  • 11. Data: 2006-09-22 14:43:53
    Temat: Re: Wirtualna karta kredytowa - poniżej wyjaśniam o co mi chodzi.
    Od: Pawel <p...@a...pl>

    Grzegorz Kamionka wrote:

    > Musisz na początek dokładnie sprecyzować czy potrzebujesz produktu
    > stricte kredytowego czy zadwolisz się zwykłą VE (lub wirtualną) z
    > odblokowanymi transakcjami IO/MO/TO - z tego co wyczytałem potrzebujesz
    > narzędzia do płacenia w Internecie.

    W sumie jak już decyduje się na jakąś kartę to niech będzie w pełni
    funkcjonalna (na wszelki wypadek).
    Tym bardziej że np w przypadku ebanku mbanku znalazlem takie informacje:

    http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/ekarta.html#a3

    od zdania: "Jak każde nowatorskie rozwiązanie korzystanie z eKARTY jest
    czasem komplikowane przez niedostosowanie istniejącej struktury
    technicznej do nowych wymagań -istnieją punkty, które akceptując karty
    organizacji Visa Int. nie akceptują eKARTY. Generalnie spotykamy dwa
    główne powody takiej sytuacji: (...)"
    to mnie trochę zniechęciło do czegos innego niz po prostu karta
    kredytowa z pełną jej funkcjonalnością ...

    > Ale z fizycznym udziałem karty czy nie? Dokładnie chodzi mi o to, czy
    > będziesz wykorzystywał kartę *tylko* do płatności w Internecie czy też
    > do zakupów w punktach wyposażonych w terminal? To ważne pytanie - jeśli
    > zdeklarowałeś, że dokonane operacje przez Ciebie będą bezgotówkowe to
    > IMO karta VISA przedpłacona z ING http://www3.ingbank.pl/u235/navi/34520
    > nie byłbaby złym pomysłem.

    Jaka moze byc roznica w transakcjach bezgotówkowych w internecie i tymi
    w punktach z terminalem ?

  • 12. Data: 2006-09-22 15:57:01
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Pawel pisze:

    > W sumie jak już decyduje się na jakąś kartę to niech będzie w pełni
    > funkcjonalna (na wszelki wypadek).

    Jasne i zrozumiałe.

> [...]
    > od zdania: "Jak każde nowatorskie rozwiązanie korzystanie z eKARTY jest
    > czasem komplikowane przez niedostosowanie istniejącej struktury

    [..]

    > to mnie trochę zniechęciło do czegos innego niz po prostu karta
    > kredytowa z pełną jej funkcjonalnością ...

    Nie jest też powiedziane, że z daną KK nie będzie problemów ;-)

    > Jaka moze byc roznica w transakcjach bezgotówkowych w internecie i tymi
    > w punktach z terminalem ?

    Transakcje z fizycznym udziałem karty są niezależne od IO/MO/TO. Ponadto,
    może nie wyraziłem się jasno - do tych zakupów w punktach wyposażonych w
    terminal dodałbym jeszcze wypłaty z bankomatu - jednakże to nie jest już
    operacja bezgotówkowa (a zaznaczyłeś, że mają być generalnie bezgotówkowe).
    Jeśli o to chodzi, to właśnie VISA przedpłacona z ING spełniała Twoje
    oczekiwania w 100%.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 13. Data: 2006-09-26 09:35:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Irek Mosz" <i...@C...deltatrans.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Czy jest w Polsce bank, który oferuje "wirtualne karty kredytowe"?
    > Mam na mysli kartę, którą można by dokonywać TYLKO płatności
    > elektronicznych (np. w sklepach internetowych). Miałaby ona swój numer
    > i "zasilałoby" się ją środkami przed planowaną transakcją.
    > Czy takie "zwierzę" :-) istnieje na świecie?

    Nie ma takiej możliwosci bo to co napisales jest wewnetrznie sprzeczne.
    Jezeli karta jest kredytowa to ma limit kredytowy i juz jest tym limitem
    "zasilona" nawet jesli nie wplaciles na nia grosika.
    Natomiast istnieja takie karty debetowe.

    --
    Pozdrowienia
    ---