  • 1. Data: 2006-06-16 12:30:59
    Temat: Wlasne Centrum Autoryzacji Kart - jakie banki?
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    Cześć.

    Po wprowadzeniu płatnych przelewów przez PEKAO S.A. szukam jakiegoś marmurowego
    banku, który posiada własne Centrum Autoryzacji Kart.

    Znacie jakieś takie banki? PEKAO S.A. chyba nie jest jedyne?

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    ***
    foo: a sample name for absolutely anything

  • 2. Data: 2006-06-16 14:49:46
    Temat: Re: Wlasne Centrum Autoryzacji Kart - jakie banki?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2006 12:30:59 +0000 (UTC), Marek Szapajko <f...@t...pbz>
    wklepał(-a):

> [...]
    >banku, który posiada własne Centrum Autoryzacji Kart.
    >
    >Znacie jakieś takie banki? PEKAO S.A. chyba nie jest jedyne?

    A dlaczego właściwie jest to dla ciebie istotne?

  • 3. Data: 2006-06-16 15:06:00
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *Sławomir Szyszło* napisał(a):

    > A dlaczego właściwie jest to dla ciebie istotne?

    Jako alternatywa na ewentualne pady PolCarda, który autoryzuje moje
    pozostałe debetówki.

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    Avoid using 'cat' whenever possible
    (Taylor's Law of Programming #5)

  • 4. Data: 2006-06-17 07:54:06
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    Marek Szapajko napisał(a):

    > Jako alternatywa na ewentualne pady PolCarda, który autoryzuje moje
    > pozostałe debetówki.
    >
    > Pozdrawiam
    Ja nadal niezbyt rozumiem czemu ma to dla Ciebie jakieś znaczenie?

    Nie ma innego banku, który ma własne CA. BZ WBK miał ale już nie ma
    teraz jego CA przejał CardPoint.

    Przemek

  • 5. Data: 2006-06-17 09:11:25
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *Przemek* napisał(a):

    > Ja nadal niezbyt rozumiem czemu ma to dla Ciebie jakieś znaczenie?

    Sytuacja czysto hipotetyczna:

    Płacę w sklepie kartą debetową obsługiwaną przez Polcard. Transakcja
    nie może być zrealizowana z winy Polcardu. Płacę kartą obsługiwaną przez
    inne CA. Transakcja powinna przejść. Taka dywersyfikacja portfela :)
    Jest małe prawdopodobieństwo, że dwa CA padną jednocześnie.

    Czy takie coś w ogóle zadziała?

    > Nie ma innego banku, który ma własne CA. BZ WBK miał ale już nie ma
    > teraz jego CA przejał CardPoint.

    Czyli jednak tylko PEKAO S.A.?

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    Never invoke 'tr' when 'cat' is sufficient;
    (Taylor's Law of Programming #4)

  • 6. Data: 2006-06-17 10:44:58
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    Marek Szapajko napisał(a):

> [...]
    > inne CA. Transakcja powinna przejść. Taka dywersyfikacja portfela :)
    > Jest małe prawdopodobieństwo, że dwa CA padną jednocześnie.

    No ok, ale to wystarczy Ci tylko jakąś karta nie obsługiwana przez
    PolCard a nie musi być koniecznie obsługiwana przez sam bank jaki ją wydał.
    Przemek

  • 7. Data: 2006-06-19 06:55:38
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Marek Szapajko napisał(a):

> [...]
    > inne CA. Transakcja powinna przejść. Taka dywersyfikacja portfela :)
    > Jest małe prawdopodobieństwo, że dwa CA padną jednocześnie.

    I tak, i nie.
    Jeśli padnie CA, z którego usług korzysta dany sklep, to zwykle nie
    zapłacisz w tym sklepie żadną kartą (no, chyba że wypukłą poniżej floor
    limitu, ale to też zależy od CA, bo niektóre mają limity poustawiane na
    0zł). Jeśli natomiast padnie system banku, z którym CA i tak się łączy
    przy każdej autoryzacji, to zwykle zapłacisz dowolną kartą innego banku.
    CA w takim wypadku nie ma większego znaczenia. W takim sensie każdy bank
    musi mieć własne "CA" - taki Polcard nie wie przecież, czy masz środki
    na koncie w Pekao.

    ch.