  • Data: 2003-04-06 18:58:48
    Temat: Re: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
    Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Po pierwsze to żadnego postępowania windykacyjnego nie trzeba a by tam sie
    > znależć (RNK ZBP), wystarczy spóźnienie w płatności raty.
    > Po drugie mam doświadcenia, że nawet 3,5 roku od całkowitej spłaty kredytu
    > (potwierdzonej przez bank na piśmie), klient istnieje w rejestrze.
    >
    > Dobrze jakbyśmy na liście pisali o faktycznych doświadczeniach a nie o
    > teorii, bo ta w tym kraju to zwykłe science fiction.
    > Jarek

    Jeśli tak byłoby faktycznie, to ZBP nie wyrobiłby ze zbieraniem danych -
    mńostwie ludzi zdarza się spóźnić z płatnością raty np. kilka dni, a tutaj
    dotykamy m.in. problemu Poczty Polskie, przez którą duża część dłużników dalej
    spłaca raty i nie zwraca uwagi na zapisy, że za dzień spłaty raty uważa się
    dzień wpłytu do Banku. Tacy płacą 10-go, jeśli rata jest płatna do 10-go -> a
    Poczta ma legalnie 14 dni na przekazanie kasy do Banku.
    Więc wystarczyłoby raz w ten sposób zapłacić ratę przez Pocztę - i od razu na
    Czarną Listę - Nawet na czystą logikę, sorki, to bzdura!
    Poza tym samemu zdarzyło mi się na czas nie spłacić czegoś tam - i nawet w BIKu
    nie było o tym śladu! Mówię tu o opóźnieniu rzędu kilku, kilkunastu dni.
    Pozdrawiam!