    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zysk bankow wzrosl
    Date: Mon, 20 Sep 2004 11:40:41 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179058010.chello.pl

    Dave <d...@o...pl> wrote:
    > banki nie zyja z oszczednosci... Zarabia sie na kretytach.

    Zarabia sie tez np na dystrybucji funduszy inwestycyjnych - maja prowizje za
    to. (i juz latwiej zrozumiec, dlaczego na zachodzie banki zyja z marzy i
    prowizji, a konta sa tanie ;)
    U nas fundusze sa dalej w powijakach.
    Rezerwa obowiazkowa chyba tez dalej jest wyzsza niz srednia europejska?
    I mozna tak dalej wymieniac ;)

    > wiem bankomat za granica, przelew za granice, wyciag za granice...
    > Ale juz inaczej wyglada to jak sie mieszka na zachodzie.

    Inaczej - bo zarobki sa inne - wiecej depozytow, wiecej kredytow i tak
    dalej - banki nie muszasie chwytac "tanich" chwytow ;)

    > zle kredyty to bol. Ale bank rekompensuje to sobie wyzszymi odsetkami.

    No przeciez nie beda dokladac do interesu... ;)

    > Tylko ze w tym "nowym detalu" tez ceny rosna...

    Ale i tak sa nizsze niz w mastodontach ;)

    > Uwazam ze nie ma co stawac po stronie bankow bo naprawde ciagna z
    > ludzi ile moga. Nie jest normalne ze zysk sektora rosnie 80%. W
    > normalnym kraju gdyby urosl o 20% bylby to ogromny sukces.

    Uwazam, ze przesadzasz i to mocno.
    Po pierwsze zmienie uleglo pare rzeczy w zwiazku z wejsciem do UE. Wplywa na
    to mialo obnizenie CITu, a takze bardzo zly poprzedni rok (pamietasz te
    straty, te rezerwy i male zyski?)
    Nie sztuka zysk osiagnac 200% gdy podstawa byla mala.
    No i ustalmy sobie cos - banki sa po to, zeby zarabiac. Duza kasa tworzy
    duze zyski - i to jest naturalne.
    Z drugiej strony wskazniki i tak sa znacznie gorsze niz na zachodzie.
    Sztuka zatem jest tak prowadzic biznes, zeby zwiekszysc jego skale
    dzialnosci i moc obnizyc najbardziej "widoczne" oplaty - np za prowadzenie
    konta.

    Tak "probuje" robic Pekao SA. Bielecki juz mowil, ze nie beda sie bic
    oproentowaniem lokat - tylko zaczna wciskac klientom fundusze...

    BTW Czytaliscie w ostatnim BW o Xelionie? :) Zenada.

    >A u nas
    > jest wielu naiwnych, ktorzy faktycznie bula Pekao albo innemu
    > molochowi nabijajac kabze bankom. Widac jest mala swiadomosc bankowa
    > i tego ze bankowi nie powinno sie placic bo sa takie ktore maja
    > oferty za darmo.

    Lezy edukacja finansowa Polakow. No ale nie ma sie co dziwic - na to
    potrzeba czasu, checi i pieniedzy.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl