  • 11. Data: 2006-06-21 04:34:10
    Temat: Re: Zabezpieczenie kredytu hipotecznego wekslm
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > wysokość kredytu wynosi <80tys, bank nie moze zbyć tego weksla?

    Weksel powinien zawierać klauzulę "nie na zlecenie" takiego wekls nie da się
    indosować. Jeżeli nie byłoby takiej klauzuli to (zacytuję art 9 pkt 2
    ustawy):
    "
    2. W razie przyjęcia przez kredytodawcę weksla lub czeku niezawierającego
    klauzuli "nie na zlecenie" i przeniesienia takiego weksla lub czeku na inną
    osobę,
    kredytodawca obowiązany jest do naprawienia poniesionej przez konsumenta
    szkody w związku z zapłatą na rzecz posiadacza weksla lub czeku."

    Darek

  • 12. Data: 2006-06-21 07:51:00
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    e-kran napisał(a):
    > Które banki zabezpieczają udzielane kredyty hipoteczne wekslem in blanco,
    > oprócz wpisu do hipoteki ? PKO BP SA tak robi, a inne ?

    GE zabezpiecza wekslem, ale tylko do czasu wpisu do hipoteki.

    ch.

  • 13. Data: 2006-06-21 08:10:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

    > Nie prawda. Jezeli kredyt jest do 80tys. zł to jest to kredyt konsumencki.
    > Niedawno to zmieniono (chodzi o kredyty na cel mieszkaniowy do 80 tys.)

    A możesz podać namiary (DzU, dzień , nr ?)

    KJ

  • 14. Data: 2006-06-21 08:23:28
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

> [...]
    > kredytodawca obowiązany jest do naprawienia poniesionej przez konsumenta
    > szkody w związku z zapłatą na rzecz posiadacza weksla lub czeku."

    czyli co to może oznczać w praktyce?

  • 15. Data: 2006-06-21 16:16:21
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > A możesz podać namiary (DzU, dzień , nr ?)

    Ja mam tekst ujednolicony. Too czym wyzej napisałem było zwiazane z
    aktualizacja o "antylichwę"

    Aktualna treść:
    "
    Art. 3. 1. Ustawy nie stosuje się do umów o kredyt konsumencki:
    1) (2) o wysokości większej niż 80.000 zł albo równowartości tej kwoty w
    innej
    walucie niż waluta polska; wartość waluty obcej oblicza się według średniego
    kursu ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski dla danej waluty,
    obowiązującego w dniu poprzedzającym dzień zawarcia umowy,
    2) (3) (uchylony),
    3) na mocy których konsument nie jest zobowiązany do zapłaty oprocentowania
    ani innych kosztów związanych z udzieleniem lub spłatą kredytu
    konsumenckiego.
    2. Ustawy nie stosuje się także do umów o kredyt konsumencki:
    1) w postaci nieprzewidzianego w umowie, utrzymującego się za zgodą
    kredytodawcy przez okres co najmniej trzech miesięcy, ujemnego salda; do
    umów tych stosuje się art. 6, 9 i 10,
    2) dotyczących odpłatnego korzystania z rzeczy lub praw, jeżeli umowa nie
    przewiduje przejścia własności rzeczy lub praw na konsumenta,
    3) (4) (uchylony),
    3a) (5) (uchylony),
    4) w postaci odroczenia terminu płatności za świadczenie niepieniężne,
    którego
    przedmiotem jest stałe lub sukcesywne dostarczanie energii elektrycznej,
    ciepła, paliw gazowych, wody, odprowadzenia nieczystości, wywóz śmieci lub
    świadczenie innych usług, jeżeli konsument zobowiązany jest do zapłaty za
    spełnione świadczenie w ustalonych odstępach czasu w trakcie trwania umowy,
    5) (6) przewidujących limit zadłużenia pożyczek i kredytów odnawialnych w
    rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym lub w innych rachunkach
    oszczędnościowych innych niż rachunki kredytowe, z zastrzeżeniem art. 5a; do
    umów tych stosuje się art. 11."

  • 16. Data: 2006-06-21 16:23:08
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    Dobra mam treść uchylonych punktów
    art 3 pkt 1
    > 2) (uchylony),

    2) na mocy których termin spłaty kredytu nie przekracza trzech miesięcy,

    Art 3 pkt 2

    > 3) (uchylony),

    3) (2)przeznaczony na nabycie własności nieruchomości lub prawa użytkowania
    wieczystego, udziału we współwłasności nieruchomości, ekspektatywy odrębnej
    własności lokalu, budowę, odbudowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont
    budynku lub lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość lub na nabycie
    spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, wniesienie
    wkładu mieszkaniowego bądź budowlanego do spółdzielni mieszkaniowej oraz
    nabycie wierzytelności wynikającej z umowy zawartej przez osobę trzecią z
    przedsiębiorcą budowlanym obejmującej prawa z tytułu wniesionego wkładu
    budowlanego,

    > 3a) (5) (uchylony),

    3a) (3)przeznaczony na spłatę kredytu zaciągniętego na cele, o których mowa
    w pkt 3,

    Cyferki w nawiasach to odnośniki

    Czyli kredyty mieszkaniowe znajdowały się w Art 3 pkt 2 poz 3 i 3a

    Wyjaśniono???

    Darek

  • 17. Data: 2006-06-21 16:24:16
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > A możesz podać namiary (DzU, dzień , nr ?)

    A tekst jednolity mam stad :
    http://www.domowefinanse.pl/ustawa_o_kredycie_konsum
    enckim.pdf

    Darek