  • 1. Data: 2003-03-05 19:27:20
    Temat: Zamknięcie Eurokonta...
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    Dzwoniłem dzisiaj do mojego (ex)oddziału PEKAO w Szczecinie, aby dowiedzieć
    się, czy zamknęli rachunek...
    Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że zamknięcie rachunku w
    PEKAO trwa.... 2 miesiące. Pani w momencie składania dyspozycji zamknięcia
    rachunku w oddziale w W-wie (VIP), poinformowała, że zamknięcie rachunku
    trwa miesiąc i potem środki są przelewane na podany rachunek bankowy.
    Jak jest naprawdę? Sprawdziłem moją umowę o założenie rachunku (99 rok) i
    nie mam w nim żadnej informacji o sposobie rozwiązania umowy i czasie
    rozwiązania umowy...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2003-03-05 21:26:22
    Temat: Re: Zamknięcie Eurokonta...
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@m...hell.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dowiedzieć
    > się, czy zamknęli rachunek...
    > Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że zamknięcie rachunku w

    mi zamkneli w Opolu w 14 ( !!! ) dni

    HeHeHe

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2003-03-06 09:35:14
    Od: "k.b" <K...@w...PF.PL>

    Tak musi być

    > mi zamkneli w Opolu w 14 ( !!! ) dni

    A tak być raczej nie mogło.
    W momencie gdy zamykasz konto oddajesz karty, kasują zlecenia itp.
    Teoretycznie podczas drogi do banku mogłeś płacić kartą itd., mogłeś
    korzystać z linii debetowej, miałeś środki na koncie. Bank musi ustalić
    jakie są twoje zobowiązania względem banku (odsetki), państwa (belka) itd.
    Tak więc zamknięcie konta trwa do końca miesiąca w którym składasz
    dyspozycję + miesiąc. Ponieważ robisz to na początku miesiąca (masz pecha)
    trwa to 2 miesiące.
    Ja jak likwidowałem swojego vip (pozdrowienia dla wszystkich którzy się
    zdecydowali na zamknięcie konta w tym banku) wyliczyłem ile muszę mieć
    środków, dodałem kilka zł na wszelki wypadek i złożyłem dyspozycję.
    Pozostałymi środkami w innym banku mogłem dysponować.
    pozdrawiam
    k.b

    --
    wytnij wywal. z adresu

  • 4. Data: 2003-03-06 10:18:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "k.b"

    > Tak musi być

    > A tak być raczej nie mogło.
    > W momencie gdy zamykasz konto oddajesz karty,

    blad - ja nigdy kart nie oddaje ;-)

    > Tak więc zamknięcie konta trwa do końca miesiąca w którym składasz
    > dyspozycję + miesiąc. Ponieważ robisz to na początku miesiąca (masz pecha)
    > trwa to 2 miesiące.

    w BZWBK moze byc dluzej - mi zamykaja od 8 stycznia a srodki na rachunku
    widze caly czas, a po zamknieciu mieli przelac
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-03-06 11:15:46
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    k.b <K...@w...pf.pl> wrote:

    > Tak więc zamknięcie konta trwa do końca miesiąca w którym składasz
    > dyspozycję + miesiąc. Ponieważ robisz to na początku miesiąca (masz pecha)
    > trwa to 2 miesiące.

    No wlasnie. O tym wiem, ale ja skladalem dyspozycje pod koniec miesiaca.
    Dlatego mnie dziwi termin 2 miesiecy?

    > Ja jak likwidowałem swojego vip (pozdrowienia dla wszystkich którzy się
    > zdecydowali na zamknięcie konta w tym banku) wyliczyłem ile muszę mieć
    > środków, dodałem kilka zł na wszelki wypadek i złożyłem dyspozycję.

    No to ja tak samo.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2003-03-06 13:29:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "k.b" <K...@w...PF.PL> writes:

> [...]
    > Tak więc zamknięcie konta trwa do końca miesiąca w którym składasz
    > dyspozycję + miesiąc. Ponieważ robisz to na początku miesiąca (masz pecha)

    Czy to jest zawarte w umowie/regulaminie itp? Bo w ogolnym przypadku
    wcale tak nie jest, wypowiedzenie umowy skutkuje natychmiastowym
    jej zakonczeniem oraz np. przelaniem salda na podane konto.
    Jesli okaze sie, ze klient wykonal _przed_ wypowiedzeniem umowy jeszcze
    jakies operacje, o ktorych bank dowiedzial sie pozniej (np. kartami),
    to bank po prostu powinien wystapic do bylego klienta. Odsetki i belke
    bank takze powinien obliczyc natychmiast, bez czekania na jakies konce
    miesiecy.
    Linia debetowa/kredytowa takze nie ma tu znaczenia, trzeba natychmiast
    uregulowac naleznosc (natychmiastowa wymagalnosc), albo placic odsetki
    ustawowe i liczyc sie z mozliwoscia windykacji.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2003-03-06 13:43:24
    Od: A...@e...pl (AdamRo)

    Dnia pewnego (Thursday, March 06, 2003 10:35 AM),
    osoba znana jako... k.b, wzięła się za pisanie
    i oto co z tego wynikło:

    > Tak musi być

    > A tak być raczej nie mogło.

