  • Data: 2018-04-27 22:07:15
    Temat: Re: Zwrot "omyłkowych" przelewów
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:5ae36d78$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    gach-platniczych/

    > I to uwazasz za "normalne" ?

    Ze 4 lata nie zajrzałem na rachunek (ING) i żadnych operacji.
    Zgodnie z regulaminem po 2 latach powinni poinformować klienta,
    zamknąć, saldo przenieść na rach. techniczny. Nie zamknęli i mogłem
    mieć kłopoty, ale totalitarny spis rachunków jeszcze nie był
    w stadium pomysłu.
    W SK ludzie mieli konta IKE, niektórzy wpłacali limit raz na rok
    (inf. od pracownika). Po co mieli częściej zaglądać? O upadłości
    i tak trąbiła cała Polska.
    To, co dla jednych normalne, dla włoskiego fiskusa podejrzane:
    https://independenttrader.pl/jak-powstaje-wspolczesn
    e-niewolnictwo.html

    Chyba, że pytanie dotyczyło telefonów?

    > A regulamin czytales ? Nie ma tam czegos o obowiazku logowania sie raz na
    > miesiac ?

    Nie ma, zwłaszcza jeżeli oficjalnie nie chciało się dostępu przez
    internet? Eemeryci często do kont w ogóle internetu nie mają.
    Czsami bywa coś o "sprawdzaniu salda z wyciągiem".

    > A jak pomyli nr konta z danymi ? Dane sa, ale nieprawdziwe.

    To zwykle dane też ma, tylko przy innej pozycji w "zdefiniowanych"
    lub "wykonanych".

    > IMO to zle zrozumiales. Ktos musi przyjsc do banku, zlozyc stosowne pismo
    > ze zle przelal pieniadze,
    > i na jego wnioskek bank/i procedure wdroza.

    Myślałem, że informacja to automat. Chyba poszukam źródła.

    > Raczej nie chcesz. Raz dostaniesz przelew jako Arek D, nastepnym razem D
    > Arkadiusz, i ktory ma nie dojsc ?

    Miałem na myśli numery z których przychodzą przelewy, a nie nie
    nazwę/nazwisko strony transakcji.
    Tak, ryzykowne, że np. pracodawca przeniesie swój rachunek do innego
    banku.
    Ale jak by się Jarosław K. z tego ucieszył?! Brak rachunku tłumaczył
    obawą o przychodzące łapówki od nieznanych.

    > Za to ... mozesz sprawdzac wyciag co miesiac, bo co bedzie jak ktos
    > przeleje, z dobrymi danymi, a potem sie zainteresuje US, CBA, ABW, SKW ...

    Miesiąc może mieć ponad 30 dni...
    Kiedyś chodziłem 2 razy w roku do banków by wziąć od razu plik papierowych.
    Bank powinien się cieszyć, oszczędzał na wysyłce, konkretnie na pakowaniu
    w koperty :)

    > Albo z danymi zrodlowymi plus adnotacja "adresat nieznany" :-)

    Właśnie to. Skoro telefony już potrafią odrzucać przychodzące poza
    zdefiniowanymi (ja z tego nie korzystam).

    Arek