  • 1. Data: 2005-07-27 22:10:38
    Temat: Zmiana kredyty PLN->CHF - czy teraz warto?
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>

    Mam taka sytuacje:
    - kredyt w PLN WIBOR3M + 1.5% marzy (PKO BP)
    - 25lat
    - raty malejace (obecnie ponad 1500zl/mies)
    - ulga odsetkowa

    Dostalem w innym banku oferte na kredyt refinansowy:
    - waluta CHF LIBOR3M + 1% marży = 1,73% (BOŚ)
    - 25 lat
    - raty rowne około 750zł
    - trace ulge odsetkowa

    Czy warto przejsc teraz z PLN na CHF na podanych warunkach zakladajac ze ulga
    odsetkowa to okolo 3-4tys zl rocznie do odliczenia i to strace na pewno? Roznica
    w ratach jest ogromna. Moge takze w obecnym banku zamienic PLN->CHF ale na az...
    2.9% co jest sporo za duzo.

    Co byscie doradzili?

    Pozdrawiam
    Mariusz P.

  • 2. Data: 2005-07-28 07:34:04
    Temat: Re: Zmiana kredyty PLN->CHF - czy teraz warto?
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    a jak wychodzi z wyliczenia, zakładając stały kurs franka ?

    pozdr

  • 3. Data: 2005-07-28 10:23:03
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>

    >a jak wychodzi z wyliczenia, zakładając stały kurs franka ?

    Dokladnie w PLNach jest tak:
    Raty 1500zl malejace w dol (w sumie za 10 lat zejde ponizej 1000zl)
    Suma odsetek okolo 150tys zl przez 25 lat

    W CHF jest tak:
    Raty 750zl rowne przez 25 lat
    Suma odsetek okolo 45tys (moze sie zmienic po zmianie kursu).

    Mam dylemat, bo w sumie WIBOR3M jest teraz niski i mowi sie ze w najblizszym
    czasie bedzie oscylowal w tych okolicach. Z walutami moze byc tez roznie, bo
    LIBOR3M jest teraz dosyc niski i chyba moze byc tylko drozej :D Ale i tak
    patrzac na roznice w oprocentowaniu to CHF a PLN to niebo a ziemia :D

  • 4. Data: 2005-07-28 17:56:33
    Od: "totutotam" <m...@g...pl>

    > patrzac na roznice w oprocentowaniu to CHF a PLN to niebo a ziemia :D

    Zastanow sie: wzialbys kredyt we frankach i trzymal na lokacie w zlotowkach?
    Teoretycznie powinienes wyjsc na plus, bo > patrzac na roznice w
    oprocentowaniu to CHF a PLN to niebo a ziemia :D >
    Dlaczego to nie jest popularne?
    Ja bym nie zamieniala PLN na CHF. Doradcy mowia, ze jak kurs bedzie taki, ze
    rata frankowa zrowna sie ze zlotowkowa przewalutujesz. Tylko ze wtedy
    kapital do splacenia bedzie juz duuuuzo wiekszy niz na poczatku, czyli
    zrealizujesz strate.
    jest chyba tylko jedyna opcja, ktora moze przyniesc plus po przewalutowaniu
    zlotowek na franki: Roznice w racie zainwestujesz, a nie skonsumujesz. Wtedy
    zbudujesz zabezpieczenie na wypadek gdyby cos z waluta nie tak wyszlo. Jesli
    waluta nie bedzie zwyzkowala zbytnio zrealizujesz zysk, ale pod koniec
    splacania .Wytrzymasz? :)
    pozdr.
    m.

  • 5. Data: 2005-07-28 19:15:29
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Zdecydowanie warto. Od dwoch tygodni mamy swietna sytuacje ku temu. Ale sie
    spiesz, bo z dnia na dzien, kurs CHF coraz nizszy ....

    Malin

  • 6. Data: 2005-07-28 19:17:16
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > tak patrzac na roznice w oprocentowaniu to CHF a PLN to niebo a ziemia :D

    Przes najblizszy rok LIBOR CHF 3M nie bedzie wyzszy niz 1,5%.

    A za rok sie zobaczy. Najwyzej przewalutujesz powrotnie na PLN. Dzis nie
    martw sie na 25 lat, tylko patrz na rok-dwa naprzod jedynie.

    Malin

  • 7. Data: 2005-07-28 19:18:59
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > ze rata frankowa zrowna sie ze zlotowkowa przewalutujesz. Tylko ze wtedy
    > kapital do splacenia bedzie juz duuuuzo wiekszy niz na poczatku, czyli

    To zalezy jacy doradcy,. Kazdy ma pewnie swoja stretegie. Ja biore pozyczke
    hipoteczna w CHF, sprzedaje Franki, i za Zlote kupuje obligacje zlotowe. A
    za dwa lata pomysle, co dalej.

    Malin

  • 8. Data: 2005-07-29 05:23:46
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>

    > Zdecydowanie warto. Od dwoch tygodni mamy swietna sytuacje ku temu. Ale sie
    > spiesz, bo z dnia na dzien, kurs CHF coraz nizszy ....

    OK, zamieniam PLNy na CHFy a czesc odciazenia finansowego wrzuce w fundusze :D

    Dzieki za porady.

    MP

  • 9. Data: 2005-07-29 07:08:25
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> wrote in message
    > Zdecydowanie warto. Od dwoch tygodni mamy swietna sytuacje ku temu.
    > Ale sie spiesz, bo z dnia na dzien, kurs CHF coraz nizszy ....

    I tak juz zostanie ?

    MichalL

  • 10. Data: 2005-07-29 07:19:03
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Thu, 28 Jul 2005 19:56:33 +0200, "totutotam" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    >Teoretycznie powinienes wyjsc na plus, bo > patrzac na roznice w
    >oprocentowaniu to CHF a PLN to niebo a ziemia :D >

    Na lokacie nie - za mała różnica. Ale zainwestować w jakieś fundusze - jak
    najbardziej. I właśnie robi się to popularne. Trzeba tylko uwzględnić dodatkowe
    koszty (przyznania kredytu itp.).

    --
    - Maciej Kulawik ----------------