    Licytacja? :))
    28.02 (piątek) - składam wniosek o likwidację rachunku. Podaję nr konta,
    na który mają zostać przelane pozostałe środki. W poniedziałek schodzi
    ostatnie stałe zlecenie, we wtorek wychodzi przelew pozostałych srodków.
    Finito. Razem - 3 dni.

    (...)
    > (pozdrowienia dla wszystkich którzy się zdecydowali na zamknięcie
    konta w tym banku)

    A dziękuję :)) Wzajemnie.

    * * * * *
    A.

  • 8. Data: 2003-03-06 14:15:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl> wrote:

    > Jak jest naprawdę? Sprawdziłem moją umowę o założenie rachunku (99 rok) i
    > nie mam w nim żadnej informacji o sposobie rozwiązania umowy i czasie
    > rozwiązania umowy...

    No i juz sie dowiedzialem. Zadzwonilem do oddzialu do mojego (ex) doradcy,
    Pani powiedziala, ze dzisiaj robi przelew i zamykaja rachunek.
    Przy okazji podzielilem sie refleksja, ze im ostatnio chyba sporo klientow
    odplywa, na co ona stwierdzila, ze ja jestem jej pierwszym klientem, ktory
    "odplynal" w ostatnim czasie :)
    Az mi sie wierzyc nie chce. Za to przyznala, ze klienci sie bulwersowali na
    nowa oferte, ale w koncu ja zaakceptowali.
    Moze to tez sposob na zwiekszenie zyskow?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2003-03-06 14:31:38
    Od: "k.b" <K...@w...PF.PL>

> [...]
    > na który mają zostać przelane pozostałe środki. W poniedziałek schodzi
    > ostatnie stałe zlecenie, we wtorek wychodzi przelew pozostałych srodków.

    Zalewasz.
    Ja jak złożyłem dyspozycję likwidacji zleceń stałych to mi jeszcze przez 2
    tygodnie wychodziły zlecenia.
    Miałem je popłacone ze starego i z nowego banku. Ale potem je wyksięgowali.
    Z OBCYCH RACHUNKÓW !!!!
    Jeżeli jest tak dobrze to może warto wrócić. :)))))))))))))

  • 10. Data: 2003-03-06 16:06:04
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > odplywa, na co ona stwierdzila, ze ja jestem jej pierwszym klientem, ktory

    Chyba "troche" zniekształciła prawde ;)

    (Gazeta Prawna)
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=901&d
    ok=901.3.43.2.7.2.0.1.htm

    Spośród największych giełdowych banków najdotkliwsze straty w segmencie obsługi
    klientów detalicznych w roku ubiegłym poniósł Bank Pekao. Spadek udziałów
    nastąpił również w przypadku bezpośrednich konkurentów tej spółki: BPH PBK oraz
    BZ WBK.
    Według specjalistów wśród banków notowanych na parkiecie niekwestionowanym
    liderem w sektorze nadal pozostaje Pekao. O ile jednak w 2000 r. udział spółki w
    rynku obsługi detalicznej sięgał aż 24,1 proc., o tyle na koniec 2001 r.
    nastąpił widoczny spadek, do 15,6 proc. W III kwartale ub.r. bank odnotował
    jednak niewielką zwyżkę, do poziomu 16,6 proc.

    oraz:

    Ostatnia z wymienionych instytucji - BRE Bank, może się poszczycić dosyć dobrą
    dynamiką w zakresie otwieranych rachunków i wydawanych kart. W znacznym stopniu
    była to zasługa znajdującego się w grupie kapitałowej internetowego mBanku. O
    ile na koniec 2001 r. udziały spółki sięgały 1,9 proc., o tyle kolejne kwartały
    przyniosły już istotną poprawę wyników. W rezultacie udziały BRE zwiększyły się
    w III kw. ub.r. do 3 proc.

    Teraz wiadomo gdzie klienci uciekaja ;-))

    > Az mi sie wierzyc nie chce. Za to przyznala, ze klienci sie bulwersowali na
    > nowa oferte, ale w koncu ja zaakceptowali.

    Tia juz to widze.