  • 1. Data: 2018-02-22 23:24:51
    Temat: anatomia ataku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://antyweb.pl/kradziez-pieniadzy-atak/

    opis nieco chaotyczny ... ale czy ja dobrze rozumiem, ze aplikacja
    mbanku zostala mocno zhackowana ?
    Czy atak byl przez strone internetowa ?

    Hackerski program wiedzial ze na koncie pojawily sie pieniadze,
    potrafil zrobic przelew, zdobyl hasla, bo sms to zdaje sie latwizna.

    I jaka rada na to - drugi telefon do sms, czy iphone kupic ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-02-23 00:28:12
    Temat: Re: anatomia ataku
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Feb 2018 23:24:51 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > opis nieco chaotyczny ... ale czy ja dobrze rozumiem, ze aplikacja
    > mbanku zostala mocno zhackowana ?

    Nie.

    > Czy atak byl przez strone internetowa ?

    Tak.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2018-02-23 00:42:56
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Fri, 23 Feb 2018 00:28:12
    From: Marek

    > Nie.

    > Tak.

    Nie. Przez złośliwą aplikację do monitorowania kursów kryptowalut,
    która okazała się trojanem i miała pełne uprawnienia do smartfona.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPMFusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 4. Data: 2018-02-23 00:51:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Feb 2018 23:42:56 +0000 (UTC), Dominik 'Rathann'
    Mierzejewski napisał(a):
    > Date: Fri, 23 Feb 2018 00:28:12 From: Marek

    > Nie. Przez złośliwą aplikację do monitorowania kursów kryptowalut,
    > która okazała się trojanem i miała pełne uprawnienia do smartfona.

    Jakos jednak szybko sie zorientowala, ze pieniadze wplynely
    (ok, mogl miec powiadomienia sms), potrafila tez zdobyc login i haslo
    do strony ... no, niewiele sie na tych smartfonach pisze, to moze
    latwo odszukac haslo.

    J.

  • 5. Data: 2018-02-23 01:12:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net> writes:

    > Nie. Przez złośliwą aplikację do monitorowania kursów kryptowalut,
    > która okazała się trojanem i miała pełne uprawnienia do smartfona.

    Tzn. zrootowała go?
    Skąd wzięła login i hasło do mBanku?

    Mogła oddczytać SMS, owszem - dlatego nie powinno się używać haseł SMS
    w połączeniu z telefonem, na którym uruchamiamy podejrzane
    oprogramowanie (inna sprawa - które nie jest podejrzane).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2018-02-23 07:47:34
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Imho instalowanie w telefonie aplikacji do obslugi konta bankowego to
    proszenie sie o klopoty. No i zlamanie wszelkich zasad bezpieczenstwa. Bo
    jakim zabezpieczeniem jest haslo sms-owe, ktore przychodzi na ten sam
    telefon? A apki chyba nie maja zabezpieczen, ktore blokowalyby wysylanie
    sms-a na ten sam telefon.

    Pzdr

  • 7. Data: 2018-02-23 08:43:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Tzn. zrootowała go?
    > Skąd wzięła login i hasło do mBanku?

    Jeżeli ktoś się z telefonu loguje do banku (chyba wszystko jedno, czy
    przez specjalną aplikację (nie wiem jak to wygląda), czy przez
    przeglądarkę (tu wiem, że się normalnie wpisze login i hasło)) to
    złośliwa aplikacja działająca cały czas na telefonie nie powinna mieć
    problemu ze znalezieniem loginu i hasła.
    P.G.

  • 8. Data: 2018-02-23 08:46:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-23 o 00:51, J.F. pisze:

> [...]
    > (ok, mogl miec powiadomienia sms), potrafila tez zdobyc login i haslo
    > do strony ... no, niewiele sie na tych smartfonach pisze, to moze

    Może zamiast przeglądać historię wszystkich naciśnięć klawiszy wystarczy
    wyłapać moment logowania.
    P.G.

  • 9. Data: 2018-02-23 09:35:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-02-23, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Mogła oddczytać SMS, owszem - dlatego nie powinno się używać haseł SMS
    > w połączeniu z telefonem, na którym uruchamiamy podejrzane
    > oprogramowanie (inna sprawa - które nie jest podejrzane).

    Ja tylko zauważam, że w mBanku operacje wykonywane aplikacją bankową
    w telefonie nie są autoryzowane SMSami.

    Więc jeśli atakujący odczytał SMS to na skutek operacji dokonanej
    na interfejsie webowym.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2018-02-23 09:36:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-02-23, miumiu <a...@b...pl> wrote:

    [...]

    > jakim zabezpieczeniem jest haslo sms-owe, ktore przychodzi na ten sam
    > telefon? A apki chyba nie maja zabezpieczen, ktore blokowalyby wysylanie
    > sms-a na ten sam telefon.

    Ale aplikacja bankowa mBanku nie wysyła kodów SMS w przypadku
    używania aplikacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com