  • 1. Data: 2006-02-20 16:59:35
    Temat: Wybór kredytu cd..
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

    Byłem dzisiaj w dwóch bankach. WBK tylko złotówkowe i choć oprecentowanie
    małe Libor +1pkt to takie sterty papierów chcą + 2% prowizji +900zł
    rzeczoznawca ich.
    W BPH bardzo mało papierów 70tys kredytu oprocentownie 5,52% w zł. Wychodzi
    że kredyt tańszy niż 3,04% w CHF. Bierze się to stąd że różnica między
    kupnem a sprzedażą franka jest ponad 4%. Tego na grupach sie nie doczytałem
    stąd moje zdziwienie. Nie wiem tylko jak wybierane jest to oprocentowanie
    czy to tak samo jak w mbanku zarząd ustala? Frank tani to moze lepiej wziąć
    w PLN skoro oprocentowanie już na starcie wynosi mniej w zł, a co bedzie jak
    CHF podrożeje?

  • 2. Data: 2006-02-20 17:34:37
    Temat: Re: Wybór kredytu cd..
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > wziąć
    > w PLN skoro oprocentowanie już na starcie wynosi mniej w zł, a co bedzie

    W BPH nie chcą rzeczoznawcy?
    Mozesz napisac jakich papierów chcą w BZ WBK, a ktorych nie wymaga BPH? W
    sumie ciekawe.

    A o spreadzie bylo pare razy. Robilismy tu rózne wyliczanki ;-). Jesli
    chodzi o Twój przypadek, podaj prosze czas kredytu w latach. Z zasady, im
    krótszy kredyt, czytaj: wiekszy udzial kapitału w racie
    kapitałowo-odsetkowej, tym mniejsza korzysc z kredytu w CHF, własnie ze
    wzgledu na spread. A BPH ma spread ok.4,3%.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-02-20 18:33:06
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

    > W BPH nie chcą rzeczoznawcy?
    Chcą ale samemu trzeba załatwić i mam nadzieje że uda mi sie taniej niż w
    WBK (ich 900zł)
    > Mozesz napisac jakich papierów chcą w BZ WBK, a ktorych nie wymaga BPH? W
    > sumie ciekawe.
    PITy, a ponieważ mam działalność oprocz etatu, której nie chce pokazywać i
    nie potrzebuje do zdolności kredytowej. Z pitu wyjdzie że mam dzialalność a
    potem to juz chcą z zusu z us, i jeszcze stare pity.
    Kosztorys od kierownika i harmonogram, a w bph dali mi taki zrobiony tylko
    ma powpisywac sam jakie koszty i kiedy bylo lub bedzie zrobione. I jeszcze
    2% prowizji a w bph mozna negocijowac bo jest od 0,5 to mam nadzieje ze na
    1% mi sie uda.

> [...]
    > kapitałowo-odsetkowej, tym mniejsza korzysc z kredytu w CHF, własnie ze
    > wzgledu na spread. A BPH ma spread ok.4,3%.

    20 lat ale raczej bede staral sie szybciej tak 10 do 15 max spłacić. Juz na
    samym wstepnie wyliczyli że z 70tys mam do spłacenia 72996zł :)

  • 4. Data: 2006-02-20 18:47:34
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

    > W BPH nie chcą rzeczoznawcy?
    > Mozesz napisac jakich papierów chcą w BZ WBK, a ktorych nie wymaga BPH?

    Jeszcze pójdę do PTF znajomi tam brali i podobno jeszcze mniej problemów,
    http://www.kredyt-mieszkaniowy.pl/santander-consumer
    -bank.php#l8
    moze jeszcze mniej papierow a oprocentowanie podobne choc nie mogę znaleźć
    prowizji:)

  • 5. Data: 2006-02-20 19:43:17
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

    Użytkownik "Krisk" <m...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    -bank.php#l8
    > moze jeszcze mniej papierow a oprocentowanie podobne choc nie mogę znaleźć

    Polecam PTF, wziąłem i jestem stosunkowo zadowolony.
    Ale od dzis podnieszli % do 3,04% w CHF.

  • 6. Data: 2006-02-22 08:00:34
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 20 Feb 2006 17:59:35 +0100, "Krisk" <m...@p...com.pl> wrote:

> [...]
    >kupnem a sprzedażą franka jest ponad 4%. Tego na grupach sie nie doczytałem

    Jak ci to wyszło??? Procent spreadu dodałeś do oprocentowania kredytu??? Dziwny
    sposób...
    Jeśli liczyć poprawnie, to przy takim spreadzie i aktualnym kursie CHF, dla
    70kzł rata wynosi:
    * PLN 5,52 = 482 zł
    * CHF 3,04 = 409 zł

    >Frank tani to moze lepiej wziąć
    >w PLN skoro oprocentowanie już na starcie wynosi mniej w zł

    Nie wynosi. Rata w CHF jest ciągle tańsza, ale:

    >a co bedzie jak CHF podrożeje?

    To będzie kupa. Za 73 zł/mc chyba lepiej kupić sobie spokój i wziąć PLN,
    zwłaszcza że libor ciągle rośnie...

    --
    - Maciej Kulawik ----------------