  • Data: 2004-09-17 19:38:53
    Temat: Re: prawa wspołposiadacza
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote in message
    news:63c7.0000033f.4149e186@newsgate.onet.pl...

    > Jak podeprzesz to jeszcze jakimś paragrafem
    > to później będę Ci już wierzył na słowo ;-)
    > Zdecydowanie wolałbym jednak argunenty, nie opinie.
    > Zajrzałem jeszcze tu:
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_otw
    _rach.html#IV
    > Niestety, niezbyt współbrzmi z Twoim zdaniem,
    > za to potwierdza moje przypuszczenia o analogicznych uregulowaniach
    > w innych bankach.

    Moze powinienes poczytac wiecej regulaminow/umow ;)
    http://www.bph.pl/resources/docs/det/1232pdf.pdf

    § 12.3 Do rachunku wspolnego pelnomocnictwo moze byc udzielone na podstawie
    wspolnej dyspozycji obu Wspolposiadaczy.

    To odnosnie pelnomocnictw, o zamykaniu rachunkow mowi

    §39.1 Umowa rachunku moze byc rozwiazana przez kazda ze stron... [stronami
    sa bank, wspolposiadacze]

    Kolejne przyklady:
    http://www.nordeabank.pl/pl/article/2691.html
    § 15.2. Udzielenie pełnomocnictwa do rachunku wspólnego wymaga zgody obu
    Posiadaczy rachunku.
    Nordea nie zezwala na udzielenie pelnomocnictwa przez jednego z
    wspolposiadaczy, ale zezwala na zamkniecie rachunku przez tylko jednego
    wspolposiadacza.

    http://www.bosbank.pl/pub/ogol_war.pdf
    §8.6 Wypowiedzenie Umowy Rachunku wspólnego może nastąpić na podstawie
    zgodnych dyspozycji obu współposiadaczy, z wyjątkiem sytuacji kiedy obaj
    współposiadacze udzielą sobie nawzajem pełnomocnictwa do jednoosobowego
    dokonywania czynności, na które zgodnie z niniejszymi Warunkami wymagane
    jest złożenie dyspozycji przez obu współposiadaczy.
    §15.4 Pełnomocnictwo udzielone do Rachunku wspólnego może być udzielone
    wyłącznie na podstawie zgodnej dyspozycji obu współposiadaczy, z
    uwzględnieniem postanowień § 8 ust. 5.

    http://www.millenet.pl/images/PL/regulamin_ror_new_7
    42671.pdf?_requestid=182837
    §7.2 Udzielenie pełnomocnictwa do rachunku wspólnego wymaga zgodnego
    oświadczenia woli wszystkich Posiadaczy rachunku wspólnego.
    Rachunek moze zamknac jeden ze wspolposiadaczy.

    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_re
    gulamin.htm#8E491B9CD3AC4924B3595EA56575925D
    §19 W przypadku Umowy Konta wspólnego, oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy
    musi być podpisane przez wszystkich Posiadaczy Konta wspólnego. Oświadczenia
    takie mogą być złożone na jednym dokumencie lub w oddzielnych dokumentach,
    przy czym w takim wypadku Bank przyjmuje oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy
    Konta wspólnego w dniu otrzymania oświadczeń od wszystkich Posiadaczy Konta
    wspólnego.

    http://www2.ing.pl/_itemserver/BSK/Ogolne_warunki.pd
    §6.4 Wspólposiadacze rachunku wspólnego dysponuja rachunkiem samodzielnie,
    bez ograniczen, w granicach salda rachunku - lacznie z wypowiedzeniem umowy
    rachunku, o ile do wypowiedzenia rachunku uzyskal pelnomocnictwo szczególne
    od drugiego wspólposiadacza.
    Pelnomocnictwo moze byc nadane przez jednego wspolposiadacza.

    Wystarczy? ;)

    Pozdrawiam
    Maciej