    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zagubione pieniadze z przelewu
    Date: 15 Dec 2002 19:33:27 +0100

    > "Larry" <s...@p...onet.pl> wrote in
    >
    > /ciach.../

    > Ja bym zaczal od zebrania oswiadczenia od obydwu bankow - ze pieniadze wyszly
    i nie
    > doszly.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Wojtek
    Bezpośrednio odpowiedzialny jest bank, który wysyła. Jak on to robi, czy za
    pomocą KIR (w Polsce), czy też posłańca pieszego to zupełnie zlecającego nie
    musi interesować. To przecież bank wysyłający bierze opłatę za wysyłkę.
    Trzeba wziąść zaświadczenie z banku, do którego się wysyłało (że przelew nie
    dotarł) i przekazać je do banku wysyłającego. Oczywiście poza kwotą przelewu
    trzeba domagać się odsetek ustawowych i odpowiedniej rekompensaty. Najlepiej
    odpowiednie pismo wysłać bezpośrednio do Centrali Banku wysyłającego. Tensor1