęciu Konstantynopola sułtan obiecał prawosławnym
    dostojnikom wywyższenie ich głów -- pod warunkiem złożenia
    hołdu temuż sułtanowi przez tychże dostojników... Sułtan
    był honorowy -- po odebraniu hołdu każdą z tych głów kazał
    odciąć od tułowia, wbić na tyczkę i (zgodnie z obietnicą)
    wywyższyć...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,