  • 21. Data: 2004-04-21 14:03:31
    Temat: Re: Zakupy na kartę kredytową ponad wielkość limitu
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "MONTWA" <m...@h...com> napisał w wiadomości
    news:c652u9$3tl$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Forma płatności wyrażona na fakturze nie ma nic wspólnego z rzeczywistą
    > tranakcją/fakturą. Nazwa formy płatności jest czysto informacyjna i może
    być
    > potwierdzeniem udzielonego kredytu (np. przelew 14 dni). Mimo tego, że
    > dostałeś 14 dni na kredyt możesz się za 5 min. rozmyślić i wyciągnąć
    > gotówkę/kartę. Na wpłatę otrzymujesz potwierdzenie np. KP. Oczywiście tak
    > jak mówiosz w takich przypadkach można się natknąć na syndrom "nie mogę bo
    > system nie pozwala ..."

    A jak to jest w takiej sytuacji: na fakturze jest napisane, że zapłacono
    kartą, faktura jest wystawiona na firmę, która kart nie posiada (płacił
    pracownik swoją kartą, a potem dostał zwrot gotówki od firmy) i przychodzi
    kontrola skarbowa?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 22. Data: 2004-04-21 14:38:47
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownik swoją kartą, a potem dostał zwrot gotówki od firmy) i przychodzi

    i co - i co - i co ?

    ps.
    i nic :-)

  • 23. Data: 2004-04-21 14:52:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > A tak swoją drogą jakie mieliście najwieksze zakupy kartą ?
    > Wszyscy sie podniecaja ze moga/nie moga zaplacic za gazete ;) a jak jest z
    > dużymi kwotami rzędu 10-15k ? :)

    Przerabiałem w zeszłym roku 3000 Euro
    wraz z anulowaniem transakcji następnego dnia.
    Nic szczególnego się nie wydarzyło,
    na wyciągu nie pozostał nawet ślad tych operacji.
    (Kwitki z terminala jeszcze trzymam na wszelki wypadek)

  • 24. Data: 2004-04-21 16:23:04
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

> [...]
    > pracownik swoją kartą, a potem dostał zwrot gotówki od firmy) i przychodzi

    A co ma piernik do wiatraka ???? A jeśli pracownik płacił przelewem ze
    swojego konta? Albo 1 groszówkami ? Albo w ogóle nie zapłacił i go ścigają
    przez komornika, albo zapłaciła za niego matka? Usługa wykonana, zaś US bada
    tylko właściwość odliczenia od kosztów w fimie.

    Zauważ, że faktura, którą firma odlicza od kosztów, VATu, w ogóle nie musi
    być zapłacona (z pewnymi wyjątkami).

    MO

  • 25. Data: 2004-04-21 16:39:15
    Od: RobertR <R...@w...pl>

    > Oczywiście że możesz. Na tej samej zasadzie możesz codziennie robić zakupy
    > na 2000 tys, spłacać od razu zadłużenie i następnego dnia znów kupować.
    > Tak ja ktoś zauważył ograniczeniem jest dzienny limi tranzakcji. Jeśli
    > wynosi np. 2000 to zakupy musisz rozłożyc na co najmniej 2 dni.
    >
    > MN

    Dzięki jeszcze raz wszystkim!
    Trochę wyjaśnień z mojej strony:
    - Ponieważ nie wiem jaki jest mój limit transakcji dziennych więc
    najpierw się tego dowiem a potem spróbuję - choćby w celach testowych
    ;-) potem opowiem co z tego wyszło.
    - Gotówkę trzymam nie w kieszeni a w innym banku, przelewy idą do BZWBK
    zwykle dwa dni (robię wiele przelewów, ale tam idzie zawsze najdłużej -
    nie mają Elixira?).
    - Nie wiedziałem że można płacić np dwoma kartami - może tego też kiedyś
    spróbuję, ale wolę płacić KK (wydaje mi się to bezpieczniejsze) niz
    Electronem i pinem.
    --
    Z pozdrowieniami
    RobertR.

    PS. Pisząc do mnie wytnij iksy z adresu.

  • 26. Data: 2004-04-21 19:49:53
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości

    > i co - i co - i co ?
    > ps.
    > i nic :-)

    No właśnie to ja się pytałem, i co? :))
    Bo odpowiedź i nic jest mało przekonująca, niestety.

  • 27. Data: 2004-04-21 19:51:53
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    bada
    > tylko właściwość odliczenia od kosztów w fimie.

    Ja tam nie wiem, co ma, ale słyszałem, że tak nie można :) Oczywiście nie
    wiem dlaczego nie.

  • 28. Data: 2004-04-21 20:28:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

> [...]
    > pracownik swoją kartą, a potem dostał zwrot gotówki od firmy) i przychodzi

    No i nic. Kontroli skarbowej nie interesuje, czy pracownik wyslany do
    sklepu po sztamajze kupil ja za gotowke, czekiem czy karta.
    Dziesiatki razy tak kupowalem...

    MJ

  • 29. Data: 2004-04-21 20:44:50
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No i nic. Kontroli skarbowej nie interesuje, czy pracownik wyslany do
    > sklepu po sztamajze kupil ja za gotowke, czekiem czy karta.
    > Dziesiatki razy tak kupowalem...

    Ile razy kupowałeś to mniej istotne,
    Ważniejsze ile razy byłeś kontrolowany ;-)

  • 30. Data: 2004-04-21 21:29:48
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ile razy kupowałeś to mniej istotne,
    > Ważniejsze ile razy byłeś kontrolowany ;-)

    Uprzedziłeś moje pytanie. :)
    A mnie interesuje czy jest podstawa prawna, z której wynikałoby, że takie
    działania mogą być niedozwolone.