  • Data: 2018-02-06 17:42:02
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No nie, to jest zysk. Zazwyczaj z rynkow zagranicznych - i zasob walut
    > rosnie.

    Walut zagranicznych?
    Jaki (dokładniej) zysk?

    NBP ma utrzymać inflację na poziomie kilku procent, i to realizuje
    drukując złotówki. Nie wiem niestety jaka część tego "biznesu" to
    kupowanie rządowych obligacji - tak czy owak, istotny mechanizm jest
    taki, że to ma nie wygenerować "zbyt dużej" inflacji, przy czym
    definicja zależy od punktu siedzenia.

    > To jest jedna czesc, a druga jest taka, ze jak kredyty potanieja, to
    > ludzie zaczna wiecej kupowac i mniej patrzec na cene - wiec inflacja
    > wzrosnie.

    Ale w jednym miejscu wzrośnie, w innym spadnie. Bo kredyty są
    finansowane przez depozyty.

    Mogłoby być teoretycznie tak, że inflacja byłaby mała, bo depozyty
    byłyby niewykorzystywane i byłyby pustym "osadem" w bankach. Wtedy banki
    zmniejszają oprocentowanie, chociaż na takim RORze trudno zejść poniżej
    zera.
    --
    Krzysztof Hałasa