    From: "Dave" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zysk bankow wzrosl
    Date: Mon, 20 Sep 2004 11:20:15 +0200

    napisał w wiadomości >
    > Czy ja wiem, czy najdrozsze - w przeliczeniu na nasze zarobki owszem, ale
    > wez pod uwage, ze ubankowienie wynosi gdzies tak ponizej 60%, a
    oszczednosci
    > sa 22 razy mniejsze niz na zachodzie.

    banki nie zyja z oszczednosci... Zarabia sie na kretytach.

    > Gdybys tak chcial zalozyc konto na zachodzie to okazaloby sie, ze wyjdzie
    ci
    > czesto drozej niz u nas.

    wiem bankomat za granica, przelew za granice, wyciag za granice... Ale juz
    inaczej wyglada to jak sie mieszka na zachodzie.

    > No i rzecz najwazniejsza - zachodnie banki zwrot na ROE maja wysoki - a
    > naszym bankom daleko jeszcze do takich wskaznikow. No i zle kredyty -
    > niedawno co piaty kredyt byl "problemowy". Na zachodzie ten wskaznik jest
    > znacznie, znacznie nizszy. A przeciez to tez wplywa np. na koszt kredytu i
    > ogolnie uslug.

    zle kredyty to bol. Ale bank rekompensuje to sobie wyzszymi odsetkami.

    > Kolena sprawa - trzeba pamietac jaki udzial w rynku ma PKO BP z Pekao SA.
    > Dodajmy jeszcze kilka duzych bankow - i wyjdzie nam, ze srednia z rynku
    jest
    > bardzo wysoka. Ale to juz wina ludzi, ze wola bulic w Pekao SA niz
    przeniesc
    > sie chociazb do PKO BP, albo do ktoregos z bankow "nowego detalu".

    Tylko ze w tym "nowym detalu" tez ceny rosna...
    Uwazam ze nie ma co stawac po stronie bankow bo naprawde ciagna z ludzi ile
    moga. Nie jest normalne ze zysk sektora rosnie 80%. W normalnym kraju gdyby
    urosl o 20% bylby to ogromny sukces. A u nas jest wielu naiwnych, ktorzy
    faktycznie bula Pekao albo innemu molochowi nabijajac kabze bankom. Widac
    jest mala swiadomosc bankowa i tego ze bankowi nie powinno sie placic bo sa
    takie ktore maja oferty za darmo.

    D.