  • 1. Data: 2003-04-13 13:13:53
    Temat: Zakupy na VISA Electron (mBank) - dlaczego nie z PIN-em?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Gdy kupuje cos w sklepach to place albo karta VISA Electron (mBank)
    albo Maestro (PeKaO SA).

    W przypadku Maestro zwykle musze transakcje potwierdzic PIN-em.

    Ale jeszcze mi sie nigdy nie zdarzylo,
    abym w sklepie musial wklepac PIN do VISA Electron.

    Dlaczego mBank nie chce wprowadzic tego dodatkowego zabezpieczenia?
    Przeciez to raczej uniemozliwiloby zlodziejowi zakupy na taka karte?

    A moze z PIN-em w sklepie wcale nie jest bezpieczniej?
    Np. ktos PIN podgladnie, albo jakas przerobka tego czytnika
    bedzie zapamietywac PIN-y klientow?

    O co wiec chodzi?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2003-04-13 13:59:48
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in news:16996-1050239692
    @ursus93.spray.net.pl:

    /ciach.../

    > Dlaczego mBank nie chce wprowadzic tego dodatkowego zabezpieczenia?
    > Przeciez to raczej uniemozliwiloby zlodziejowi zakupy na taka karte?

    Mozesz na to spojrzec z innej strony - jesli zlodziej poznalby Twoj PIN i dokonal
    zakupow
    z jego uzyciem to wedlug wiekszosci regulaminow bankowych nic bys nie wskoral -
    pieniadze przepadly (no, chyba, ze mialbys inne, solidne dowody na to, ze nie podales

    PINu swiadomie i chec na rozprawe sadowa :-)). A podpis nie tak latwo podrobic.

    > A moze z PIN-em w sklepie wcale nie jest bezpieczniej?
    > Np. ktos PIN podgladnie, albo jakas przerobka tego czytnika
    > bedzie zapamietywac PIN-y klientow?

    Najwieksze niebezpieczenstwo to wlasnie mozliwosc podejrzenia...

    > O co wiec chodzi?

    Chodzi o regulacje Pekao S.A. Od jakiegos czasu, gdy placisz Maestro, terminale (z
    pin-
    padem) wymuszaja podanie PINu.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.