  • 111. Data: 2019-12-13 15:35:11
    Temat: Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli Twoja rodzina się najeździła.

    -----

  • 112. Data: 2019-12-13 15:40:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-13 o 08:57, cef pisze:
    > bo wg mnie nie ma żadnego kruszenia się, bo dla mnie i nie tylko są to
    > fakty znane od lat
    > i tylko osoba pobieżnie interesująca się tematem mogła ulec takiej
    > narracji.
    > Jak ktoś bazuje tylko na jednym źródle informacji, to z reguły jest
    > zaskoczony.

    Podaj mi jaki wcześniej liberalny polityk wypowiedział takie zdanie
    publicznie.

  • 113. Data: 2019-12-13 15:41:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo twierdzisz, że od nas się jeździło do nich po telewizory (nie znam nikogo, może z
    Krosna czy Biłgoraja)?
    A od nich do nas po wersalki (znam jedną co pojechała do kapitalistycznego Londynu,
    bo tam mebel w sklepach nieznany).
    Już nie wiem, czy to bogatsi jeżdżą do biedniejszych, bo taniej, czy biedniejsi do
    bogatszych, bo lepszy wybór, wyższa jakość i
    często znów taniej (używanego Grundiga i nowego Panasa przywiozłem z Niemiec)
    Czekolada z Wedla była lepsza niż NRD-owskie gówno czekoladopodobne, podobnie
    kiełbasa i salami, o Trabantach nie wspominając - to
    NRD jakiś ...jowy poziom życia musiało mieć.

    -----

  • 114. Data: 2019-12-13 16:35:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-13 o 15:40, z pisze:

    > Podaj mi jaki wcześniej liberalny polityk wypowiedział takie zdanie
    > publicznie.

    Ale dlaczego mam szukać wsród polityków?
    To najgorsze źródło infomacji.
    Wejdź na jakis portal ekonomiczny i sprawdź co analitycy mówili.
    Ja słuchałem regularnie i słyszałem cały czas, że pieniądze płyną w obie
    strony.

  • 115. Data: 2019-12-13 16:59:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >Wejdź na jakis portal ekonomiczny i sprawdź co analitycy mówili.
    >Ja słuchałem regularnie i słyszałem cały czas, że pieniądze płyną w

    Pieniadze plyna w obie strony, jak to w Unii ... czy ogolnie w
    budzecie,
    ale przede wszystkim rozroznijmy:
    -ile pieniedzy wplacamy do budzetu Unii,
    -ile budzet Unii nam wyplacil (na razie wiecej niz wplacamy),

    -ile zagraniczni inwestorzy pieniedzy u nas zainwestowali,
    -ile wywiezli i wywioza ... no coz, po to sie inwestuje, zeby zarobic.

    -jeszcze bym rozroznil inwestora co postawil fabryke, a takiego co
    postawil supermarket.

    -ile "Zachod" zyskal na tym, ze dostarcza nam towary bez ceł,
    -ile byśmy my Polacy, zyskali, gdybysmy sobie nałozyli cla np na
    niemieckie i francuskie samochody,

    -a ile zyskalismy na tym, ze sprzedajemy im towary bez cla.

    No i na koniec mala wisienka - Wyborcza kontra Google - kto tu zarobil
    a kto stracil na rynku reklam, i co moglibysmy z tym zrobic :-)

    J.

  • 116. Data: 2019-12-13 17:35:09
    Od: s...@g...com

    On Friday, 13 December 2019 01:57:43 UTC-6, cef wrote:
> [...]
    europa placi kase na wszelkiej masci fundusze strukturalne bo sa dobrymi wujkami i
    wspomagaja tych biedniejszych.

    wiecej niz wyciagalismy z tych funduszy. Ze te wymagania dowiazane do tego wsparcia
    nam dokladaja roboty, kosztow. Ze ta pomoc jest tylko przepuszczona przez te fundusze
    i kasa wraca za granice bo te inwestycje prowadza zachodnie holdingi.

    wymagania sa zeby polak cebulak nie przekombinowal i tak dalej.

> [...]
    > i tylko osoba pobieżnie interesująca się tematem mogła ulec takiej narracji.
    > Jak ktoś bazuje tylko na jednym źródle informacji, to z reguły jest

    Zaprezentowales interpretacje zupelnie odwrotna i nielogiczna.

    Jak taki z moze interesowac sie jednym zrodlem jak w tresci przekazu brzmi wrecz
    zarzut ze drugie zrodlo zaprzecza takim faktom?

    Ale niewazne, widze ze jednak rozumiesz w czym rzecz. A jak se to interpretujesz, to
    juz Twoja sprawa.

    > No więc właśnie, temat znany i oklepany - żadne halo. Nic sie nie kruszy.

    Kruszy sie narracja mainstreamowych srodkow przekazu. Myslalem ze to oczywiste.

    > No sam przyznajesz mi rację - tamat jako taki jest wałkowany i ogólnie
    > znany.
    > Dlaczego akurat ten artykuł miałby robić jakąś sensację.
    > Chyba dla niektórych tylko, co się podniecają tym tak, że
    > na newsy piszą.

    Jak wyzej, jedni wiedzieli, drudzy zaprzeczali. Teraz niektorzy z tych drugich
    przyznaja. Ot cala magia.

  • 117. Data: 2019-12-13 17:37:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-13 o 16:35, cef pisze:

> [...]
    > Wejdź na jakis portal ekonomiczny i sprawdź co analitycy mówili.
    > Ja słuchałem regularnie i słyszałem cały czas, że pieniądze płyną w obie

    Ja to wiem. Ale przychodzi taki np. Schetyna czy inna niewolnica
    promptera i pierdoli te farmazony w telewizji a miliony jej słuchają i
    jeszcze wierzą.

    Taki artykuł w poważnej zagranicznej nie pisowskiej gazecie to nie
    zdarza się codziennie.

  • 118. Data: 2019-12-13 17:41:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-13 o 12:54, J.F. pisze:

> [...]

    Zapytaj ile kosztuje np. w UPC czy innej prywatnej formie co budowała
    infrastrukturę od nowa.
    Osobiście położyłem 1 km kabla który przeszedł na własność TPSA.

    i co? Orange ma DROŻEJ I WOLNIEJ

  • 119. Data: 2019-12-13 17:42:51
    Od: s...@g...com

    On Friday, 13 December 2019 05:57:25 UTC-6, J.F. wrote:
    > Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nie mowie nie, ale przydaloby sie to jakos podsumowac ile dostali.
    > Niestety - pewnie brak danych.

    To chyba spolka gieldowa, jakies sprawozdanie musi byc.

    Tu pisza ze to 120mln.
    https://www.telko.in/spada-wartosc-oplat-licencyjnyc
    h-orange-na-rzecz-wlasciciela
    Ale sadze ze ta oplata to jedna z kilku. Stawiam orzechy (mam sporo to moge) ze oni
    nie tylko przez logo kase wyprowadzaja.

  • 120. Data: 2019-12-13 17:48:26

    W dniu 2019-12-13 o 14:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Licz internet z telefonem, przecież to Telekomunikacja.
    >

    > -----

    Serio? Dalej łamią prawo i stosują SPRZEDAŻ WIĄZANĄ? Dalej wycierają
    sobie gębę "utrzymaniem łącza"?

    Przecież za to kryminał grozi? ;-)

    Mam gdzieś w ścianie w bloku od nich kabel.
    nie zamierzam odkopywać. DLA ZASADY! ;-)