  • 1. Data: 2006-01-05 19:03:02
    Temat: Zmiana OFE
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Chce zmienic OFE. Aby zrobic to bezplatnie trzeba nalezec do OFE 24
    miesiace.
    ale nie moge znalesc czy oznacza to, ze trzeba bylo oplacic 24 skladki do
    OFE
    czy wystarczylo byc zapisanym do OFE od conajmniej 24 miesiecy?
    Co w sytuacji gdy ZUS ma zaleglosci z przekazaniem skladek do OFE?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-01-05 19:49:56
    Temat: Re: Zmiana OFE
    Od: "kasia" <s...@o...pl>

    Z tego co wiem to te 24 miesiace liczy sie od daty wpłyniecia pierwszej składki.
    Nie ma znaczenia ile wpłynelo skladek

  • 3. Data: 2006-01-05 20:39:11
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kasia" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Z tego co wiem to te 24 miesiace liczy sie od daty wpłyniecia pierwszej
    >składki.
    > Nie ma znaczenia ile wpłynelo skladek

    Zgadza się, pod warunkiem, że w tym okresie nie było przerwy w przekazywaniu
    składek przez ZUS dłuższej niż 1 rok. Jeśli nie płacono za Ciebie ponad rok
    (lub nie płacono, bo nie pracowałeś - tzn nie opłacałeś składek) staż
    członkowski liczy się od nowa ...

    Pozdroofka
    Kasia

  • 4. Data: 2006-01-06 12:07:43
    Od: "flagor" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    [ciach] staż członkowski liczy się od nowa ...

    > Pozdroofka
    > Kasia

    nie prawda. z chwilą wpłynięcia kolejnej staż jest naliczany dalej ale nie
    obejmuje tej przerwy.

  • 5. Data: 2006-01-06 12:21:37
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ocm> napisał w wiadomości

    > Co w sytuacji gdy ZUS ma zaleglosci z przekazaniem skladek do OFE?

    Czasem zmiana OFE dziala cudownie leczniczo na taka sytuacje.
    Moja dziewczyna byla w CU i ZUS bardzo zalegal ze skladkami. CU to nie
    obchodzilo nie reagowali na monity.
    Po przejsciu do ING NN sytuacja sie zmienila. Nie dosc ze skladka zaczela
    pieknie rosnac to sciagneli wszystkie zalegle skladki.

  • 6. Data: 2006-01-06 16:51:20
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Artur O. napisal dnia 2006-01-06 13:21:

> [...]
    > Po przejsciu do ING NN sytuacja sie zmienila. Nie dosc ze skladka zaczela
    > pieknie rosnac to sciagneli wszystkie zalegle skladki.

    Ściągnęli z własnej inicjatywy, czy ich prosiłeś?

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 7. Data: 2006-01-06 20:53:21
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Artur O. napisał(a):
> [...]
    > Po przejsciu do ING NN sytuacja sie zmienila. Nie dosc ze skladka zaczela
    > pieknie rosnac to sciagneli wszystkie zalegle skladki.

    pewnie to nie wina CU, ale wszystkie firmy tak miały, a po przejściu do
    NN pewnie ZUS się poprawił. Swoją drogą, to chyba w związku z tą zmianą
    NN pobiera teraz większą prowizję niż CU po 3 latach, nie ?

    sg

  • 8. Data: 2006-01-07 13:32:30
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    Artur O. napisał(a):

    pewnie to nie wina CU, ale wszystkie firmy tak miały, a po przejściu do
    NN pewnie ZUS się poprawił.

    Ja miałem ING od samego poczatku i nie mialem zadnego problemu ze sciaganiem
    skladek

    Swoją drogą, to chyba w związku z tą zmianą
    NN pobiera teraz większą prowizję niż CU po 3 latach, nie ?

    Nie orientuje sie dokladnie ale jestem zadowolony. Mam podglad stanu konta
    przez www i jednostka rosnie najszybciej ze wszystkich OFE.
    Nic wiecej nie potrzebuje.

  • 9. Data: 2006-01-07 20:19:01
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Marcin Kaminski"

    > Ściągnęli z własnej inicjatywy, czy ich prosiłeś?

    proszenie nic nie da. Kiedys zauwazylem brak skladki z lutego 2004
    reklamowalem w NN - powiedzieli zeby napisac do ZUS. Napisalem,
    przeslali do wlasciwego, odpowiedzieli ale ogólnikowo i dalej nic.
    niedawno za luty 2004 przyszlo dodatkowo jakies 1/15 tego co sie
    spodziewalem.

    Swoja drogą to jakaś straszna granda z tymi skladkami - na poczatku
    przychodzily jak w zegarku i od razu w pelnej wysokosci.
    Od paru lat zdarza sie ze przychodzi skladka w wysokości np. 1,65 zł
    Po jaką cholerę wysyłać takie grosze elixirem - co to za system i z
    jakiego powodu dzieli skladki na takie drobiazgi.

    Tego jakoś nikt mi nie umie wyjasnic
    *** blad ***