  • 11. Data: 2005-10-19 08:11:37
    Temat: Re: Wojsko
    Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 10:10:18 +0200,
    Krzysztof Kosminski napisał(a):

    > Kilka banków odmówiło kredytu _hipotecznego_ na
    > 150 000 euro

    Na 150 000 złotych oczywiście. Na małe mieszkanko
    dla dziecka rozpoczynającego studia.

    Krzysztof

  • 12. Data: 2005-10-19 09:43:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Znajoma tłumacz, dochody netto 3000-4000 euro
    > miesięcznie, wpływające z zagranicy, mieszka na
    > polskiej wsi.

    Placi od tego podatek w Polsce?
    Mi banki powiedzialy, ze moge zapomniec o kredycie hipotecznym w PL, jesli
    nie place w Polsce podatku od swoich zarobkow, czyli jesli US nie wie o moich
    dochodach i nic z tego nie ma. Sprytne, prawda?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 13. Data: 2005-10-19 12:42:58
    Od: Krasnal <k...@t...pl>

    Hej ... ja mam stosunek do sluzby nieuregulowany a kredyt mi dali ..
    prawde mowiac nawet nie pytali o to ...
    chodz podobno jestem w rezerwie ale tylko podobno...
    jestem z 77 a kredyt wzialem w Kradyt Banku

    --
    Krasnal

  • 14. Data: 2005-10-19 18:27:49
    Od: trainer <t...@p...org>

    Kamil Jońca wrote:

    > A nie sądzisz że w tym wypadku mamy sytuacje taką, że większość kredytów
    > była udzielana dla osób na umowie o pracę, a dla pozostałych przypadków
    > nie było odpowiednich próbek i banki dopiero się *uczą* jak sobie z
    > takimi przypadkami radzić?

    i tak się zamyka błędne koło - nie udzielają pożyczek, więc nie mają
    pojęcia o wiarygodności tych ludzi, więc nie udzielają pożyczek....
    nie pracuję w bankowości, ale patrząc okiem analityka powiem tak:
    ja bym porównał w jakichś badaniach, jaki będzie status osób które
    dzisiaj mają umowę o pracę np. do konca tego roku - za rok. Ile z nich
    pracuje, a ilu jest za granicą czy nie pracuje i nie z nich ma nawet co
    ściągnąć przez komornika. następnie porównałbym to z grupą osób która
    dzisiaj ma umowę na czas nieokreślony. i dopiero można coś próbować
    sensownie wnioskować czy bank powinien przyjrzeć się tej grupie, czy
    zastosować inne zabezpieczenia, czy ich skreślić i zostawić dla nich
    Providenta, a nie że postępowanie banku jest "durne". W sumie bank
    pożycza nasze pieniądze - więc ten komu odmówiono będzie uważał, że to
    durne, ale ci którzy mają depozyty w tym banku - uznają że jest to
    racjonalne.

    pozdro
    trainer

  • 15. Data: 2005-10-20 05:42:28
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 20:27:49 +0200,
    osoba podpisana: trainer <t...@p...org>
    napisała:

> [...]
    > nie pracuję w bankowości, ale patrząc okiem analityka powiem tak:
    > ja bym porównał w jakichś badaniach, jaki będzie status osób które
    Słusznie. Pytanie czy faktycznie tak robią. Nie należy zapominać, że w
    bankach pracują ludzie. Którym się może zwyczajnie ... nie chcieć tego
    robić.
    Bo próbka, czy chcą czy nie, im się powiększa - znajdzie sie zawsze pa
    ru zdesperowanych prowadząch DG którzy kredyt dostaną, inni
    dostaną na podstwie np. obrotów na r-ku itd.
    I odnoszę wrażenie, że coś tam powoli się zmienia. Ale bardzo powoli.

    [..]
    KJ

    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified