eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach. › Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
  • Data: 2021-08-20 11:59:49
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Jeżeli bank dał "zły" kredyt, to znaczy że źle wykonał swoją
    > pracę. Błędnie oszacował perspektywę spłacalności analizując
    > wniosek kredytowy. Ja rozumiem, że może być 1-2% kredytów, które
    > nie są spłacane, bo wystąpiły okoliczności tak mało prawdopodobne,
    > że nawet postępując tak ostrożnie, jak się postępuje pożyczając
    > nieznajomemu pieniądze nie dało się przewidzieć - uderzenie
    > pioruna, powódź na terenie wyżynnym itp. Ale 13% złych kredytów to
    > wygląda nieprofesjonalnie.

    Patrzac na to jak bank analizuje kredyt hipoteczny czyli kredyt którego
    praktycznie nie da sie nie spłacic bo w ostatecznosci bank wezmie kase
    ze sprzedazy nieruchomosci - duza ilosc złych kredytów to jest wina
    ogromnej niekompetencji albo...?

    Historia z zycia - bank odmowił kredytu hipotecznego poniewaz osoba
    miała umowe o prace w firmie któej przychody sa uzaleznione od widzów
    ("firma w szeroko pojetej branzy artystycznej").
    Ale:
    - ten przychód to była tylko czesc przychodów małzenstwa (około 30%)
    - pomimo ponad rocznej pandemii - ta firma nikogo nie zwolniła i nadal
    funkcjonowała.
    - osoba w tej formie pełniła fukncje ksiegowe wiec znalezienie innej
    pracy w jakiejkolwiek innej branzy nie stanowiłoby zadnego problemu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac