  • 1. Data: 2004-02-19 02:27:56
    Temat: Wniosek o wydanie KK w mBanku - zawracanie głowy
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

    Teoria:

    https://form.mbank.com.pl/cgi-bin/kk/formularz.pl

    Kartę możesz otrzymać _na podstawie historii rachunku w mBanku_ bądź w
    oparciu o osiągane dochody. Sprawdź jaki limit możesz uzyskać i wybierz
    najkorzystniejszą dla Ciebie opcję, zarówno na podstawie historii rachunku w
    mBanku jak i na podstawie dochodów.

    Praktyka:

    Choćby nie wiem co wyczyniać w formularzu, zawsze na koniec trzeba podać
    nazwę pracodawcy (ów) i osiągany dochód. To gdzie ta rzekoma możliwość
    otrzymania KK "na podstawie historii rachunku"?

    Szkoda mojego kwadransa było.

    Pozdr,
    PMZ

  • 2. Data: 2004-02-19 02:46:53
    Temat: Re: Wniosek o wydanie KK w mBanku - zawracanie głowy
    Od: LUZYTA <l...@n...gazeta.pl>

    PMZ wrote:

    > Choćby nie wiem co wyczyniać w formularzu, zawsze na koniec trzeba podać
    > nazwę pracodawcy (ów) i osiągany dochód.

    Oczywiście. I nawet są takie informacje przez bank weryfikowane.
    Natomiast klient, ubiegając się o KK na podstawie historii rachunku, nie
    musi przedstawiać zaświadczeń od pracodawcy.

    > To gdzie ta rzekoma możliwość
    > otrzymania KK "na podstawie historii rachunku"?

    Na podstawie średnich wpływów na rachunki (a nie na podstawie dochodów)
    wyliczana jest w takim przypadku zdolność kredytowa/limit kredytowy. I
    to wszystko - mniej (albo wcale) papierków. A regularne dochody i tak
    trzeba mieć.

    --
    luzyta

  • 3. Data: 2004-02-19 11:16:00
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

    > Oczywiście. I nawet są takie informacje przez bank weryfikowane.
    > Natomiast klient, ubiegając się o KK na podstawie historii rachunku, nie
    > musi przedstawiać zaświadczeń od pracodawcy.

    To po co jest obligatoryjna rubryka pt. pracodawcy i dochód u nich
    uzyskiwany? Tak tylko dla "nieformalnej" weryfikacji? Co mam tam wpisać,
    jeżeli moja sytuacja jest taka, że miesięcznie mam kilku "pracodawców"
    (zleceniodawców umów o dzieło) miesięcznie, a u każdego zarabiam kilkaset
    złotych? (miesięcznie razem kilka tysięcy)

> [...]
    > wyliczana jest w takim przypadku zdolność kredytowa/limit kredytowy. I
    > to wszystko - mniej (albo wcale) papierków. A regularne dochody i tak

    Nie wątpię, że trzeba mieć dochody, żeby móc mieć KK :-) Ciekawe, czy można
    by uzyskać KK na podstawie PITu za zeszły rok...

    Pozdr,
    PMZ

  • 4. Data: 2004-02-19 13:37:16
    Od: "Andrzej Stopa" <a...@p...fm>

    Uważam, że to wporządku, że pytają jakie i skąd są dochody.
    o co jest NIE w porządku, to gdy wypełniłem wniosek o przynanie KK w oparciu
    o wpływy i poinformowałem, że uzyskuję dochody z:
    - pracy na etat
    - umów zleceń
    - umów najmu
    to zadzwoniła pani (miła) i poprosiła o kopie dokumentów potwierdzających:
    - pracę na etat
    - umowy zlecenia
    - umowy najmu

    Jak jej powiedziałem, że nie zamierzam. Jeśli chcą to niech odrzucą mój
    wniosek, ale niech mi dadzą spokój, to już nie była miła. KAZAŁA mi
    zadzwonić na m-bleble-linie i WYCOFAĆ wniosek. Wtedy to ja już nie byłem
    miły i powiedziałem grzecznie by &!&#$l....

    AS

  • 5. Data: 2004-02-19 13:56:20
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

    > Uważam, że to wporządku, że pytają jakie i skąd są dochody.

    Ja też. Niech pytają, ale po co w takim razie piszą, że można uzyskać KK nie
    na podstawie dochodów tylko "wpływów na konto"? (pytam retorycznie, nie
    Ciebie oczywiście)

> [...]
    > - umów najmu
    > to zadzwoniła pani (miła) i poprosiła o kopie dokumentów potwierdzających:

    Potwierdza to moją tezę, że to zawracanie głowy. Skoro do uzyskania KK "na
    podstawie wpływów na konto" też trzeba udokumentować dochody, to czym to się
    różni od uzyskania KK "na podstawie udokumentowanych dochodów"? Niczym.

    Myślałem, że uzyskanie KK "na podstawie wpływów" jest właśnie dla ludzi,
    którzy mają dobre dochody, ale z mniej "konwencjonalnych" źródeł niż etat
    (tak jak ja - wiele małych umów o dzieło, albo tak jak Ty - etat, zlecenia i
    najem). A tu się okazuje, że wszystko po staremu :-)

    Pozostanie wyrobić sobie brzydką [ ;-) ] chargeówkę w Multibanku - mnie
    zależało nie tyle na kredycie, co na wypukłej karcie rozliczanej w Euro.

    Pozdr,
    PMZ

  • 6. Data: 2004-02-19 14:02:34
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    się
    > różni od uzyskania KK "na podstawie udokumentowanych dochodów"? Niczym.

    Nic nie trzeba udokumentowywać. Ja dostałam KK na podstawie wpływów. We
    wniosku podałam dane dotyczące pracodawcy i uzyskiwanego dochodu, ale limit
    był kalkulowany na podstawie wpływów a jedynym "dokumentem" jaki
    dostarczyłam bankowi było zdjęcie do karty ;-)

> [...]
    > (tak jak ja - wiele małych umów o dzieło, albo tak jak Ty - etat, zlecenia
    > najem). A tu się okazuje, że wszystko po staremu :-)

    Czy wpisałeś we wniosku źródła swoich dochodów i zaznaczyłeś opcję "na
    podstawie wpływów" ? Jeżeli tak, to na końcu wniosku powinieneś mieć listę
    dokumentów do dostarczenia (a na tej liście w tym przypadku powinno być
    zdjęcie - o ile chcesz kartę ze zdjęciem ;-))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

    ---

  • 7. Data: 2004-02-19 14:34:15
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

> [...]
    limit
    > był kalkulowany na podstawie wpływów a jedynym "dokumentem" jaki

    Przepraszam, że zapytam o szczegół, ale czy podany przez ciebie dochód był
    niższy, czy wyższy niż wnioskowany limit na karcie?

> [...]
    > dokumentów do dostarczenia (a na tej liście w tym przypadku powinno być
    > zdjęcie - o ile chcesz kartę ze zdjęciem ;-))))

    Zaznaczyłem, wpisałem dochód sumaryczny a pod koniec wniosku kazało mi
    wpisać pracodawcę(ów) i dochód u każdego uzyskiwany. Na tym etapie się
    zirytowałem (bo tych pracodawców mam kilkunastu, a każdy na śmieszną kwotę)
    i odpuściłem... Może trzeba było wypełniać dalej.

    Pozdr,
    PMZ

  • 8. Data: 2004-02-19 14:43:53
    Od: "Gello" <g...@g...pl>

    I stala sie jasnosc...
    bo oto Glenn <g...@b...pl> oznajmil(a):
    > Nic nie trzeba udokumentowywać. Ja dostałam KK na podstawie
    wpływów.
    nie to żebym coś reklamował, ale miałem jak wyżej...

    > listę dokumentów do dostarczenia (a na tej liście w tym
    przypadku
    > powinno być zdjęcie - o ile chcesz kartę ze zdjęciem ;-))))

    dokładnie tak było...

    tylko to zdjęcie na karcie jakos tak przycięte pod brodą :)

    G.

  • 9. Data: 2004-02-19 14:58:29
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Przepraszam, że zapytam o szczegół, ale czy podany przez ciebie dochód był
    > niższy, czy wyższy niż wnioskowany limit na karcie?

    Niższy.

> [...]
    kwotę)
    > i odpuściłem... Może trzeba było wypełniać dalej.

    Ale czym się zezłościłeś - przecież musisz podać dochód i pracodawcę jak
    chcesz KK (no chyba, że pod lokatę) ? Trzeba było wpisać, co trzeba i pewnie
    miałbys już kartę.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

    ---

  • 10. Data: 2004-02-19 15:26:34
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c12fnr$69a$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

> [...]
    > ale limit był kalkulowany na podstawie wpływów a jedynym "dokumentem"
    > jaki dostarczyłam bankowi było zdjęcie do karty ;-)

    Ale nie kazdy mial takie szczescie. Moze dodzwonili sie do Twojego
    pracodawcy i potwierdzili dochod.
    Ja podalem kilka zrodel (zgodnie z prawda) i to byl moj blad - do kogos im
    sie prawdopodobnie nie udalo dodzwonic i wniosek odrzucili.

    > Czy wpisałeś we wniosku źródła swoich dochodów i zaznaczyłeś opcję "na
    > podstawie wpływów" ?

    No nie rob z ludzi idiotow ;) - wyraznie pisali wyzej, ze tak. Aha, ja
    rowniez zaznaczylem :)

    > Jeżeli tak, to na końcu wniosku powinieneś mieć
    > listę dokumentów do dostarczenia (a na tej liście w tym przypadku
    > powinno być zdjęcie - o ile chcesz kartę ze zdjęciem ;-))))

    Lista krotka byla, a to im w niektorych przypadkach nie przeszkadza
    zadzwonic, albo nie dzwonic i odrzucic.

    --
    Robert